Prehranska strokovnjakinja svetuje



Pred dvema letoma sem diplomirala na višji strokovni šoli. Smer Velnes. Naslov diplomske naloge je bil Uporaba divjih rastlin pri prehrani sladkornega bolnika. Na nalogo sem se pripravljala celo leto. Poudariti moram, da sem imela izjemno mentorico, specialistko za klinično dietetiko.

Prehranska strokovnjakinja svetuje

Pred enaintridesetimi leti sem končala šolanje na Srednji šoli za gostinstvo in turizem v Ljubljani, smer tehnik kuharstva. S prehrano se ukvarjam praktično že štiri desetletja. Ves čas sem se ažurno izobraževala na področju prehrane. Osvojila ogromno znanj na tem področju. Danes mi sploh ni več problem najti ideje za pripravo odlične preproste ali povsem posebne hrane. Oblikovati jedilnike za več mesecev vnaprej ali posebni obrok za določeno vrsto oseb s posebnimi prehranskimi potrebami. Oblikovati zelo poceni jedi ali pripraviti jedi za specialne goste. Lahko za eno osebo ali petsto njih.

Trenutno sem zaposlena, kot kuharica v hotelu slovenskih term. Vsak se sprašuje, kaj delam tam s toliko znanja. Uživam. Uživam v pripravi odličnih jedi za goste. Kuhanje je moje življenje, moj hobi. Bolje rečeno prehrana. Doma večkrat kuha mož. Ker je pač doma in pri tem ravno tako uživa. Ko pa je potrebno počistiti hladilnik, sem na vrsti jaz. Brat in sestra se mi večkrat čudita, kako iz nič naredim pravo pojedino. K meni lahko pride vsakdo nenapovedano in od nas ne bo šel lačen. Pa ima lahko še tako posebne prehranske navade. In tu je čar kuhanja. Iznajdljivost. To pa lahko osvojiš le z ljubeznijo do priprave hrane. In ogromno znanja in izkušenj.

V zadnjem času se na svetu pojavlja čudo. Velnes. Zdrav način življenja. Vedno več se piše o tako imenovani zdravi hrani. V poplavi člankov se izgubiš, če si na tem področju laik. In potem se pojavljajo samoimenovani prehranski svetovalci, ki vedo vse o vsem. Naredijo tečaj. Pridobijo certifikat in so pametni. Ljudje pa jim nasedajo. In za to mastno plačujejo. Ker tak način prehranjevanja ni ravno poceni, si morajo poiskati dodaten vir zaslužka. In tu se pojavi striček Stres. Skupaj z gospo Zdravo prehrano poskrbita, da telo z leti izgubi vso odpornost. Pojavi se bolezen. Kaj pa zdaj. Zdravniki in farmacija. Do kdaj? Do konca. In potem se čudimo, ko nam v srednjih letih umirajo mladi prijatelji, sorodniki in znanci.



Stres se pojavlja tudi, ko beremo deklaracije na živilih in iščemo E-je. Vse samo zato, da bi zdravo živeli. Naj se razumemo. Branje deklaracij zelo podpiram. Ampak, ne zato, da bi nam povzročale stres. Preberimo jih in kupimo, če nam živilo odgovarja. Ne pa, da bi zdravo živeli. Za zdrav način življenja ni pomembna samo prehrana. Pomemben je tudi odnos do nje. Kako jo pripravljamo. Kako jo uživamo. Kje jo uživamo. S kom jo uživamo. Ali jemo z užitkom ali zato, ker moramo. Ker smo lačni. Lakota je najhujša. Takrat se ne kontroliramo pri količini. Prav količina zaužite hrane pa je najpogostejši vzrok sodobnih prehranskih bolezni.

Strokovnjakinja svetuje

Zato vam dolgoletna prehranska strokovnjakinja svetuje. Jejte večkrat na dan manjše količine hrane. Včasih zadostuje tudi mali ovseni piškotek. Ali marelica. Jejte z užitkom. Jejte lokalno hrano. Pojdite na prvo kmetijo po domač krompir. Na travnik po solato. Namesto, da berete na spletu, kaj je dobro in kaj ne, si preberite o hrani iz narave. Tudi o tem se najde mnogo člankov. Pojdite v gozd po gozdne sadeže. Ogromno jih je. Jejte sezonsko. Ozrite se po naravi. Ona vam bo pokazala, kaj je sezonska hrana. Smuknite češnje s sosedovega drevesa. Verjemite, ne bo vam zameril pesti ukradenih češenj. Ali jabolka. Dovolj jih je za vse. Ko pa si pripravljate obrok, počnite to z ljubeznijo. Uživajte pri pripravi. Vključite poleg še svoje najdražje. Tudi najmlajši bo znal oprati krompir, mar ne. Smrklja pa naj ga olupi, medtem ko gleda tv na kompu. Verjemite, lepo vam bo.

Na samooklicane prehranske strokovnjake pa pozabite. Tudi jaz to nisem. Zakaj? Ker je vsako telo unikat. Vsak sam ve, kaj mu odgovarja in kaj ne. Kaj in kako rad je. Le prisluhniti si je treba. Tudi prehranski dodatki niso neki bavbav. Preberite tudi njihove deklaracije in ne nasedajte njihovim promotorjem. Če vam odgovarjajo, jih uporabljajte. Včasih je primerneje zaužiti beljakovinsko tablico, kot pripravljati meso ali drugo živilo polno beljakovin.

Za zdravo življenje pa je potrebno še veliko več. Najpomembnejši je vsekakor zdrav um in ljubezen. Predvsem pa veliko znanja. Izobraževanje je temelj obstoja. Zato ne poslušajte drugih. Poslušajte sebe.




Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prehranska strokovnjakinja svetuje
5 (100%) 1 vote