Influencerji so si v korona času še bolj povečali svoj vpliv, saj se je tako rekoč celotno življenje preneslo na splet. In ker ravno na spletu influencerji delijo svoje vsebine, se je marsikomu izmed njih v teh času število sledilcev močno povečalo. Nekateri so svoje kanale izkoristili v namen ozaveščanja ljudi; spet drugi so delili zabavne vsebine, da bi se ljudje čim bolj sprostili ob poplavi negativnih novic; tretji pa so ta čas krize na drugačen način obrnili v svojo korist.
Kdo sploh so influencerji?
Influencerji so spletni vplivneži, ki preko velikega števila sledilcev na družbenih omrežjih, vplivajo na odločanje in vedenje ljudi. Svoj vpliv največkrat uporabljajo v marketinške namene, kar imenujemo vplivnostni marketing. Tukaj influencerji promovirajo storitve, izdelke, podjetja in še kaj, preko svojih fotografij, videov in ostalih objav na omrežjih. Vplivnostni marketing je v zadnjih letih med vodilnimi vrstami oglaševanja, nekateri influencerji pa na ta račun zelo dobro služijo. Slovenija sicer malo zaostaja pred vodilnimi državami v vplivnostnem marketingu, a tudi nekaj Slovenskih influencerjev kar dobro služi.
Kaj je potrebno, da postaneš influencer?
V prvi vrsti je pomembno, da imate čim večje število sledilcev. Koliko sledilcev je dovolj, da postanete influencer, je težko reči. Nekateri pravijo, da je magična meja deset tisoč, vendar pravila ni. Ko enkrat dosežete to številko pa je najbolj pomembno, da ustvarjate dobro vsebino, in da ste pri tem pristni in unikatni. Prav tako je pomembno tudi to, da influencer o svojem področju veliko ve in da to znanje predaja svojim sledilcem. Eden takih influencerjev je Tomaž Gorec – popotnik, bloger in fotograf, ki ga bomo podrobneje predstavili v nadaljevanju.
Verjetno se vam ob vsem tem pojavlja vprašanje, na kakšen način lahko v čim krajšem času priti do velikega števila sledilcev. Recept za to je preprost: vztrajnost, vztrajnost, vztrajnost in konsistenca. To pomeni, da ne smete obupati, ker je vedno najtežji začetek, in da morate obvezno biti konsistentni pri objavljanju vsebine. Hitrejše in lažje poti žal ni.
Tomaž Gorec – influencer, ki je zaslovel s potovanji
Tomaž Gorec je eden tistih, ki si je svoj »vpliv« pri ljudeh pridobil z iskrenostjo, pristnostjo in unikatnim načinom podajanja vsebine. Tomaž na svojih izletih in potovanjih preko video in foto vsebine na družbenih omrežjih na zanimiv način predstavi določen kraj. Znan je po tem, da se iz vsakega potovanja javi v živo preko videa, kjer predstavi svojo pot. Tomaž pridno piše svoj popotniški blog, kjer podrobno predstavi destinacijo, ki jo je obiskal. Svoje video vsebine objavlja na YouTube kanalu, kjer je ogromno zanimivih videov. Sledilci ga poznajo tudi po tem, da je zelo pogumen, saj se na svojih avanturah dostikrat poda na drzne poti in raziskovanja neodkritih kotičkov. Eden takšnih primerov je bil v Rakovem Škocjanu, ko je skočil v mrzlo reko in zaplaval v jamo. To si lahko pogledate v spodnjem video posnetku.
Prav tako Tomaž Gorec obožuje plezalne poti in ferate, katerih je že kar nekaj predstavil na svojem blogu. Rad ima jame in razgibane poti, v veliko veselje pa so mu tudi zapuščene stavbe in spomeniki. Vsekakor pa ni eden tistih popotnikov, ki bi na svojem potovanju poležaval in lenaril. Je človek akcije in vedno se mora nekaj dogajati.
Slovenski influencerji so se še posebno v letošnjem letu s svojim vplivanjem in delovanjem usmerili zgolj na Slovenijo. Veliko influencerjev, katerih glavna nit ni popotništvo, se je v korona času odločilo raziskovati in promovirati Slovenijo in s tem pomagati slovenskemu turizmu, da preživi.
Tomaž Gorec se je s tem ukvarjal že veliko prej, saj je ustanovitelj in lastnik znanega projekta Lepote Slovenije, ki na družbenih omrežjih dosega vrtoglave številke sledilcev. S projektom Lepote Slovenije je Tomaž ogromno pripomogel k promociji Slovenije in določenih turističnih destinacij. Žal pa to vedno ne prinese pozitivnih odzivov, eden takih primerov, kjer so se ljudje pritoževali nad njegovo preveliko promocijo kraja, je Klevevž. V Klevevžu se nahaja naravi termalni izvir in bazen, kjer se lahko brezplačno kopa vsak skozi celo leto. Tomaževe objave o Klevevžu so dosegle ogromno število ljudi, in obisk tega kraja se je očitno povečal. Zato so se tudi pojavili nekateri negativni odzivi na družbenih omrežjih. A žal je tako, da nikoli ni za vse prav. V marsikaterem neznanem kraju v Sloveniji bi bili zagotovo neizmerno hvaležni, če bi nek influencer tako spromoviral njihov kraj, saj bi z nekaj pametnimi potezami prebivalci in občinarji lahko na ta način ogromno iztržili.
V spodnjem videu si poglejte kakšen čudovit posnetek je Tomaž Gorec naredil na Lovrenških jezerih.
Ena glavnih Tomaževih lastnosti je iskrenost in pristnost. Njegovi sledilci zelo dobro vedo, da Tomaž vedno vse predstavi transparentno in da vse pove tako kot misli o vsem in o vsakomur, pa tudi če je to kritika ali kakšna negativna stvar. Ravno zaradi tega mu njegovi sledilci zaupajo in mu verjamejo, kar je najpomembneje, če si želimo zgraditi kvalitetno skupnost. Na tak način je influencer veliko bolj zanimiv in učinkovit za podjetja in ostale oglaševalce.
Tomaž Gorec na svojih kanalih deli zanimivo in poučno vsebino, med katero se za vsakogar najde nekaj. Opravlja tudi intervjuje z znanimi osebami iz različnih področij, fokusira pa se predvsem na popotništvo. V intervju vedno vključi svoje sledilce, ki lahko postavijo vprašanja in izvedo kar jih zanima. Na vsake toliko, Tomaž ponudi priložnost kakšnemu od sledilcev, da se mu pridruži na potovanju ali izletu, kar je super način, da se od Tomaža kaj nauči.
Negativen prizvok besede »influencer«
V javnosti sem ter tja lahko zasledimo kritike na račun influencerjev, ki jih nekateri označujejo kot brezdelneže, drugi jim očitajo, da na račun »slave« želijo dobiti vse zastonj, velikokrat pa tudi slišimo, da to ni pravo delo. Vse te kritike so žal plod nevoščljivosti in zavisti, saj se nekateri ljudje težko sprijaznijo, da kdo živi svoje sanje, in da počne tisto, kar ga resnično veseli in da se s tem preživlja. To jim največkrat očitajo ljudje, ki niso zadovoljni sami s sabo, ter s svojim življenjem. Marsikdo se ne zaveda, da je za vsem tem, kar mi vidimo na spletu in družbenih omrežjih, ogromno dela in truda. Influencer, ki je aktiven na več omrežjih, in ki ustvarja blog, ter foto in video vsebine, porabi ogromno časa za pripravo in montažo le teh. Poleg tega pa morajo ohranjati konstanten stik s svojimi sledilci, če želijo, da jih bodo še naprej spremljali in podpirali. Skratka, ni vse zlato, kar se sveti, in tudi influencerstvo ni tako preprosto kot se zdi na prvi pogled.