Izbira ponudnika za spletno gostovanje se na prvi pogled marsikomu zdi enostavna. Večina si reče, da bo preverila npr. 5 ponudnikov, primerjala cene in se nato odločila za najcenejšega. Saj pri storitvi, kot je gostovanje, pa res ne more biti velikih razlik, mar ne? Nemalokrat se izkaže, da takšno razmišljanje ne obrodi sadov. Cena odraža kakovost, in tudi pri spletnem gostovanju ni prav nič drugače. Pravzaprav gre za eno izmed storitev, kjer to še kako velja.
Preden se poglobimo v kriterije in dejavnike, ki nam omogočajo izbrati dobrega ponudnika, na kratko razložimo, kaj spletno gostovanje sploh je. Gre za zakup prostora na strežniku, ki je neprestano povezan v svetovni splet. Če se torej na internetu želimo predstaviti s svojo spletno stranjo, si moramo priskrbeti gostovanje, prav tako pa moramo registrirati domeno. Domena je spletni naslov, kjer se naša stran nahaja (npr. mojadomena.si), spletno gostovanje pa predstavlja prostor, kamor shranjujemo datoteke in baze podatkov, ki sestavljajo spletno stran.
5 lastnosti kakovostnega ponudnika spletnega gostovanja
Ko izbiramo ponudnika za gostovanje spletne strani, moramo upoštevati kar nekaj dejavnikov. Kot smo že zapisali, cena še zdaleč ne sme biti edini kriterij izbire. Pri cenovno (pre)ugodnih ponudbah pogosto prihaja do težav, kot so nezanesljivost strežnika (nizek uptime), zastarelost in počasnost strežnika, nefleksibilnost pri upravljanju paketa gostovanja, neodzivnost podporne službe in podobno.
V nadaljevanju si preberite, kaj vse odlikuje kakovostnega ponudnika spletnega gostovanja.
1. Sodobni strežniki s SSD diskovnimi enotami: Danes je zelo pomembno, da spletna stran deluje kar se da hitro. Hitra odzivnost za obiskovalce pomeni boljo uporabniško izkušnjo, kar vpliva na vedenje na spletni strani. Vpliv hitrosti na vedenje uporabnikov je še posebej vidno pri spletnih trgovinah, kjer je v primeru hitro odzivnih trgovin realiziranih več prodaj.
Kakovostno spletno gostovanje zahteva sodobne strežnike z zmogljivimi procesorji, veliko količino notranjega pomnilnika ter naprednimi diski. Ko izbirate ponudnika, nikar ne spreglejte podatka, ali so v strežnik vgrajene SSD diskovne enote ali ne, saj spletna stran na SSD strežniku lahko deluje tudi do 5x hitreje.
2. Prijazna in hitro odzivna podpora naročnikom: Tehnična podpora naročnikom je pri storitvah, kakršna je tudi spletno gostovanje, izjemno pomembna. Dober ponudnik gostovanja bo vedno našel čas za svoje naročnike, pa naj vprašanje ali težava nastopi med tednom, ob vikendu ali prazniku.
Pred zakupom gostovanja dvakrat preverite, ali je podporna služba dosegljiva 24 ur na dan, vsak dan v letu. Prav tako ne bo odveč, če ponudniku pošljete e-sporočilo oz. ga pokličete ter tako preverite njegovo odzivnost.
3. Uporaba kakovostnega naročniškega vmesnika: Naročniški vmesnik, v katerega se je možno vpisati na spletni strani ponudnika gostovanja, o samem ponudniku pove veliko. Če je ta vizualno nedodelan in vsebuje le najbolj osnovne funkcionalnosti (npr. pregled naročenih storitev), to zagotovo ne pomeni nič dobrega.
Med nujne sestavine naročniškega vmesnika lahko uvrstimo pregled storitev z vsemi podatki računov (uporabniško ime in geslo za dostop do nadzorne plošče / FTP računa), možnost urejanja DNS zapisov za posamezne domene, možnost zamenjave lastnika domene ter WHOIS podatkov, pregledovanje računov, urejanje predračunov, podaljševanje storitev in pregled sporočil s strani ponudnika gostovanja.
4. Uporaba kakovostne nadzorne plošče: Dobra nadzorna plošča nam lahko marsikaj olajša. Kreiranje novega e-poštnega predala, dodajanje nove domene ali poddomene, hitra postavitev spletne strani, urejanje datotek, pregledovanje statistike obiska, možnost povrnitve spletne strani ali e-poštnega predala v prejšnje stanje (varnostne kopije) – to so le nekatere izmed funkcij, ki jih omogoča kakovostna nadzorna plošča.
Večina spletnih strokovnjakov prisega na nadzorno ploščo cPanel, ki je izredno izpopolnjena in funkcionalna, toda obenem preprosta za uporabo. Priporočamo vam, da poiščete spletno gostovanje, ob katerem boste prejeli tudi dostop do cPanel.
5. Tradicija in izjave naročnikov: Izjemno pomembno lastnost, ki jo marsikateri naročnik spregleda, predstavlja tradicija ponudnika gostovanja. Če je ponudnik na trgu prisoten že dolgo, pomeni, da dobro pozna svoj posel, da ve, kateri strežniki delujejo najbolje, prav tako je seznanjen tudi z vso potrebno programsko opremo ter njenimi optimalnimi nastavitvami.
Spletno gostovanje je priporočljivo zakupiti pri ponudniku, ki se z dejavnostjo oddajanja spletnega prostora ukvarja že vsaj 10 let. Vsekakor je pametno preveriti tudi mnenja in izjave naročnikov, saj si na podlagi njih lahko ustvarimo splošen vtis o kakovosti storitve.
Spletno gostovanje NEOSERV – zanesljivost, hitrost in prijaznost
Naj vam za konec priporočimo še podjetje, ki vas s svojimi storitvami zagotovo ne bo razočaralo. Ponudnik spletnega gostovanja NEOSERV se za naročnike trudi že 13. leto, med drugim pa se lahko pohvali tudi s tem, da je v Sloveniji kot prvi pričel z uporabo SSD strežnikov. Kot že veste, ti delujejo precej hitreje od klasičnih strežnikov s HDD diski, kar pozitivno vpliva na odzivnost spletnih strani. Za dodatno hitrost skrbijo zmogljivi Intel XEON procesorji ter 64+ GB delovnega pomnilnika v posameznem strežniku.
Veliko pohval je deležna tudi NEOSERV podporna ekipa, ki je naročnikom dostopna vse dni v letu. Če boste obiskali njihovo spletno stran, boste na vrhu našli povezavo »ZAKAJ IZBRATI NAS«, kjer so na enem mestu zbrane številne pohvale – tako v pisni obliki kot tudi v obliki kratkih video izjav. Eno izmed njih si lahko ogledate tudi tukaj.
Vsak naročnik prejme dostop do naročniškega vmesnika Moj NEOSERV, kjer lahko ureja vse v povezavi z zakupljenimi storitvami, spreminja lahko podatke naročnika ter WHOIS podatke, prav tako pa lahko ureja tudi predračune ter podaljšuje domene. Spletno gostovanje vključuje tudi možnost uporabe nadzorne plošče cPanel, ki v svetovnem merilu velja za najbolj priljubljeno ter izjemno enostavno za uporabo.
Kar ponudnika gostovanja NEOSERV še dodatno loči od večine konkurenčnih podjetij, je partnerski program, ki sodelujočim omogoča služenje denarja na spletu. V program se lahko vpiše vsak (fizična ali pravna oseba), s promocijo storitev gostovanja pa lahko zasluži visokih 25 % od vrednosti posamezne prodaje. Zaslužena sredstva si je mogoče izplačati na transakcijski račun, prav tako pa se jih lahko porabi za sprotno plačevanje naročenih storitev.
V kolikor iščete kakovostno spletno gostovanje, na katerem bo vaša spletna stran delovala zanesljivo in hitro, vam svetujemo, da preizkusite ponudnika NEOSERV. Ta je v svoje storitve tako prepričan, da nanje nudi kar 45 dnevno garancijo. V tem času boste že zagotovo vedeli, če vam storitev pri njem odgovarja ali ne.