V današnji „Osnovni šoli fotografiranja“ si bomo malo bolj ogledali zelo pomemben dodatek pri fotoaparatih. To je bliskavica. Le-ta je vgrajena v ohišje fotoaparata, pri nekaterih modelih, predvsem tistih, višjega cenovnega razreda in pri fotoaparatih z izmenljivimi objektivi (poimenovanimi tudi DSLR) pa je mogoče namestiti tudi zunanje bliskavice, ki so boljše in močnejše.

Večina družinskih fotografov se z bliskavico ne obremenjuje preveč. Vedo da jo imajo, in pustijo avtomatiki fotoaparata, da jo sproži takrat, ko aparat „misli“, da je to potrebno. V Osnovni šoli fotografiranja (nadaljevanje št. 4) pa ste že spoznali, da to ni vedno najboljša rešitev. Avtomatika namreč sproži bliskavico večinoma takrat, ko oceni, da je obstoječa svetloba prešibka. Pa temu ni vedno tako. Seveda je mnogo tega odvisno od tega, kakšne nastavitve sicer uporabljate
V današnjem nadaljevanju Osnovne šole za fotografiranje boste spoznali nekaj izjem pri fotografiranju z bliskavico in videli boste, da se take razmere pojavljajo dokaj pogosto.
Seveda je mnogo tega odvisno od tega, kakšne nastavitve sicer uporabljate, zato bom tukaj obravnaval le težave, ko uporabljate vse nastavitve AUTO.
- Fotografiranje v velikih prostorih ali na prostem
Kljub uporabi bliskavice so vaše fotografije temne, ali pa so osebe bistveno preveč osvetljene, okolice pa skoraj ni videti. Seveda, bliskavica ima omejen doseg, ki je odvisen od njenega vodilnega števila (na tem mestu se ne bomo spuščali še v teorijo le-tega, saj je to že bolj tema za nadaljevanje Osnovne šole fotografiranja). Svetloba vendarle potrebuje določen čas, da se odbije od predmetov nazaj na tipalo vašega fotoaparata in šibkejša ko je, manj se je odbije. Zato postavite osebe bližje zidovom, razdalja fotografa do oseb pa naj bo tolikšna, da bo osvetlitev primerna. V kolikor tega ne morete storiti, pa povišajte vrednost ISO, čas podaljšajte na toliko, da posnetka ne boste stresli in pustite aparatu da sam določi vrednost zaslonke. Če bodo barve posnetka neprimerne, pa spremenite še nastavitev beline (WB). Poskušajte narediti posnetke z različnimi nastavitvami, sčasoma se boste tega navadili in boste že vnaprej vedeli, kakšne nastavitve, ki ste jih spoznali v Osnovni šoli fotografiranja, so v katerih svetlobnih razmerah najprimernejše za vašo fotografijo.
- Fotografiranje otroka od blizu
Ponavadi je otrok na taki fotografiji preveč osvetljen (popolnoma bel), ima grozovito rdeče oči, obraz pa se razteza od roba do roba fotografije. Kasneje, če izdelujete svoje fotografije na papir (kar je edino pravilno, saj jih boste le v tem primeru imeli tudi še čez mnogo let) pa je „porezan“ tudi obraz, saj naprave za izdelovanje fotografij potrebujejo nekaj t.i. „porezave“. Osnovni nasvet, ki vam ga lahko dam v Osnovni šoli fotografiranja je, da se nekoliko odmaknete in prilagodite izrez z spremembo goriščne razdalje vašega objektiva, pustite nekoliko prostora okoli obraza (če vam to ne ob všeč, lahko še vedno kasneje naredite prilagoditev s Photoshopom. In seveda ne pozabite vklopiti korekcije rdečih oči.

- Dodatno osvetljevanje motiva podnevi.
1. Podnevi ste fotografirali osebo v stanovanju, za katero se je nahajalo okno, ali pa je bil za osebo čudovit sončni zahod in ta oseba je za fotografiji mnogo pretemna….
2. Fotografirali ste skupino ljudi, na fotografiji pa jih je bilo polovica popolnoma belih, polovica pa temnih (in ni šlo za tekmo med Zimbabvejem in Severno Irsko, temveč jih je polovica stala v senci drevesa, polovica pa jih je bila obsijanih s soncem). Nasvet Osnovne šole fotografiranja je: v obeh primerih vklopite bliskavico.
Obstajajo pa seveda tudi priložnosti, ko bliskavice sploh ne smete uporabiti. S prepovedjo fotografiranja z bliskavico se boste srečali v muzejih, na kakšnih prireditvah in podobno. Primer stroge prepovedi je tudi Postojnska jama. Seveda to ne pomeni, da boste ostali brez fotografij, le nastavitve vašega fotoaparata boste morali prilagoditi tem razmeram.
Če vam napotki, ki vam jih nudimo v naši Osnovni šoli fotografiranja ne bodo zadoščali, pa poiščite dodatno pomoč še na kakšnem drugem mestu, sedaj vsaj veste kaj iščete. Morda bi bilo najboljše, da se udeležite kakšnega seminarja, saj boste lahko te nastavitve preizkusili tudi v praksi, s pomočjo mentorja.
- Osnovna šola fotografiranja
- Kateri fotoaparat naj kupim
- Spoznajte pomen zaslonke, časa in ISO vrednosti
- Zakaj avtomatika pri fotoaparatih ni vedno najboljša rešitev
Se nadaljuje…..