Brokoli je vir zdravja, tudi otroci naj ga uživajo!



Brokoli je zelenjava križnica, med katere spadajo tudi zelje, ohrovt, cvetača, koleraba itd.. Spada v kategorijo zdravih živil. Zaradi svoje barve in okusa ga radi uživamo predvsem odrasli. Otroci se uživanju brokolija, če se le da, spretno izognejo in skoraj vedno po koncu obroka le ta ostane na krožniku.

Brokoli vsebuje veliko folne kisline, vitamina C, K in nekatere izmed vitaminov B – kompleksa in veliko antioksidantov ter mineralov. Po raziskavah naj bi preprečeval tudi nastanek predrakavih celic in preprečeval oziroma omilil simptome marsikaterih znanih bolezni. Deluje protivnetno in krepi organizem.

Pri nakupu brokolija je potrebno paziti, da izberemo brokoli lepe temnozelene barve, da ga lahko hranite še nekaj časa v hladilniku, če seveda pri pripravi obroka ne porabite vsega. Pri pripravi različnih jedi iz brokolija lahko uporabite vse dele rastline (cvetove, liste in steblo), odstranimo le zelo olesenele dele stebla. Uživate ga lahko tudi surovega (kot dodatek pri pripravi smutija), čeprav se večinoma uživa termično obdelan. Brokoli rumene in vijoličaste barve, je pri nas redkost.

Brokoli1

V primeru, da otroci v družini brokolija ne marajo in ga kljub vaši borbi ne pojedo in ostane na krožnikih, jih lahko k uživanju spodbudite s pripravo okusnega namaza ali pripravite slastno brokolijevo juho, vendar gre pri nas juha bolj težko po grlu.

Namaz bodo otroci z veseljem pojedli. Namaz je prav tako lahko priloga jedem namesto kuhanega oziroma blanširanega brokolija, ki otrokom ne ugaja.

Brokolijev namaz:

Namaz lahko pripravite enostavno in hitro in sicer:

približno 400 g brokolija Očistite in razrežite, cvetove natrgajte na majhne delce oziroma cvetke ter v slanem kropu kuhajte od 7-10 minut (odvisno na kolikšne kose zrežete brokoli), ko je kuhano brokoli s penovko poberite iz posode in ga prestavite v posodo s hladno vodo. S tem ustavite proces kuhanja, pri tem pa brokoli obdrži tudi lepo zeleno barvo.
30 lešnikovih jedrc Na hitro prepražite v kozici ter malo posolite.  Namesto lešnikov lahko uporabite mandeljne, indijske oreščke ali arašide odvisno kaj imajo otroci radi.

V primeru, da vam primanjkuje časa lahko namesto naštetega uporabite kar nesoljeno arašidovo maslo.

dodate malo začimbnic V drugo posodo dajte skuhan brokoli in popražene lešnike, (najbolje svežih in sicer baziliko, lahko tudi malo origana, seveda po želji z začimbami ne pretiravamo).
solite in poprate Po okusu.
dodate do 80 gramov naribanega trdega sira Najbolje parmezan ali kateri drugi trdi sir, če parmezana ne marate.
dodate nariban strok česna V kolikor imate manjšo količino brokolija dodate samo polovico ali četrtino stroka.
dodate dve do tri žlice olivnega olja.

 

Vse skupaj prestavite v mešalnik in zmešate oziroma sesekljate, v  primeru, da je zmes še vedno gosta lahko dodate še par žlic vode, jaz najraje dodam vodo v katerem sem kuhala brokoli.
Namaz nato nadevam v  polovico kuhanega jajca kateremu sem prej odstranila rumenjak. Tak namaz hitro zgine z krožnikov. Če pa vam primanjkuje časa, lahko tak namaz otroci namažejo na kruh ali ga pojedo, kar tako z žlico.

Poleg namaza, pa je praktičen tudi gratiniran brokoli. Receptov za gratiniran brokoli je kar nekaj, jaz prakticiram naslednjega:

Gratiniran brokoli

Pripravite ga lahko na sledeč način:

800-1000 g brokolija   Očistite, operete in ga prav tako zrežete oziroma natrgate na manjše kose, ga v slanem kropu kuhate 3-4 minute. Iz slanega kropa ga s penovko poberete in prestavite v drugo posodo s hladno vodo (pri tem se ustavi nadaljnji proces kuhanja). Pripravljen pekač namažite z maščobo in vanj položite dobro odcejen brokoli (v primeru, da imate premalo brokolija lahko k brokoliju dodate tudi cvetačo, katero pripravite  po enakem postopku, vendar jo v slanem kropu kuhate malo dlje).
3 razžvrkljana jajca

približno 2,50 decilitrov mleka

1 deciliter smetane za kuhanje

sol in poper po okusu

V drugi skledi pripravite zmes iz navedenih sestavin, s katero kasneje polijete po brokoliju 

Mleka lahko tudi več, odvisno kolikšen pekač imate in kako gosto polivko želite.

 

 S pripravljeno zmesjo prelijte v pekaču že pripravljen brokoli ter čez polivko naribajte parmezan, ali katerikoli drugi trdi sir. Pri nas prakticiram namesto smetane za kuhanje, kislo smetano in namesto parmezana tudi kakšen drugi poltrdi sir. V prej ogreti pečici pecite približno 30-45 minut na 180 stopinj. Dolžina in stopnja peke je odvisna od pečice same.

Na tržišču so prav tako na voljo dodatki k prehrani, ki vsebujejo brokoli, in sicer v obliki tablet, kapsul ali praška vendar menim, da bolje izbrati svežo rastlino oziroma zelenjavo in jo pripraviti po lastni želji. Tako je, seveda bolj okusno.

Tisti, ki niste vešči toliko kuhanja in pečenja, pa lahko pripravite okusen smuti, ki ga bodo otroci z veseljem in hitro popili.

Zeleni smuti :

Za pripravo zelenega smutija potrebujete naslednje sestavine:

2 veliki banani

 

srednje zreli banani
približno 250 gramov nasekljanega brokolija Najbolje je, če je zmrznjen lahko pa uporabite tudi svežega.
2,5 decilitrov vode Lahko več ali manj odvisno kako gost napitek želite.
zdrobljeni ovseni kosmiči Približno 2 jušni žlici, po želji lahko tudi več. Priporočeno je, da kosmiče prej namakate v vodi.
Brokoli očistite, operete in natrgate na manjše cvetke (najbolje je uporabiti zmrznjen brokoli), banani narežete na kolobarje in sestavini prestavite v mešalnik kateremu dodajte vodo in ovsene kosmiče, vse skupaj zmešate v mešalniku in prelijete v kozarce.

Pa dober tek vam želim.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*