Kako shujšati za vedno brez štetja kalorij in omejevanja ogljikovih hidratov

Če je izguba teže tudi vaša novoletna zaobljuba in se sprašujete kako shujšati, imate srečo, da ste naleteli na ta članek.

Poglejmo za začetek, kako naši daljni sorodniki uspešno ohranjajo svojo telesno težo. Nobena živalska vrsta, razen ljudje, nima težav z debelostjo. Zdravo težo ohranjajo s prehranjevanjem z živili, ki so za njihove organizme najbolj optimalna. Tudi količinsko se pri prehranjevanju ravnajo povsem nagonsko – jedo preprosto do sitega. Ne razmišljajo o tem, kako shujšati, pač pa zdravo težo ohranjajo povsem naravno.

Pri ljudeh je zgodba zelo podobna. Če bi se prehranjevali z živili, ki so najboljša za našo vrsto, bi z lahkoto obvladovali tako telesno težo kot tudi številne kronične bolezni, kot je npr. sladkorna bolezen tipa 2.

Kako shujšati

Kako shujšati za vedno brez štetja kalorij

Zmeda glede tega, kaj je zdrava prehrana za ljudi je ustvarjena popolnoma umetno za finančne potrebe prehrambene in farmacevtske industrije. Znanstvena stroka, najelitnejše organizacije in najbolj ugledni zdravniki so si enotni – izključno rastlinska nizko-maščobna prehrana s poudarkom na škrobnih živilih je za ljudi najpopolnejša in pomaga pri izgubi in ohranjanju teže ter ne le zavira razvoj, pač pa tudi zdravi številne kronične bolezni. To potrjuje praksa milijard zdravih in vitkih ljudi (večinoma Azijcev), ki se še vedno prehranjujejo pretežno tradicionalno – z rižem in ostalimi škrobnimi živili z le malo ali nič dodanih maščob ali živili živalskega izvora. Te populacije ljudi veljajo za najbolj zdrave in imajo nadpovprečno dolgo življenjsko dobo. Odgovor na vprašanje kako shujšati je, da jemo tisto hrano, ki jo jedo najbolj vitki in zdravi ljudje na planetu.

Ker je ta hrana optimalna za človeški organizem, se lahko vedno do sitega najeste. Nikoli namenoma ne omejujte kalorij, kajti slej ko prej bo vaše izstradano telo zahtevalo kalorično bogatejši vir – maščobe, ki se bodo nabirale na vašem telesu kot zaloga za naslednje stradanje, ki ga telo pričakuje. Mastno hrano(živila živalskega izvora, rastlinsko olje…) jejte, če imate prenizko telesno težo in jo želite hitreje pridobiti.

 Kaj jesti? Kratek odgovor na vprašanje kako shujšati so ogljikovi hidrati in nekaj telesne vadbe.

Če vas je strah, da lahko jeste samo solato, naj vas pomirim – solata ima namreč daleč premalo kalorij, da bi služila kot obrok. Osredotočite se na škrobnata živila – krompir, riž, polnozrnate testenine, polnozrnate kosmiče(npr. ovseni), polnozrnat kruh… Kot prilogo dodajte sadje ali različno zelenjavo, vsak dan pa pojejte vsaj nekaj zelene listnate zelenjave. Za hitrejšo izgubo telesne teže se izogibajte tudi avokadu in oreškom, v vsakem primeru pa se odpovejte olju in vsem ostalim močno koncentriranim virom maščob. Hujšanje je na tak način okusno, zabavno in učinkovito.

Predelani ogljikovi hidrati(npr. bel kruh ali bele testenine) niso popolnoma prepovedani, a naj ne bodo glavni vir kalorij.

Dovoljeno je dodajati celo sladkor, a le toliko, da zdravo hrano naredimo okusno. 1 žlička sladkorja ima zgolj 16 kalorij, kar je zanemarljivo v primerjavi z vašim celodnevnim vnosom.

Začimbe dodajte obilno, soli pa le toliko, da je zdrav obrok še okusnejši.

Obvezno je dodajanje vitamina B12, saj ga zaradi sterilnega okolja danes primanjkuje kar 40% populacije.

Ne osredotočite se le na hujšanje! Zdrava prehrana vam bo prinesla mnoge koristi in izguba telesne teže je le ena izmed njih.



Zajtrk

Za zajtrk priporočam ovsene ali druge polnozrnate kosmiče s sadjem. Če imate na voljo dovolj kvalitetnega, sladkega in zrelega sadja lahko pojeste tudi sadni “mono” obrok – npr. 10 banan ali 10 breskev. (Če imate povišane trigliceride, velja sadje omejiti na 3 kose na dan.)  Za vse, ki jih zanima kako shujšati, priporočam obilen zajtrk.

Kosilo in večerja

Kosilo in večerja naj bosta sestavljena iz škrobnate osnove – npr. krompirja, poljubne zelenjave in zelene listnate zelenjave. Solata naj bo brez olja, preliv pa raje naredite iz avokada, rastlinskega jogurta ali oreškov.

Jedilnik za hujšanje je namenoma zastavljen široko, tako da si ga vsakdo lahko prilagodi po svojem okusu in željah. Več primerov in idej pa najdete na povezavi na koncu članka.

Kalorije

Velika napaka vseh, ki brskajo za podatki o tem, kako shujšati, je omejevanje vnosa kalorij. NIKOLI ne omejujte zaužitih kalorij zavestno. Če ste lačni, jejte! Štetje kalorij je smiselno le na začetku, da zaužijete DOVOLJ kalorij. Ženske naj ne zaužijejo manj kot 2200 kalorij dnevno, moški pa naj pojedo najmanj 2500 kalorij. Hujšanje ni nujno pogojeno z negativnim vnosom energije, saj si kalorije iz ogljikovih hidratov(dobre) in maščob(slabe) niso enakovredne.

Hujšanje-nasvet

Kako shujšati?

Telesna aktivnost

Izrednega pomena za hujšanje je tudi telesna aktivnost, ki pospeši vaš metabolizem, vas motivira za zdrav življenjski slog in krepi vaše mišice in kosti. Ogromen vpliv na vaše zdravje in težo ima že pol ure do eno uro hoje dnevno. Če želite izgubo telesne teže kar se da pospešiti, je vaša najboljša izbira kolesarjenje, saj ima izredno majhen vpliv na mišice in sklepe, zaradi česar lahko vadite dlje. Tek za posameznike s preveliko telesno težo ni priporočljiv, saj ima prevelik vpliv na sklepe in mišice. S tekom začnite previdno in poskrbite za regeneracijo ter veliko počitka.

Če boste iskali informacije o tem, kako shujšati, boste naleteli na številne nasprotujoče si informacije. Zavedajte se, da je zdravje odlična tržna niša in da so v ozadju finančni interesi. Zaupajte le neodvisnim študijam, ki jih ne financira nobena industrija.

Prehrana, ki je nedavno veljala kot radikalna in ekstremna, se je izkazala za izjemno koristno in je danes zlato merilo zdravega prehranjevanja. Milijoni ljudi so si s to prehrano že povrnili zdravje, izgubili telesno težo in svoje življenje obrnili na bolje.

Za nadaljnje branje, znanstvene dokaze in podrobnejše načrte priporočam knjigi Kitajska študija in Škrob je rešitev. Odlično branje za vse, ki jih zanima kako shujšati in si povrniti zdravje.

Za vedno prenehajte z dietami, ki očitno ne učinkujejo in prinašajo bolezen, shujšajte ter si povrnite zdravje in vitalnost. Zdrava prehrana je predpogoj za veselo in srečno življenje.

Za več informacij, jedilnikov, dnevnikov prehrane, receptov in nasvetov obiščite moj kanal na YouTube. Nove vsebine se bodo dodajale večkrat tedensko in bodo popolnoma brezplačno na voljo za vedno. Za vsa vprašanja sem, prav tako brezplačno, na voljo na https://roksplants.tumblr.com/.




One comment on “Kako shujšati za vedno brez štetja kalorij in omejevanja ogljikovih hidratov

  1. Brina L. pravi:

    Se mi kar sline cedijo ob pogledu objavljenih slik! 😀 Drugače pa poučen članek, še več takih!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Kako shujšati za vedno brez štetja kalorij in omejevanja ogljikovih hidratov
Oceni tole stran