Kako do prave ideje?

Ste pomislili, kako bi bilo, če bi se vi izmislili BitCoin, ali pa Facebook? Nemara ste celo pomislili, da bi izdelali aplikacijo, ki bi imela tako popularnost kot jo ima Talking Tom.

Vsak posel se začne pri ideji.  Le da se samo nam ne utrne nobena pametna, ali pa je sploh nimamo ter tako lahko samo  z velikimi očmi in globoko željo občudujemo idejne očete in si ob tem pri sebi želimo, da bi tudi nam kapnilo kaj podobnega. Ne bi se branili niti uspešnega posla, ki bi sledil iz te ideje.

V tem članku vam bom predstavil načine, kako  do ideje brez čakanja, da nam kapne. Kako torej zelo aktivno stopimo v proces iskanja tiste prave ideje.

Prava ideja

Iskanje težave

Obstaja mnogo načinov, Najlažje je k iskanju ideje pristopiti z iskanjem rešitev za vsakdanji problem.  V mislih se sprehodimo skozi današnji dan (ali po kakšnem iz preteklih dni) in se pri vsakem dejanju vprašajmo eno ali več spodnjih vprašanj:

  • Kaj me jezi?
  • Kaj bi lahko izboljšal?
  • S kakšno težavo se soočam?
  • Kako si lahko olajšam opravilo?
  • Kako lahko opravilo naredim prijetnejše?

 

Že v tem procesu, bi morali pridi do nekaj problemov  iz katerih bomo črpali ideje, rado se zgodi, da se nam utrne že kakšna nenavadna ideja. Ne pozabimo je napisati. Zelo rado se zgodi, da ideja odide tako hitro kot je prišla, kar pomeni, da imamo samo nekaj trenutkov, da si od nastanka ideje pa do večne pozabe, da si to idejo zapišemo. Sliši se dramatično, kar tudi je. Predstavljajte si, da vam odpluje multimilijonska ideja,  ki jo čez nekaj časa uresniči drugi. To samo zaradi tega, ker si ideje niste zapisali! Meni se je večkrat zgodilo, da sem že v trenutku, ko sem zavedal, da bi bilo pametno zapisati idejo,  izvlekel mobitel iz žepa, hkrati pa pozabil kaj sem želel napisati. Nekaj trenutkov sem stal in buljil v ekran v upanju, da bi se spomnil, kaj sem želel napisati. Čez čas sem tudi ugotovil, a šele, ko je nekaj podobnega že bilo na trgu, rentabilnost mojega vstopa s to idejo pa pod velikim vprašajem.

Tehnike kreiranja idej

Ko imamo zapisane težave, se moramo odločiti, na katero se bomo osredotočili. Ostale je najbolj v tistem trenutku odmisliti in pospraviti v predal za drugo priložnost, saj bi nas reševanje preveč težav hkrati samo motilo. Za kreiranje idej lahko uporabimo eno izmed številnih tehnik. V nadaljevanju predstavljam najpogostejšo, ki se imenuje Brainstorming ali po slovensko Viharjenje možganov.

Metoda se običajno izvaja v skupini, lahko jo izvedemo tudi individualno.  V določeen časovnem intervalu (ponavadi je to do 1 ura) napišemo vsako idejo, ki nam pade na pamet, tako da jo lahko vidijo vsi. Te ideje služijo za kreiranje novih. Pomembno je, da zapišemo vsako idejo, ne glede na nenavadnost, nerealnost. Kritičnost v tem trenutku ni dobrodošla, saj ovira kreativni proces.  Po končanem viharjenju možganov pustimo ideje pri miru, z njimi se bomo ukvarjali kasneje, najpogosteje naslednji dan. Če se pojavi še kakšna ideja, jo dopišemo.

Podobna tehnika kreiranja se imenuje »kako bi?«. Je odlično dopolnilo Viharjenju možganov.  Vse kar je za povedati pri tej tehniki, je da svojo težavo preoblikujemo v vprašanje Kako bi … ? S tem v svojih možganih sprožimo miselni proces, ki se osredotoča na rešitve.  Orodje je preprosto in zato primarno namenjeno preprostim težavam.

Obstaja še mnogo tehnik, ki nam pomagajo do novih idej. Vse imajo skupno to, da pridemo do prebliska načrtno, v tistem trenutku, ko si to zaželimo. Če želite, da predstavim še kakšno, zapišite to v komentarje.

Imam veliko idej, kaj sedaj?

V rokah držimo spisek idej. Nekatere se nam zdijo precej butaste. Druge nenavadne. Tretje obljubljajo potencial. Za kritično ocenjevanje  si  je med kreiranjem idej in njihovim ocenjevanjem potrebno vzeti nekaj časa. Strokovnjaki svetujejo, da je ideje dobro prespati, kar pomeni, da se z njimi začnemo ukvarjati šele naslednje jutro. Tudi pri tej fazi obstajajo mnoge tehnike, kako izbrati idejo. Najlažje je, če se sprehodimo od ideje do ideje, malo pretehtamo kako se nam zdi in se po občutku odločimo ali jo bomo obdržali ali zavrgli. Pomembno je, da v idejo (e), ki nam ostane, verjamemo.

Ostala mi je ena sama, kaj sedaj?

 Ko sedimo za mizo na kateri je list z eno samo idejo, v katero verjamemo, da je najboljša izmed vseh idej, ki smo se jih v procesu kreiranja idej zamislili, je čas da se lotimo dela. To idejo je potrebno razviti in iz oblakov spraviti na trdna tla ter razviti iz nje poslovni model. Več o tem pa v prihodnosti.