V času neskončne ekonomske krize iščemo poti na bolje. Kako lahko poizkusimo? Etsy je trg idej. Marsikdo, ki je brezposeln ali zasluži premalo za dostojno življenje razmišlja, kako bi lahko zaslužil še kak dodaten evro. Tujina je ena izmed opcij, a zapustiti domovino je težko. Zato se lahko odločimo za drugo možnost – za splet. Točneje, za trgovino Etsy. Pred kratkim sem v mojo uvrstila nekaj novih izdelkov, v upanju, da bodo opaženi morda celo postali del prodajne poti, ki vodi v domove kupcev. Še povezava do nje: https://www.etsy.com/your/shops/MetkaCraft.
Kaj pa mora bodoči lastnik Etsy trgovine vedeti? Za začetek se mora zavedati, da gre za ogromen trg doma izdelane ponudbe s prav tako ogromno konkurenco. Povsem brez slednje je lahko le nekdo, ki ponudi nekaj povsem novega, inovacijo. Zanimiv je tudi podatek, da je članstvo brezplačno, uvrstitev izdelka med ponudbo za štiri mesece pa stane dvajset centov.
V množici ponudbe začetnika bodoči kupci tudi težko takoj najdejo, prej zagledajo že uveljavljene trgovine, ki s prodajo lahko pridejo bolj v ospredje. Potemtakem je treba poskrbeti za ustrezno promocijo.
Kdor ima dovolj časa za vsa postranska opravila, za katera ni vedno zagotovila, da bodo pospešila prodajo, se lahko loti več možnosti. Svojo ponudbo lahko predstavlja na YouTubu, Facebooku in Instagramu ter na raznih spletnih portalih. Seveda je primerno vodilo za prodajo kar rek: »Dober glas seže v deveto vas.« Vendar pa je to vseeno težje izvedljivo v primeru spletne trgovine. Na primer, če je potencialni kupec doma nekje v Aziji. Začetek je težak, še posebej, če je prodajalec bolj ali manj začetnik oziroma ne more posvetiti veliko časa le sami promociji.
Spletna trgovina nudi določene prednosti. Prodajalec lahko doseže kupce s celotnega sveta, kar pomeni ogromno tržišče. Ljudje imajo različne navade, potrebe in okuse. Zato se prav za vsakega najde primeren izdelek. Ni nujno, da ponudnik dela le na novostih, lahko se preprosto potrudi in ponudi nekaj kar že obstaja, a v različici. Lahko gre za drugačno oblikovanje, barvo, velikost. Pomembne so malenkosti. Nekdo ima rad pliš, drugi pa bombaž. Premožna gospa prisega na naravno, tista z manj pod palcem pa kupuje cenejše izdelke. Ki niso nujno slabši, a so izdelani iz umetnih materialov.
Kot prvo, pa mora imeti prodajalec vsaj osnovno idejo, koncept trgovine. Odgovoriti mora na sledeča vprašanja: »Kaj bi rad prodajal, kaj lahko sam izdela ter ali si lahko privošči ustrezen material?« Dejstvo je, da je na Etsyu veliko trgovin, a marsikatera izmed njih ima majhno ponudbo oziroma jo v primeru, da ni kupcev prodajalec opusti. A te trgovine še vedno obstojajo. Če se ne motim, ima Etsy portal neko pravilo glede zaprtja trgovine. Da je po zaprtju ne moreš več obnoviti ali nekaj podobnega. Zato število odprtih trgovin ni povsem opredeljeno. Če bi koga morda prestrašila že sama množica ponudnikov. Nekateri prodajalci imajo namreč odprtih tudi po več trgovin hkrati.
Prodajalec mora predvsem vzpostaviti dober stik s kupci in poskrbeti za določen ugled. Ljudje mu morajo zaupati. Kajti, ne pozabite, da kupec preko spleta plača izdelek preden ga dejansko prejme na dom. Pa naj gre za otipljiv izdelek ali za umetnino, ki jo lahko kupec naloži na računalnik in kasneje tudi natisne.
Poizkusi lahko vsak, a nihče mu ne more zagotoviti, da bo kmalu našel ustrezne kupce ter prodal primerno količino svojih izdelkov. Marsikaj je odvisno tudi od sreče in raznih okoliščin. Na primer, morda pa ponudbo zasledi nekdo, ki išče darila za sto zaposlenih ali poslovnih partnerjev. Nikdar se ne ve. Prodajalec mora biti pripravljen na marsikaj, če želi uspeti. Predvsem pa mora biti vztrajen. Morda se sčasoma kaj odpre, pokaže priložnost. Le obupati se ne sme. Kajti povsod so vzponi in padci. Kdor tega ni doživel je imel v življenju neznansko srečo ali pa nikoli ni delal oziroma preizkušal svojih sposobnosti na različnih poslovnih področjih.
Ob množici ponudbe na spletu se ne ustrašite. Splet je velik in objavljeno je marsikaj. Od raznih lažnih potegavščin do redkih pristnih možnosti, ki vodijo do zaslužka. Obstoja mnogo tujih spletih strani, ki nudijo pomoč pri promociji vašega posla ter obljubljajo lahek zaslužek. A verjemite, da je marsikatera lažna. Česar še vedno ne razumem povsem. Zakaj bi nekdo vložil ogromno energije in časa v projekt, ki bi ljudi samo zavajal? ‘Sto ljudi, sto čudi.’ Podobno velja za razne piramidne sheme, igre na srečo in podobno. Le redkim na teh področjih resnično uspe.
V želji po zaslužku lahko poizkusite tudi na tujih straneh, ki ponujajo honorarno delo – od pisanja člankov, vnosa podatkov pa vse do posoje glasu animiranim junakom. A zopet je prisotno vprašanje, kakšna je konkurenca in koliko dela je sploh na voljo. Pojavljajo se tudi razne strani, ki v zameno za začeten finančni vložek ponujajo razna plačana pisarniška dela. Če je kdo od vas, dragi bralci, kaj takega poizkusil in za delo prejel pošteno plačilo, bi prosila, da nam zaupate svojo izkušnjo. Kajti, naš čas je preveč dragocen, da bi zapravljali ure in ure za opravila, ki so brez smisla. Namesto tega lahko storimo kaj bolj koristnega. Za svoje bližnje ali zase. Za okolje in posledično večjo skupnost. Kajti le tako bomo razvojno, duhovno in fizično napredovali.
Če se vrnem nazaj k Etsy trgovini. Poizkusi lahko vsakdo. Če se mu to obrestuje, pa bo videl sčasoma. Kot vsak, ki želi napredovati. Kjerkoli. Poizkusiti ni greh, pravijo. Verni in ateisti. Lahko pa upamo na najboljše.