Ni mi znano, ali obstaja v Sloveniji kakšen športni kolektiv ( mogoče je izjema NK Maribor, pa še tu ne bi škodoval kakšen dodaten evro ), nacionalna zveza, športno društvo,ki se ne trudi za pridobitev finančnih sredstev, da bi zagotovil normalno poslovanje. Dejstvo je, da je Slovenija glede na število prebivalstva v samem vrhu po številu uspešnih športnih posameznikov in športnih kolektivov. Vsi pa se v večini primerov potegujejo, za sredstva istih slovenskih podjetij, ki zaradi stanja v slovenskem gospodarstvu, zmanjšujejo že doslej omejena sredstva. Povrhu vsega se omenjena podjetja sama spopadajo z zaostreno konkurenco in slabšimi rezultati, zato omejujejo sredstva namenjena sponzoriranju. Pričakovati, da se bo v kratkem času stanje bistveno spremenilo, je prej kot ne utopija. Kako od tu naprej?
Ena možnost je, da se sprijaznimo s krčenjem sredstev, posledično z manjšo kvaliteto profesionalnega članskega športa, slabšimi pogoji za mlajše selekcije in tako na dolgi rok sprejmemo dejstvo, da v prihodnje Slovenija ne bo imela takega števila vrhunskih športnikov. Številni trenutni slovenski športni asi odhajajo s trebuhom za kruhom v tujino, a bi ostali doma, če bi bile razmere drugačne. Vse prevečkrat je to za športnika edina pot, da si zagotovi življenjsko eksistenco. Zagotovo pa se to v povprečju dogaja prezgodaj in ne malokrat športniki postanejo talci sistemov velikih športnih klubov. V določenih primerih je to prednost, nekateri pa se ne uspejo prilagoditi novim razmeram, kar se prenese na njihove športne rezultate. Veliko športnikov pa zaradi nezavidljive ekonomske situacije enostavno prenehajo svojo športno pot.
Druga možnost pa je, da se sponzorska sredstva pridobi na drugačen način. Klasična ekonomija se umika novih oblikam poslovanja, ki so večinoma podprte z novimi tehnologijami, ki jih pred desetimi leti nismo poznali. Zato ni smiselno primerjati časov pred dvajsetimi ali tridesetimi leti z današnjimi okoliščinami. Svet je postal bolj dostopen in brez večjih težav se povežemo z ljudmi na drugi strani sveta. Vse premalo se zavedamo, da bi z inovativnim pristopom lahko dva milijona Slovencev lepo živelo na račun celotne svetovne populacije. Včasih je biti majhen tudi prednost. Pred desetimi , dvajsetimi leti to ni bilo možno, zdaj pa je to realna možnost.
Po vseh medijih je možno spremljati izjave številnih posameznikov, ki so na nek način vpleteni v šport, kako bi potrebovali denar za njihov obstoj. Tukaj se ne bo omenjalo imen klubov ali posameznikov, saj obstaja vzorec, ki je približno enak za vse. Prihajajo iz različnih krajev, iz različnih športnih panog, epilog pa je v večini primerov podoben.
Vsak športni funkcionar z veseljem sprejme povabilo na razgovor o dodatnih sponzorskih sredstvih. Ko pa ugotovi, da denar ne bo prišel od lokalnega podjetja, ki se že zadnjih trideset let ukvarja z enako dejavnostjo iz tako imenovane klasične ekonomije , interes zbledi in je zgodba končana. Delati iste stvari kot si jih delal doslej in pričakovati drugačne rezultate je neodgovorno. Vsak športni klub bi bil danes zainteresiran, da bi mu podjetja kot so Google, Apple in še bi se kakšno našlo, mesečno nakazalo nekaj sto tisoč ali celo milijon evrov od njihovega prometa. Pa se to žal ne zgodi, kljub temu, da omenjenim podjetjem navijači športnih klubov dnevno ustvarjajo velik promet. Če pa smo pošteni, to tudi nikoli ni bilo mogoče.
Toda časi se spreminjajo in to kar včasih ni bilo mogoče je sedaj drugače. Športni klubi, humanitarne organizacije, društva, imajo sedaj možnost BREZ VSAKEGA finančnega vložka pridobiti dodatna finančna sredstva, zgolj in samo z izrabo interneta in poslovnih modelov, ki to omogočajo. Klubom se ponudi pomoč, kako to v praksi izpeljati na način, da tekoče poslovanje kluba ni v nikakršni meri moteno. Poleg tega, da klubi dobijo dodaten vir financiranja, pridobijo njihovi navijači, podporniki, člani, osebne ugodnosti, ki jih lahko koristijo v vsakdanjem življenju. Tako pridemo v situacijo, da imajo od tega koristi prav vsi. Navijači, člani, stranke, živijo ceneje, klub, društvo… pridobi dodatna finančna sredstva. Dodatna prednost je tudi, da v tem primeru nismo omejeni na lokalno skupnost, ki je v večini primerov premajhna, ampak imamo možnost ekspanzije v svet. Zanimivo je, da večji svetovni klubi v tem prepoznajo priložnost, kljub dejstvu, da imajo tudi drugačne možnosti, ki jih slovenski šport nima.
Zato se postavlja samo eno vprašanje. ZAKAJ???? Začnimo zadeve gledati malo bolj široko in si dovolimo možnosti , da s slovensko inovativnostjo in delavnostjo podpremo slovenski šport in dosežemo rezultate tudi na finančnem področju. Športne dosežke nam je doslej zavidal cel svet. Naj tako tudi ostane.