Vegi…. pazite, da se ne zgodi

Leta 2016 sem diplomirala na Višji strokovni šoli B2, smer Velnes. Poleg številnih odličnih predavateljev, sem se z eno od predavateljic zbližala in postali sva prijateljici. Na enem od najinih srečanj mi je potožila, da je hudo zbolela na živcih. Ni mi šlo v glavo, kako ravno ona, saj je zelo uspešna in poslovna ženska. Potožila mi je, kako gre pri njej vse navzdol.
vitamini

Tekom študija sva velikokrat veselo kofetkali na hodnikih med odmorom. Bila je prijetna, okroglolična, energična ženska. Povedala mi je, da se že od najstniških let prehranjuje z brezmesno prehrano. Ker je moja top tema prehrana, sva veliko klepetali o najinih prehranjevalnih navadah. Na tem področju se že ves čas izobražujem in spremljam trende. Zelo dobro poznam vrsto diet in tudi posebne prehranjevalne navade različnih skupin populacije. Občasno tudi svetujem posameznikom. Zato sem se tudi odločila, da za diplomsko delo napišem tekst iz tega predmeta. S pomočjo mentorice sem izbrala temo. Uporaba lokalnih divjih rastlin pri prehrani sladkornega bolnika.

Pred leti sem tudi sama jedla brezmesno hrano. In strinjam se. Imela sem bistveno večjo koncentracijo in veliko več energije. S pomočjo tuje literature in nekaterih odličnih gospodinj, sem se o tej prehrani zelo dobro poučila. Sedaj meso sicer jem, vendar v majhnih količinah. Rada pa se pregrešim s pršutom in domačimi klobasami. Te bi težko črtala z jedilnika. Potrudim se tudi, da pojem čimveč sadja in zelenjave iz svojega okolja, saj moje telo potem maksimalno izkoristi hranilne snovi teh živil. Srečna sem, da živim na podeželju. Tu imam še večje možnosti za tako vrsto prehrane.



Nekaj dni nazaj, sva se z prijateljico zopet srečali na nekem poslovnem dogodku. Nad njeno podobo sem se zgrozila. V dveh letih se je očitno postarala in grozno shujšala. Še vedno je tožila nad slabim počutjem. Že leto dni je v bolniškem staležu. To me je zelo potrlo. Naslednji dan je meni zasvetilo v glavi. Vitamin B12. Kako se tega nisem spomnila prej. Takoj sem jo poklicala in vprašala po njem. Ženska ni imela pojma, kaj to je.

Vitamin B12 je, med drugim, pomemben za rast krvnih celic, delovanje ščitnice in normalno delovanje možganov in živčevja. Pri vegi prehrani se svetuje jemanje tega vitamina v obliki tablet, kot prehranski dodatek, saj ga rastlinska hrana skorajda ne vsebuje. Ali pa ga vsebuje v minimalnih količinah. Pomanjkanje le tega pa se kaže v različnih oblikah živčnih obolenj. Te pa, žal, lahko nastopijo po dolgih letih in v višji starosti. V našem telesu je v jetrih nekje od dva do pet miligramov vitamina B12. Dnevno pa ga potrebujemo 2,5 mkg. Ko preidemo na brezmesno prehrano, ga imamo tako na zalogi nekje do deset let. Ker pa so presnova in zaloge pri posameznikih različne, je varna meja nekje okoli treh let.

To se je zgodilo tudi moji prijateljici. Seveda se je o vsem tem pozanimala in ugotovila, da imam prav. Ni ji pa jasno, kako, da jo na to ni nihče opozoril. Niti splošna zdravnica, niti vrsta specialistov, ki jih je obiskovala. Tudi njena dolgoletna psihiatrinja ji ni nič rekla. Ima tudi nekaj poznanstev v zdravniških krogih. Ko jim je omenila B12, so vsi po vrsti prikimali. Kljub temu, da njo in njene prehranjevalne navade dobro poznajo, jo na to ni nikoli nihče opozoril. Zato je menila, da so to neka nova odkritja. Sama sem že leta 1998 obiskala seminar o veganski prehrani in tam so izrecno poudarili jemanje vitamina B12 kot prehranskega dodatka.

Drage bralke in bralci. Nič nimam proti vaši prehrani. Prijateljica pa me je prosila, da napišem članek o tem, ker je prepričana, da marsikdo ne ve o tej zahrbtni posledici take prehrane. Sama pa je že dobila recept za tabletke, ki ji bodo, vsaj upam, rešile njene zdravstvene težave.

4 comments on “Vegi…. pazite, da se ne zgodi

  1. Rene Fras pravi:

    Kaka lepa anti vegi reklama, kdo vas je plačal, pp, kras, poli?

  2. andrej pravi:

    Kaj? “V našem telesu je v jetrih nekje od dva do pet miligramov vitamina B12. Dnevno pa ga potrebujemo 2,5 mkg. ”

    Od kdaj se piše mkg? in sploh 2,5g tega vitamina je odločno preveč.. saj so priporočeni vnosi v micro(q) gramih…

    Aja pa še malo stare vere.. Sončenje naj bi pomagalo absurbirati vitamin B.

  3. rodan Mike pravi:

    Mkg? a to je enota?
    Dnevni priporočen vnos je v qm. Mikro-gramih…
    Aja pa še malo stare vere.. Sončenje pomaga pri absorbciji vitamina B…

  4. Anna pravi:

    B12 se iz mesa zelo težko absorbira!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

CLOSE
CLOSE

Vegi…. pazite, da se ne zgodi
5 (100%) 1 vote