Holekalciferol je ena od oblik vitamina D

Vse več ljudi se začenja zavedati, da mnogo bolezni nastane zaradi pomanjkanja določenih vitaminov in mineralov, ki jih premalo vnašamo v telo. Veliko ljudi nima dovolj raznolike prehrane in si pomagajo z uživanjem prehranskih dopolnil. Eno takih je tudi holekalciferol, ki je oblika vitamina D. Zagotovo ste že slišali, da vitamin D prejmete že samo, če ste nastavljeni soncu, ampak kaj pa v jesenskih in zimskih dneh, ko je sonca malo ali pa ga sploh ni? V tem primeru lahko vitamin D pridobite iz drugih virov.

Holekalciferol

Vitamin D3 ali holekalciferol

Čeprav obstaja še več oblik vitamina D, sta za človek pomembni dve obliki. To sta vitamin D2 in D3. D2 oz. ergokalciferol najdemo v rastlinskih virih, medtem ko vitamin D3 oz. holekalciferol dobimo iz živalskih virov. Poleg tega holekalciferol nastaja tudi v koži pod vplivom UV žarkov in se nato shrani v mastnem tkivu. Veliko ljudi, ki ne prejme dovolj vitamina D s prehrano, se odloča za uživanje prehranskih dopolnil, ki zagotovijo, da je v telesu prisotna zadostna količina vitaminov D2 in D3. Za izdelke, ki vsebujejo vitamin D3 je značilno, da prispevajo k dobremu zdravju kosti, boljšemu delovanju mišic, zdravih zob in na splošno boljšemu imunskemu sistemu.

Raziskave so pokazale, da naj bi se kar polovica svetovne populacije srečevala s pomanjkanjem vitamina D3. Prvi razlog je premalo raznolike in kvalitetne prehrane, ki vsebuje vitamin D3, potem pa je tu tudi premalo nastavljanja sončnim žarkom, ki v koži povzročijo sam nastanek vitamina D3.

Holekalciferol, obliko vitamina D lahko v telo vnesemo na različne načine. Najprej je tu sonce, katerega UV žarki aktivirajo njegovo nastajanje pod kožo. Pri tem je pomembno, da takrat koža ni namazana s sončno kremo in ste na soncu res takrat, ko je sonce močno. Seveda lahko sonce v velikih količinah škodi, tako da se za pridobitev vitamina D ne nastavljajte soncu več kot nekaj minut.

Vitamin D3 se najde tudi v prehrani. Največkrat je to prehrana živalskega izvora. Holekalciferol najdemo v lososu, jajcih, ribjem olju, sardinah, tuni in mlečnih izdelkih, če jih omenimo nekaj. Tu pa so potem še prehranski dodatki, ki so največkrat v obliki olja ali v tabletah. Tak način vnosa je predvsem priporočljiv v jesenskih in zimskih dnevih, ko je manj sonca.

Kako se pokaže pomanjkanje vitamina D3?

Pomanjkanje vitamina D3 v telesu se lahko kaže na različne načine. Velikokrat se te zdravstvene težave pripišejo drugim razlogom, a v resnici je vzrok lahko samo pomanjkanje vitamina D3. Med najbolj pogostimi so težave s kostmi. Pri otrocih se pomanjkanje lahko pokaže v obliki rahitisa, kjer se pojavlja nezdrav razvoj in rast kosti. Razvoj rahitisa seže že v nosečnost in večjo možnost za razvoj imajo tisti novorojenčki, ki niso dovolj na svežem zraku, ki jih preveč skrivajo pred soncem in če vitamin D3 oz. holekalciferol ni v dovoljšni količini prisoten v materinem mleku.

Ostale težave, ki kažejo na pomanjkanje vitamina D3 so tudi depresija, utrujenost, šibkost, oslabljene mišice, slaba prekrvavitev in alergije. Pomanjkanje vitamina D3 vodi do na splošno oslabljenega imunskega sistema, kjer so tveganja za različne okužbe, zlasti bolezni dihal, večje.

Prevelik vnos vitamina D3 je lahko tudi škodljiv

Čeprav ima vitamin D3 oz. holekalciferol za naše telo in zdravje ogromno pozitivnih lastnosti, pa ima lahko presežek vitamina D3 nasprotni učinek. Vsaka oseba mora glede na svojo težo dnevno zaužiti predpisano količino vitamina D3 in ga ne preseči. Lahko se med drugim pojavi slabost, bruhanje, žeja, šibkost, živčnost in višji krvni tlak. V krvi se poveča vsebnost kalcija, kar lahko negativno vpliva na ledvice. Paziti pa je treba tudi na zadostno uživanje magnezija, ki sodeluje pri aktivaciji vitamina D3.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*