Turizem in statistika z očmi laika

Mogoče tema ni primerna sedaj za praznični čas, vendar kljub temu bomo malo poskušali spodbuditi ljudi in delavce v turizmu, da se da kaj narediti tudi malo drugače. Turisti, popotniki, avtodomarji, kolesarji in tisti ki potujejo v oddaljene dežele, delajo zelo velik dobiček in je turizem ena do sedaj najuspešnejših panog. Dogaja se lahko čez celo leto, na vseh celinah. Kljub temu da je danes  prvo vprašanje varnost, je turizem tako dinamična in fleksibilna dejavnost da se hitro najde nekaj lepega, zanimivega in adrenalinskega.

Bled

Da se malo vrnemo na Slovenijo, zadnje čase beleži dobre odzive in po statistikah se je število obiskovalcev povečalo. Ja, statistika je nekaj kaj je lahko napisano, da komu odgovarja. Nekako mora Turistična zveza potrdit svoje zapravljanje denarja in neracionalno reklamiranje Slovenije, kot samo Ljubljana, Bled, Bohinj in tudi Triglavski narodni Park…Tu pa se zadeva ustavi in tuji turisti ki pridejo v Slovenijo se jim ne ponudi celotne pogled ali celo ogled lepot, adrenalina, kulinarike…itd. Članek bo morda zgledal napisan, kot da se skače iz enega konca na drugega, vendar je zadeva tako kompleksna, da bi se o tem dalo razpravljati vsaj par mesecev. Sam menim, da Turizem v Sloveniji ni na vrhuncu in da še ni dosegel 50% rast. Saj Turistični centri, društva in ostali ponudniki delujejo še vedno v večini po iznajdljivosti.

Da se odpeljemo iz centra proti morju, ali proti Prekmurju, na poti opazimo po novem nekaj reklamnih napisov za cerkev, grad …ko se pripelješ v ta neznan kraj je v večini vse zaprto. Gostilničarji stokajo da nimajo dela, objekti propadajo, ker se je nekdo odločil, da je pač v nedeljo in ob praznikih objekt zaprt. In tega je v Sloveniji veliko. Pozna se tudi, da se občina premalo vključuje v turistične projekte in da ni ljudi, ki bi znali podjetnikom in preprostim ljudem povedati ali pokazati, kako bi lahko prišli do turistov na cenejši način in s kvalitetno ponudbo. Določeni kraji so vezani samo na nekatere dogodke in po njih je nato velika praznina, ker ni ideje kako jo zapolnit. Seveda je potrebno vložiti nekaj denarja, truda, čimveč složnosti in pogovora v posel. Tukaj bi morala tudi turistična zveza Slovenije vključiti svoje resurse in pomagati malo nerazvitim, da pridejo do začetnih idej, kapitala. Dati ljudem opcijo in vizijo kaj se da urediti. Seveda ustrezna ponudba tudi ne pomeni visokih cen, ampak bi morale biti cene skozi vso leto dostopne vsem enako. Tujcem in domačinom, saj le tako lahko privabiš in pričakuješ, da bo turist pustil nekoliko več denarja v tvoji blagajni.

Prepoznavnost Slovenije je res malo dvignil trenutni pogled v ZDA, športniki so naredili še večjo prepoznavnost. Ko pa vprašaš za Slovenijo v drugih državah, jih zelo malo ve ali pozna kakšen kraj. Razen, če naletiš na kašnega športnega navdušenca in gleda skoke. Če pogledamo malo preko meje k naši sosedi Avstriji, ki je 4 velesila po prometu v evrih in številu gostov, se sprašujemo kako. Ja, če se malo pelješ po obrobju sprva opaziš, da so kraji, vasi urejene v samem centru proti navzven. Sredi ničesar so veliki kmečki turizmi in ne samo eden. Infrastruktura je urejena; saj ne moramo trditi, da v Sloveniji ni, ampak ima vsaka cesta in pot nek svoj namen. Vinske ceste niso same po sebi dobile ime vinska cesta; tam se vedno nekaj dogaja in ni nedelje ali praznika, ko bi ti dejali, da je zaprto. Birokracija je verjetno malo boljša in tudi kmetje, vaščani, pokrajine so združeni v zadruge in sodelujejo med seboj. Prideš v trgovino Spar in vidiš lokalne izdelke na policah. Ljudje jih kupujejo kljub temu, da so nekaj centov dražji od ostalih. Jezera, mlake, gramoznice. Za nekatere se ne ve kaj so včasih tam počeli. To so velike turistične točke, a so zopet povezane z regijo in te vabijo kamor želi v njihovem okolju.



Turistična zveza Slovenije spreminja videz spletne strani, dela publikacije, tudi v tujih jezikih a se vidi, da niso nekako dobro obveščeni, kje rabijo aplikacije, prospekte, letake. Tako, da se vam zgodi, da na nemškem delu ni prospektov v nemščini, na italijanskem ni italijanskih in takšne neumnosti. To se dogaja v TIC-ih. Ne moremo kritizirati vseh, ker je odvisno od vodje in njegove domišljije kaj in kako bodo delali. Če vprašaš kam in kako, kaj ti priporočajo, ni nekakšnega odziva, ti ponudijo zemljevid mesta, publikacije in “hvala”.Ljubljana

Večje kot je mesto, bolj je treba organizirati delo in narediti več nazornih točk za turiste. Za normalno ceno ponuditi vodiče, za posameznike in tiste ki, so namenjeni skozi neko mesto pa z velikimi reklamami pred mestom opozoriti, da se nekaj dogaja. Tako se bo morda za kak dan celo kasna družina ustavila ob tranzitnih mestih, prespala in si naslednje leto vzeli kašen dan več za ogled okolice ali celo preživijo dopust v Sloveniji. In ko poslušam novice, kako imajo vsi vse zasedeno, koliko turistov je v Sloveniji in grem po mestu, seveda je sedaj praznično osvetljeno (kar bi morda bilo priporočljivo tudi za poletne mesece, če lokali nebi imeli delovni čas samo do 22. ure). Na stojnicah vsak dan srečuješ iste obraze.. No nekaj turistov, hmmm ja, res ne vem komu se mažejo oči.

Verjetno se vsi ne bodo strinjali z mano, tisti iz Ljubljane verjetno ne. Ampak to je tisto centralizirano oglaševanje in za znak “I feel Slovenia” (ljubim Slovenijo) za katerega so porabili veliko denarja in koliko stane še spletna stran, sejmi… Vsako leto gre več denarja samo za 3 mesta v oglaševanju. Vsi ostali pa čakajo, ker pač ni nekoga, “da bi jih malo pikno z evri v žep”.

Slovenija je res lepa in se lahko svoji prejšnji službi zahvalim, da sem spoznal vse kotičke, tudi najbolj obrobne, za katere sploh nisem vedel. Po tolikih letih vidiš da ni spremembe, sedaj pa nam mažejo oči s statistiko o uspešnem letu, migranti in kaj še vsem. Res, da so samo prazniki ampak nekateri hoteli so prazni, gostilne zaprte in ogromno Slovencev tudi preživi praznike doma, ker so cene zasoljene. Zato ker pač nekdo želi samo bogate Ruse, Angleže,itd. Naj bo leto 2017 veselo in zdravo za vse ljudi in poskusite malo skreniti s poti. Ni vsega napisano v knjigah kar lahko vidite v Sloveniji.

Tako poskušamo jaz in prostovoljci, ki smo zaenkrat štirje, narediti spletni turistični iskalnik. Iskalnik slo-link.si funkcionira na bazi podatkov, ki so pridobljeni z interneta, iz knjig in vsakodnevnih občil. Povezani smo s TIC-I in hkrati soustvarjamo tudi Prireditve Slovenija- slo-link.si. Vse z namenom, da poskušamo povezati izlete, prireditve, prenočišča, prevoze.  Ker je zadeva zelo obširna iščemo tudi sponzorje ali donatorje, da bi lahko hitreje dokončali začeto. Namen vsega pa je, da se poveže celotna Turistična infrastruktura in si morda olajšamo potovanje in oglede z načrtovanjem, s pomočjo podatkov iz turističnega iskalnika slo-link.si

Vse, ki vas zanima kaj več o tem projektu lahko pišete na  info@slo-link.si

Z veseljem vam bomo odgovorili na vprašanja. Želimo vsem, v vseh letnih časih, da se sprostite in uživate v naravi in raznolikostih zelene Slovenije. Napišite kakšen predlog za izlet, da spodbudimo spoznavanje narave in njene lepote ter zgodovino naše države, hkrati pa sklenemo nova poznanstva in naredimo nekaj tudi za svoje telo. Tako bomo združili prijetno s koristnim.




Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Turizem in statistika z očmi laika
Oceni tole stran