Lesena očala slovenskega izvora

Včasih komu rečejo, da je “Trd kot les” kar pa za vašo ekipo sigurno ne velja. Ste mlada ekipa, polna energije in s pozitivnim pristopom do prihodnosti. Kdo ste, kaj ste in kako ste se našli?

Smo ekipa petih mladih iz Slovenskih Konjic in okolice. Večina se nas je poznala že od od otroštva med nekaterimi pa so se vezi spletle ravno zaradi Wood Stocka.

Ekipa Wood Stocka med promocijskim dogodkom
Ekipa Wood Stocka med promocijskim dogodkom

Trenutna klima v slovenski lesno-predelovalni industriji je dokaj klavrna. Ni nobene skupne vizije za prihodnost čeprav je les slovenska strateška surovina oz. bi to lahko bila. Kako ste se odločili za ta material in kje ga pravzaprav kupujete?

Za ta material smo se odločili čisto pa naključju, ko je naš idejni vodja Jaka Jančič enostavno imel v glavi fiksno idejo, da si bo naredil sončna očala iz lesa.

Kako ste začeli s podjetjem? Ste se poslužili vedno bolj priljubljenega crowdfundinga ali ste imeli svoja zagonska sredstva? Je ustanovitev podjetja v Sloveniji v tem času tvegana, kljub dobri poslovni ideji? Kakšna je vaša izkušnja?

Preden se je 4. aprila 2013 ustanovilo naše podjetje je preteklo precej časa, ko je Jaka Jančič preždel premnoge noči v garaži in nato v kleti, da je izgled in funkcionalnost očal razvil do te mere, da je realno lahko začel sanjati o tem, da bodo naša očala enkrat stala na prodajnih policah. Crowdfundinga se nismo posluževali, nekaj sredstev smo nabrali sami, v veliko pomoč pa so bili starši, ki so priskočili na pomoč z začetnim kapitalom.

Ustanovitev podjetja je vedno tvegana, ne glede na idejo. Seveda, dobra ideja zmanjša tveganje, kljub temu pa mora idejo sprejeti še trg, kar pa se ne zgodi čez noč.

Za uspeh je v vsakem primeru potrebno trdo delo in velika mera vztrajnosti.

Kako ste prišli do svoje ciljne publike, jim povedali da obstajate? Kakšna sploh je vaša ciljna publika? So to petičneži, umetniki, hipsterji, pisatelji ali morda noseče mamice in gozdarji? Se koncentrirate predvsem na Slovenijo ali ste že pokukali tudi čez mejo?

Pot do ciljne publike smo zaenkrat najlažje našli preko Facebooka. Tega smo se posluževali predvsem zaradi pomanjkanja finančnih sredstev. Na prvi pogled se zdi, da so naša ciljna publika ljudje, ki so bolje situirani, vse bolj pa opažamo, da naša očala kupujejo tudi ljudje, ki verjamejo v našo zgodbo, ki cenijo ročno delo ter pa predvsem ljudje, ki se na nek način želijo upreti masovni proizvodnji iz Vzhoda, kajti navsezadnje naš izdelek je narejen v Sloveniji, naredijo ga Slovenske roke, in praktično ves denar ostane v Sloveniji. Marsikdaj se zgodi, da kupci rečejo, da je treba podpreti Slovensko.

Kako pa izgleda vaša delavnica? Delate na roke ali uporabljate stroje? Predstavljam si, da je izdelava okvirja za očala kar zapletena zadeva.

Naša delavnica oz. ustvarjalnica kot ji mi raje rečemo, je zaenkrat skromna, vendar popolnoma zadostuje našim potrebam. Čim več stvari poskušamo narediti sami, zato se večkrat spomnemo tudi risanke iz otroštva A JE TO. Izdelava okvirja poteka ročno, in traja približno 8 ur, za določena očala, s kakšnimi posebnimi detajli ta zadeva traja še dlje. Strojno se z laserjem  zrežejo samo osnovne komponentne očal,

Kakšna je vaša okoljska politika podjetja, dajete veliko pozornosti na trajnostni razvoj?

Seveda smo okoljsko osveščeni. Že od samega začetka stremimo k temu, da je naš produkt čimbolj okoljsko sprejemljiv, zato uporabljamo samo certificiran les in naravne okoljsko neoporečne premaze.

Koliko članov vaše ekipe nosi očala? Zakaj ste izbrali ravno ta izdelek? Je to vaš edini izdelek?

Očala nosimo vsi, tudi tisti, ki jih nebi rabili. Do tega izdelka je prišlo po čistem naključju. Jaka je naredil očala zase, nato pa je videl, da bi se iz tega dalo naredii kaj več, nato je počasi začel okoli sebe zbirati ekipo, kar pa mu ni bilo težko, saj se je hitro našlo še par entuziastov, ki so v očalih videli neko zgodbo in morda priložnost, da si v teh težkih časih ustvarijo delovno mesto, na katerega ne bodo hodili zgolj zaradi financ.

Kdo si jih ne bi želel imeti
Lesena očala so narejena iz certificiranega lesa

Kakšne vrste lesa uporabljate za izdelavo okvirjev? Kateri tip lesa je najbolj in kateri najmanj primeren? Kako pa les zaščitite pred uničenjem, poškodovanjem in obrabo? Koliko časa potrebujete, da izdelate ena očala?

Za naša očala uporabljamo tako les, ki raste v Sloveniji, kot tudi eksotične vrste lesa. Od Slovenskih vrst uporabljamo oreh, češnjo, hruško tudi hrast smo že uporabili. Od eksotičnih vrst lesa pa smo uporabili marsikaj. Največ uporabljamo mahagonij, zenrao, afriški oreh, wenge in paduk. Ravno raznovrstnost lesa in njegovih barv nas je pripeljala do tega, da naših očal ne barvamo, saj je narava sama že ponudila takšne barve odtenke, da bi bilo takšen les škoda “ubiti”

Kaj pa, če se stranki očala zlomijo, jih je možno popraviti ali je potrebno kupiti nova? Imajo kakšno garancijo?

Seveda. Naša očala se ob zlomu zlahka popravijo. Popravimo jih tako, da se po opravljenem delu praktično ne vidi, kje so bila očala zlomljena. Prav tako pa je velika prednost naših očal, da se jih da obnoviti. Tako da vsako leto 4 aprila, bomo v našem podjetju imeli dan odprtih vrat, ko si bodo lahko vsi naši kupci prišli obnovit očala brezplačno.

Kje dobite navdih za dizajn? Koliko različnih vrst okvirjev izdelujete?

Navdih za dizajn dobimo iz kakšnih drugih sončnih očal, dostikrat pa nam ta navdih prinesejo stranke same, ko si želijo nekaj posebnega.

Trenutno imamo 8 sončnih okvirjev ter 5 korekcijskih okvirjev. Seveda pa je veliko takih, ki niso v redni ponudbi, ker so bila narejena točno za določeno osebe, ki pa včasih tudi zahtevajo, da se ta okvir naredi samo v eni izdaji.

V lesu je torej po vašem mnenju prihodnost. Kaj bi svetovali bodočim poslovnežem, dizajnerjem in umetnikom, ki bi radi izkoristili njegov potencial?

Predvsem to, da naj verjamejo v svoj produkt, da naj vseskozi strmijo k temu, da ga izboljšajo, ter seveda, da se naj uporablja les, ki je pridelan za predelavo in ni posekan na črno, kajti samo tako bomo lahko dolgoročno prispevali k našemu planetu in našim zanamcem, da bodo tudi oni lahko uživali ob lepotah, ki jih prinaša les.

Največji nasvet pa je vsekakor to, da je treba vztrajati in garati, in da če res verjamejo v uspeh svojega produkta, naj se ne ozirajo na to, kar jim govori okolica ampak naj enostavno sledijo svojim sanjam.

2 komentarja

  1. Kapo dol ustvarjalcem, kar tako naprej. Nedvomno bo njihov trud poplačan

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*