Najboljši nasveti za zdravo življenje v januarju



V naravi se vse odvija v ciklusih. Vsak dan, mesec in leto je energija v točno določenem organu in tudi bolezni tega organa se večinoma pokažejo in pojavijo v tem času. Veliko zato lahko v tem času naredimo za svoje zdravje preventivno. Januar je mesec, ko je energija v velikih možganih. Energija pomeni količina toplote. Takrat se dogajajo spremembe na ožilju v velikih možganih. Lahko se zožijo arterije ali razširijo vene, kar poslabša cirkulacijo v njih. V tem času se najpogosteje pokažejo zdravstvene težave, povezane z njimi. To pa je obenem tudi najboljši čas za njihovo »popravljanje«, obnavljanje, revitalizacijo. Tako je vsako leto.

Lotili se bomo enostavnih ukrepov, s katerimi lahko vplivamo na izboljšanje zdravja naših možganov. Velikega pomena je že naša skrb in nega. Vsako dejanje, ki ga vložimo v sebe, se nam bogato obrestuje. Pokažemo, da se imamo radi in želimo biti zdravi. Telo in vse naše celice sledijo naši zavesti. Zato vas vzpodbujam k akciji! Korak za korakom.

Možgani najbolj potrebujejo tri stvari:

  • zrak,
  • vodo,
  • maščobe.

Ukrepi, s katerimi jim pri tem pomagamo:

1. Zrak in dihanje:

  • Doma se uležemo se na tla in umirjeno trebušno dihamo 5 do 10 minut. V službi se umirimo in sede počasi in zavestno trebušno dihamo.
  • Čim večkrat gremo na sprehod v naravo, da se nadihamo čistega zraka (v gozd, park, k reki, jezeru, …)

2. Voda in hidriranje

Voda je edina tekočina, ki hidrira naše telo in pride do vseh celic. Če telo ne dobi dovolj vode, to povzroča poškodbe naših organov. Ljudje večinoma pijejo premalo vode. Tu je potrebno biti discipliniran. Če vam to dela težavo, je na začetku priporočljivo pitje tople vode, kot velja po ayurvedi. Kozarec po kozarec preko celega dneva. Na začetku si lahko tudi zapisujete, koliko čiste vode ste spili na dan in točno količino. Ko to konec dneva seštejete, dobite približno sliko stanja. Če spijemo čaj, to pri 1 dcl čaja šteje kot da smo spili le cca 0,7 dcl vode. Velja pravilo, da naj bi na 25 kg teže spili 1 liter vode.

Če vam ni všeč pitje same vode, predlagam nekaj dodatkov:

  • voda z limono,
  • vodi dodamo kurkumo, ki je odlična začimba za možgane,
  • vodi dodamo sol.

Slana voda: v liter vode dodamo 1 žlico morske soli (odlična je piranska, morska nerafinirana, jodirana sol). Sol na žlici zravnate z noževo konico, da dobite 9 gramov. To je 0,9 % raztopina, ki je enaka fiziološki raztopini, ki jo dajejo v bolnici kot infuzijo. Naredite si raztopino zjutraj in potem pijte po kozarcih po potrebi in občutku. Enkrat boste spili več, drugič manj. Vsak mora ponovno razviti občutek za to. Pitje slane vode kombinirajte s pitjem čiste vode.

3. Maščobe – uživamo kvalitetne maščobe, ki bodo nahranile naše možgane:

  • surovo maslo,
  • orehe in orehovo olje,
  • laneno seme in laneno olje,
  • konopljina semena in konopljino olje,
  • semena in olje črne kumine,
  • sezamovo olje,
  • mandlje.

Priporočljivo je dati oreščke v med, saj s tem izkoristimo in užijemo vse učinkovite snovi iz njih. Predvsem so za možgane koristni orehi, ki že po obliki spominjajo na njih. Orehe damo v med in jih pustimo stati 7 do 10 dni. Kozarec vsak dan enkrat obrnemo na glavo, da med prepoji orehe. Mandlje zmeljemo in jih zmešamo z medom. Uživamo po žlici ali kot namaz. Dobre maščobe so najboljša hrana za ohranjanje zdravja in dobro delovanje možganov in živcev.

Napitek, s katerim si pomagamo očistiti zamašene žile: zmeljemo 5 bio limon in 30 strokov česna. Zmes damo v liter vode in rahlo prevremo. Ohlajeno nalijemo v kozarec. Pijemo en »štamperli« na tešče ali ob kosilu, kar nam bolj ustreza. Ko spijemo prvo količino, naredimo 10 dni premora in postopek ponovimo. Napitek hranimo v hladilniku.

Še nekaj ukrepov za bolj zdrave možgane:

  • zmanjšanje sevanja mobilnih telefonov – uporaba slušalk pri daljših pogovorih,
  • preživljanje čim več časa v naravi tudi januarja kljub hladnejšim temperaturam. S tem umirimo um in razbremenimo možgane. Že po 15 minutah se pozna učinek na  telesu in v izboljšanju počutja,
  • akupresura za možgane: zmasiramo palca obeh rok in tako na hitro izboljšamo cirkulacijo v možganih,
  • hidroterapija za »popravljanje« ožilja v možganih: roke damo do zapestja v hladno vodo, ki smo ji dodali led. Držimo 15 minut. Če ne vzdržimo, roke potegnemo iz vode in ponovimo, kolikor dolgo lahko. Nato damo noge v toplo vodo za pol ure, da izravnamo energije v spodnjem in zgornjem delu telesa.

Vas zanima, ali so morda ravno veliki možgani vaš najšibkejši organ, ki jih lahko januarja zelo učinkovito okrepite? To izveste iz izračuna matrike zdravja. Več informacij na www.matrikazdravja.si.

*Vse pravice pridržane. Opozorilo: nasveti niso priporočilo za zdravljenje in niso mišljeni kot nadomestilo strokovnega zdravljenja ali oskrbe. Avtorica ne prevzemam nobene pravne ali druge odgovornosti glede posledic neustreznega izvajanja navedenih ukrepov.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*