Tudi vi niste nikdar prej slišali za Xiaomi? Oziroma »Shaoo-mee«, kot se pravilno izgovori njihovo ime? Potem si preberite naslednji članek z nekaterimi ključnimi dejstvi o tem kitajskem proizvajalcu tehnoloških izdelkov. Gre za eno največjih svetovnih podjetij v zasebni lasti. Ustanovil ga je kitajski poslovnež Lei Jun leta 2010 skupaj s sedmimi partnerji. Ti so okrog sebe zbrali ekipo strokovnjakov in entuziastov, ki so verjeli v njihovo glavno vizijo, to je proizvajati visokotehnološke naprave, ki bodo cenovno dosegljive vsakomur.
Kitajski proizvajalci so sicer dolgo časa imeli status podjetij, ki lahko proizvajajo cenovno izjemno ugodne izdelke, a vendarle za ceno nizke splošne kvalitete končnega produkta. Lei Jun je želel to miselnost spremeniti na način, da cene ostanejo ugodne, kakovost pa se dvigne na raven »zahodnih« tehnoloških proizvajalcev. Zakaj namreč kitajsko podjetje ne bi bilo zmožno izdelovati lastnih tehnoloških izdelkov visoke kakovosti, če pa lahko proizvajajo izdelke za večino največjih svetovnih proizvajalcev? Vsi namreč vemo, da se danes večina tehničnih izdelkov najbolj priznanih blagovnih znamk izdeluje ravno na Kitajskem. Xiaomi tako ponosno zastopa slogan »Designed in China, Made in China« ali v prevodu »Dizajnirano na Kitajskem, proizvedeno na Kitajskem«. S svojo uspešno zgodbo brez dvoma že spreminja miselnost slabe kakovosti izdelkov iz tega dela sveta. Xiaomi je v medijih pogosto poimenovan kot Kitajski Apple, njegov ustanovitelj Lei Jun pa kot Kitajski Steve Jobs.
Kako je podjetju Xiaomi uspelo združiti kakovost z nizkimi prodajnimi cenami?
Xiaomi je uspel s svojim inovativnim poslovnim modelom skrčiti operativne stroške, s čimer je več sredstev ostalo za raziskave in razvoj novih tehnologij. Svoje izdelke so dolgo časa nudili izključno preko lastne spletne prodajalne, s čimer so se izognili visokim stroškom fizičnih trgovin ter plačilni listi številnih posrednikov pri prodaji. Pomemben vir prihodkov sicer Xiaomi ustvarja tudi s prodajo dodatkov in funkcij na področju programske opreme. Takšna edinstvena usmeritev jim omogoča, da svoje naprave lahko prodaja za minimalno maržo, bistveno nižjo od konkurence. Posledično so lahko njihovi telefoni privlačno zasnovani ter kakovostno izdelani in kot taki pogosto postajajo nekakšen sinonim srednjega razreda Android telefonov, tudi v zahodnejšem delu sveta.
Kratka Xiaomijeva zgodovina razvoja
Kljub temu, da se Xiaomi danes uvršča med pet največjih proizvajalcev pametnih telefonov na svetu, obstaja verjetnost, da zanj še niste slišali. Njihove glavne trge namreč predstavljajo trgi v razvoju. Po ustanovitvi podjetja so se najprej posvetili izdelavi lastnega uporabniškega vmesnika, osnovanega na Android operacijskem sistemu. Tega so poimenovali kot MIUI, črki Mi pri tem predstavljata logotip podjetja, UI pa je okrajšava za angleško oznako uporabniškega vmesnika. MIUI sistem ima danes po celem svetu že več kot 300 milijonov aktivnih uporabnikov. Xiaomi je svoj prvi model telefona Mi1 predstavil v letu 2011. Ta je za takratne razmere združeval odlično strojno opremo za zelo ugodno ceno, zato je na domačem trgu postal pravi hit. Odlično sprejeti nasledniki so pripomogli, da je Xiaomi v letu 2014 na domačem trgu prehitel Samsung in s tem postal največji proizvajalec pametnih telefonov.
Tega leta so tudi pospešili prodore na tuje trge, med drugim v Indijo, ki danes predstavlja njihovo drugo najpomembnejšo državo. Če so v letu 2014 zabeležili rekordno, kar 227% rast, pa se je ta v letu 2015 drastično zmanjšala, na vsega 15 odstotno rast za skupno 70 milijonov prodanih telefonov. Toda najslabše leto je šele sledilo. V letu 2016 se je še dodatno izkazala slabost pretiranega opiranja na domači trg, kot tudi težava zaradi pomanjkanja trgovin. Izgledalo je, da bo Xiaomi še eno v vrsti podjetij, ki ni zdržalo pritiska visoke rasti. Toda resnična vrednost podjetja se pokaže v težkih trenutkih in Xiaomi je z delom v letu 2017 potrdil svoj sloves tehnološkega giganta. Prodaja se je dvignila nad vsa pričakovanja in presenetila tudi največje optimiste. Veliko je k temu pripomogel tudi izjemen uspeh na ogromnem indijskem trgu. V letu 2017 so tam postali največji proizvajalec pametnih telefonov, kar 6 od desetih najbolje prodajanih modelov pa so predstavljali njihovi predstavniki.
Xiaomi kot vsestransko tehnološko podjetje
Ambicije podjetja Xiaomi so bile vedno postavljene visoko, posledično se te niso končale pri telefonih. Že v letu 2013 so aktivno vstopili na trg pametnih televizorjev, v naslednjih letih so v ponudbo dodali številne dodatke za telefone, od Bluetooth zvočnikov, slušalk, do prenosnih baterij. S svojo Mi Pad oziroma Mi Notebook serijo so se med drugim aktivno vključili na trg tabličnih in prenosnih računalnikov. Z Mi Home linijo izdelkov so svoje pametne rešitve pričeli vključevati tudi v gospodinjske aparate, od robotskih sesalcev, čistilcev zraka in vode, do kuhalnika za riž. Danes so največji proizvajalec fitnes zapestnic na svetu, za kar nosi zasluge njihova Mi Band serija zapestnic. S svojimi Mi Power Bank rešitvami so vodilni tudi v razredu prenosnih baterij. Xiaomi je v zadnjih letih s svojim močnim finančnim zaledjem investiral sredstva v okrog 100 tehnoloških startup podjetij. S tem so pričeli graditi pravi ekosistem izdelkov, od potovalnih kovčkov, pametnih kavnih avtomatov do električnih skuterjev. Izbranim zagonskim podjetjem Xiaomi nameni razvojno pomoč, ta pa s tem pridobijo odlične možnosti za svoj vzpon. Številna med njimi so se tako na njihovih krilih že razvila v podjetja velikih razsežnosti.
Xiaomi Mi MIX za številne mejnike
Med dejavnike Xiaomijevega vzpona v letu 2017 je nedvomno potrebno prišteti njihov konceptni mobilnik. Ta je podjetju prinesel ogromno promocijo, saj so se o njem razpisali vsi tehnološki mediji sveta. Njegova pobuda sicer sega v leto 2014, ko je skupina Xiaomijevih inženirjev razpravljala o dejstvu vse bolj dolgočasne industrije pametnih telefonov, saj da vsi telefoni izgledajo enako. Zakaj? Ker je iPhone deset let nazaj opredelil izgled pametnega telefona. In vse od takrat se smer oblikovanja ni bistveno spremenila. Lei Jun je tako svojim inženirjem zadal nalogo, naj oblikujejo nekaj novega, drugačnega. Oktobra 2016 je tako luč sveta ugledal Xiaomi Mi MIX, konceptni telefon številnih tehnoloških inovacij. Zaslon je pokrival več kot 91% pročelja, z izjemo spodnjega dela v vseh smereh razpotegnjen do robu. Inženirjem je takšna zasnova prinesla številne podvige. Klasičen zvočnik je zamenjal košček keramike, ki je z vibracijo ustvarjal zvok. Tipalo bližine je zamenjal ultrazvočni senzor z delovanjem skozi stekleno površino, skozi številna premlevanja pa je morala tudi prednja kamera. V njegovi vitrini so se znašle številne oblikovalske nagrade, tudi najprestižnejše. Še največjo nagrado pa je predstavljalo dejstvo, da je Xiaomi z njim začrtal smer razvoja pametnih telefonov tudi za ostale proizvajalce. Sploh ob dejstvu, da je bilo še nedolgo nazaj nedojemljivo, da bo kitajski telefon narekoval oblikovne smernice za prihodnost pametnih telefonov.
Xiaomi s svojimi tehnološkimi izdelki vse priljubljenejši tudi v Sloveniji
Kljub temu, da Xiaomi s svojo lastno trgovino v Sloveniji ni prisoten, so njihove naprave vse bolj priljubljene tudi pri nas. Sploh v zadnjih dveh letih se je njihovo ime dodobra razširilo tudi med slovenske uporabnike. Če je pred leti Xiaomi predstavljal še neke vrste »eksotiko«, je danes vse resnejši predstavnik na našem trgu tehnoloških izdelkov in naprav. Za več informacij obiščite slovenski Xiaomi blog, kjer boste našli številne koristne informacije, od predstavitve pametnih telefonov in drugih naprav, do spiska najbolj priljubljenih trgovin za nakup njihovih izdelkov.