Motivacija je tek

Poznojesenski in zimski dnevi so tako nesramno krajši, da bi včasih človek najraje še tiste urice, ki so na voljo za kakšno dejavnost, kar prespal v postelji. Ali pa obsedel spodvitih kolen pred televizorjem ter ob grizljanju hrustljavih piškotov užival ob gledanju TV programa. Bolj ali manj… slabega. Na srečo nekaterih ter na žalost večine. Itak. Sami bolj in manj »resničnostni« šovi. Ali pa stokrat videni filmi. Sama »zamerikanizirana« jajca!  In ko smo že pri »amerikajnarjih« je poslušanje in gledanje obvestil in poročil naravnost grozljivo. Zastrašujoče. Nevredno človeka v 21. stoletju.

Motivacija je tek

Motivacija je tek                                           Foto: MV

Boljša opcija od TV je vsekakor dobra knjiga.  Leže na kavču in poslušajoč ogenj v kaminu. Lepo na toplem. Če le zmoreš ostati … ravnodušen?

Verjamem, da se take »nedejavnosti«  človek hitro navadi. In verjemite: ni dobro. Nobeno pretiravanje ni dobro.

Po letošnjem maratonu sem vzela “počitek po maratonu” kot kategorijo treninga skorajda smrtno resno. Teku sem se odrekla za dober mesec dni. Bilo je težko, ampak sem zdržala. Potem, ko enkrat vzljubiš tek, ko postane del tebe, je ne-teči skoraj težje kot – teči. Nekateri poznate to čarovnijo: »Stečem… in sem doma!« Kjerkoli.

MOTIVACIJA - TEKAŠKA NOČNA OPREMAMOTIVACIJA - TEKAŠKA NOČNA OPREMA

MOTIVACIJA – TEKAŠKA NOČNA OPREMA

To »grozno« obdobje sem uspela preživeti malce s plavanjem (točno enkrat), kolesarjenjem  (točno enkrat) ter redno dvo-tedensko krožno vadbo, nad katero sem navdušena. Super je. Všeč mi je! In predvsem mi je žal, da nisem teh vaj delala že prej. Več. Bolje in predvsem: pravilneje. Gotovo bi bil moj letošnji maratonski čas vsaj malček boljši. Hja – zadeva roma v moj predalček v levi spodnji del možganov »tekaški plan za maraton” v naslednjem letu.

Veliko ljudi ima v teh kratkih in mračnih dneh težavo z motivacijo. Praktično za kar koli. Ljudem se nekako ne ljubi. Že pogled čez polje in na ljubljansko PST pove vse. Množični tekači so praktično izginili. Samo še tisti najvztrajnejši smo ostali. In bomo vztrajali – čez zimo – tja v pomlad. Kajti ta letni čas – je čudovit za tek, verjamete ali ne. Problem je le v krajšem dnevu. A ker nam narava ravno preko zime sporoča, da je čas za počitek, je pravzaprav vse v redu. Na tek se odpravimo preko vikenda ali pa med tednom opravimo krajši tek z obvezno zimsko nočno opremo. Saj veste: lučka, svetleča oblačila, odsevniki. Glavno je, da se razgibamo, nadihamo, prevetrimo glavo. V teh časih s tekom veliko lažje ohranimo razsodnost.

Motivacija je tek ne KAVČ

Motivacija je tek ne KAVČ

Motivacija, ja, potrebuješ jo, da se brcneš v rit! In skočiš v superge. Čeprav je zunaj mraz, morda sneži, piha … ampak verjemite: bolj kot je zoprno vreme… več truda kot boste vložili v tek… bolj boste uživali! Občutili naravo! Ne samo videli. Videli morda kakšno živalco več kot običajno. Oh! S kakšno srečo in zadovoljstvom je potem človek nagrajen, ko ima za seboj svoj uživaški tek. Topel tuš! Čaj! Če je hudo mraz, vetrovno – pa se doda še kanček ruma kot  »gripohin«. In v takem stanju, prijetno utrujen, stuširan in v udobnih oblačilih ter mehkih toplih nogavičkah na nogah,  je užitek sesti na kavč še toliko večji. Verjemite, kavč ne more nikamor! S tistimi lesenimi nogicami ne more hoditi sam. Počaka. Meni je sicer kavč v naši dnevni sobi najbolj všeč takrat, ko je prazen! In v pravkar opisanem primeru.

Tek je res moje zdravilo. Tek je moja motivacija!

In kaj sploh je motivacija?

Iz Wikipedije, proste enciklopedije: “Motivacija je psihološki element, ki spodbuja organizem, da ravna v skladu s svojimi cilji, željami, potrebami in notranjo kontrolo. Nanjo lahko gledamo kot na gonilno silo, ki nas prisili, da ravnamo v skladu z nekim ciljem, ali pa to vedenje še dodatno okrepi. Npr. lakota je motivacija, ki v nas vzbudi željo po tem, da bi jedli.”

In naj torej v tem slogu nadaljujem:

  • Slabo počutje je motivacija, ki v nas vzbudi željo po dobrem počutju.
  • Bolezen je motivacija, ki v nas vzbudi željo po zdravju.
  • Depresija je motivacija, ki v nas vzbudi željo po sreči in dobri volji.
  • Debelost je motivacija, ki v nas vzbudi željo po vitkosti.
  • Tečnoba je motivacija, ki v nas vzbudi željo po dobri volji in radosti.

In tako naprej … Noro! Neskončno morje samih “motivacij”! Jupi! Kje potem sploh je problem?!



Motivacija je torej tista gonilna sila, da dosežemo svoj cilj! In večji kot je cilj, želja ali potreba – močnejša je motivacija. Pa vendar motivacija še ni dovolj, da bo cilj dosežen! Večina definicij je nepopolnih :(. Vedeti moramo, kdo ali kaj oziroma  katera je tista pot, ki vodi do cilja. Potrebujemo »recept«, če hočete. In če izberemo napačnega, se lahko od svojega cilja samo še bolj oddaljimo.

MOTIVACIJA JE TEK KREPIMOTIVACIJA JE TEK KREPI

MOTIVACIJA JE TEK KREPI

Slabo počutje je mnogokrat pogojeno s pomanjkanjem gibanja, rekreacije, napačnega prehranjevanja, preveč ali premalo spanja in  stresa. Rešitev je gibanje. Tek v naravi, kjer se boste nadihali zraka, začutili veter, dež in sneg na obrazu, občutili hlad, vročino.  Predramili boste svoje telo in čutila in začutili, da živite. Ne zamenjujte občutek mraza na obrazu, vode v supergah, utrujenosti in napora ob teku za slabo počutje! To je le znamenje, da ste živi. Živite! Aktivno! Ne v knjigi, na televiziji, v tujih zgodbah! Tam – obuti v svoje superge, na svoji tekaški trasi, ravnokar ste preskočili blatno lužo … videli poljskega zajca… Zvečer boste zaspali kot angelček, prijetno utrujeni.

Bolezen je vse prevečkrat posledica slabega počutja. Pa ne zato , ker vas je zeblo med tekom! Nasprotno: blažji prehlad bo ob teku izzvenel! Zaradi teka ne boste nikoli zboleli! Mogoče si boste zvili gleženj, če boste nerodni! In ob pretiravanju dobili kakšno drugo tekaško poškodbo. Tecite pametno in bolezni se v loku izognite  obuti v superge in oboroženi s kondicijo.  Tecite tako dolgo, da boste pozabili na težave, skrbi. Z vsakim tekaškim korakom bo stresa manj, skrbi manj pomembne ter rešitev mogoče že za naslednjim ovinkom.  Ne pozabite: tek krepi in ne krepa 😉 ! Pa še nekaj: če ne morete teči tako dolgo, da bi pozabili na težave in skrbi, se prisilite. Včasih pomaga MP3, da spodite glasove iz glave. Če ne pomaga nič – se je potrebno težave lotiti še kako drugače. Ob teku se boste zagotovo spomnili kako!

MOTIVACIJA JE TEK JE ZDRAVILO

MOTIVACIJA JE TEK JE ZDRAVILO

Depresija je  vedno pogostejša duševna bolezen, citiram: » za katero je značilna prodorna in vztrajna potlačenost, ki jo spremlja nizka samozavest in izguba zanimanja ali veselja » (Vir: https://sl.wikipedia.org/wiki/Velika_depresivna_motnja). Poiščite svoje zdravilo v naravi, bodite aktivni, tecite. Tek vam bo resnično pomagal. Vztrajajte v teku in nagrajeni boste z večjo samozavestjo, tekaško radovednostjo in veseljem ter srečo. Izognite se depresiji s tekom! Verjamem, da se  veliki večini oblik depresije s telesno aktivnostjo in predvsem z rednim tekom, v celoti izognete.

Debelost je praktično novodobna bolezen. S sedečim načinom življenja in hitrim ter predvsem napačnim načinom prehranjevanja je v porastu tudi v Sloveniji. Tek vam bo pomagal tako pri shujšanju kot vzdrževanju idealne telesne teže. Če boste tek vzeli za svojega, težav s težo v svojem življenju gotovo ne boste imeli. Pa pustimo tiste tri  ali štiri kilograme, ki hodijo ves čas narobe,  na miru. Debelosti, ki bi ogrožala vaše zdravje, boste s tekom praktično ubežali.

RECEPT MOTIVACIJA JE TEK

RECEPT MOTIVACIJA JE TEK

Tečnobo sem pustila za na koncu. Pogojena je namreč različnim stvarem.  Na nek poseben način je celo koristna. Zelo! Če ste že tekač. Ker brez teka postanete tečni. Tečnoba pa se zdravi in hrani s tekom. Pa saj poznate recept: motivacija je tek!

Toliko torej o motivaciji in njeni recepturi.  Naslednjič bomo motivaciji dodali vztrajnost . Da nam cilj ne bo zbežal.

In en majhen namig: včasih je dobro biti malce otročji. Mogoče malo po otroško trmasti. In igrajmo se s tekom. Saj veste: otroci se ne obremenjujejo z »odraslimi« neumnostmi.

TEČEM – LETIM – ŽIVIM




One comment on “Motivacija je tek

  1. Stanislav Gnezda pravi:

    Bolj se ne bi mogel strinjati. Potrebno se je brcniti v rit. Mene je groza, če pomislim da bom izgubil večino težko pridobljene kondicije čez poletje in jesen. Če se le da, grem 2x na teden na en “žiro” po gozdovih v okolici. Seveda oborožen z lučkami, kapami, rokavicami…. in še čem. Zavedam se, da izpadem malo čudaški s tem, ko letam kot božično drevesce po cestah in potkah naokoli, ampak… mi je čedalje bolj vseeno. Bistvo je, da se potem tako dobro počutim in tista knjiga kasneje še bolj sede v toplem naslonjaču.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Motivacija je tek
Oceni tole stran