Potep po Logarski dolini in Solčavskem

Letos pa nič na morje, gremo v Logarsko dolino. In smo šli. Malce smo bili skeptični zaradi vremena, vendar se je tudi vreme na dan odhoda izboljšalo. Prvo, kar smo zagledali, ko smo se približevali Logarski dolini, je bila  znamenita skala, imenovana Igla, ki je visoka okrog 40 metrov in je ločena od stene z razpoko, ki je široka 2 metra. Skozi to razpoko je vodila edina pešpot iz Luč v Solčavo. V bližini Igle je tudi presihajoči studenec. Obstaja tudi legenda o Igli  in sicer naj bi živela tam deklica, ki je bila tako velika, da je z eno nogo stala na Raduhi z drugo pa na Vratih in, ko je nekega dne šivala srajco, se ji je igla zlomila in v jezi je iglo vrgla v dolino, kjer stoji še danes.

logarska dolina

Prispeli smo do gostišča Firšt, kjer smo rezervirali prenočišča. Tu, v tem gostišču imajo tudi muzej, kjer so razstavljene najdbe iz Potočke zijalke, ter Fidov gaj, ki je v bistvu tematski park in, ki predstavlja dediščino znanega solčavskega zdravilca Vida Strgarja – Fida. Kolesa grejo dol z avtomobila, v sobi se preoblečemo in gremo s kolesi po Logarski dolini do slapa Rinke. Logarska dolina kot, da bi jo kdo postavil v objem gora in si želel, da nam zastane dah, ko gledamo to prekrasno naravo. Čudovito.

Logarska dolina

Logarska dolina je raj za kolesarje in za takšno raziskovanje smo se odločili tudi sami. Med počasnim kolesarjenjem si ogledujemo lepote te doline od izvira Črne, do različnega rastlinja, ki dopolnjujeta to dolino. Prispemo do hotela Plesnik, za katerim ponosno šumi slap Palenk. Pot nadaljujemo mimo travnika, kjer se pase moškatno govedo. Baje je to govedo že nekoč obstajalo v dolini, vendar se je odselilo, ker ni imelo pogojev za preživetje. V Potočki zijalki so našli devet zob, ki so pripadali temu govedu.

Moškatno govedo- Logarska dolina

Ustavimo se v Domu planincev na kavici in pot nadaljujemo do slapa Rinke. Pustimo kolesa in pot nadaljujemo peš vse do slapa in razgledne točke imenovane Orlovo gnezdo. Veličastni slap Rinka pada v dolino v višini 80 metrov. Res je veličasten.

Slap Rinka - Logarska dolina
Slap Rinka – Logarska dolina

Vendar se voda nekje zgubi in to vodo zopet vidimo v dolini v izviru Črne. Počasi se vračamo nazaj, polni vtisov. Ogledati si gremo še Fidov gaj ter Fidovo zijalko, kjer je zdravilec Vid Strgar preživel kar devet let, nihče ne ve zakaj. Strgar je bil izredno dober poznavalec zdravilnih rastlin ter njihovih učinkov na telo. Napisal je tudi knjigo, za tiste čase nekaj izjemnega, (govorimo o letu 1866) z naslovom »Zdravje bolnikov«. To knjigo najdemo v muzeju Logarska dolina, kjer je razstavljena.

Tematski park Fidov gaj
Fidov gaj

Fidova zijalka

Sveti Vid- Fidov gaj

Seveda pa je bil čas, da podpremo naše želodčke. Odločili smo se za postrv, ki je tukaj lokalna specialiteta ter žlikrofe s suhim sadjem ter polite z maslom in drobtinicami. Božansko.

Drugi dan smo se odpravili v Robanov kot. Peš, saj je Robanov kot zavarovan kot naravna znamenitost.

Robanov kot- krajinski park

Prvi zapisi, ki govorijo o Robanovem kotu, segajo v daljno leto 1426. Joža Vršnik- Roban je o sožitju ljudi z naravo v tem kotu veliko pisal v svoji knjigi »Preproste zgodbe s solčavskih planin. Robanov kot je pravljica, ko hodiš proti kmetiji, se vate naselita mir in sproščenost ter občutek svobode. Kot, da  nisi več na tem svetu.

Robanov kot

Gremo mimo kmetije proti Ojstrici. Za nazaj pa smo se ustavili na kmetiji in si seveda privoščili kislo mleko in ajdove žgance.

Robanova kmetija- Robanov kot

Okrog nas so postopali razni radovedneži kot na primer tile, ki jih vidimo na sliki.

Radovedneži - Robanov kot
Radovedneži – Robanov kot

Bliža se večer, zatorej jo mahnemo v dolino prepolni različnih vtisov.

Danes je na vrsti vzpon do Potočke zijalke. Začnemo kar pri gostišču in do kmetije Rogar je dobro uro hoda. Ko prispemo do kmetije, nas prijazni lastnik pospremi z besedami: »Malce upočasnite tempo, saj je še ura dobrega vzpona«.

Vzpon do Potočke zijalke

To smo seveda upoštevali, saj se je zrak sedaj dodobra ogrel in brisali smo si mokra čela. Vzpon je potekal bolj ali manj po smrekovem gozdu, tako, da smo bili skoraj ves čas v senci. In smo jo zagledali, Potočko zijalko namreč.

Potočka zijalka

Nahaja se na imenitni višini in sicer na 1700 metrov pod goro Olševo. Tukaj je izkopaval profesor Srečko Brodar v letih 1928 – 1935 in to je začetek slovenskih raziskav o paleolitiku in je ena od najpomembnejše slovenskih arheoloških jam.

Razstava o Potočki zijalki se nahaja v gostišču Firšt.

Potočka zijalka - izkopanine
Potočka zijalka – izkopanine

Pri povratku v dolino se zopet ustavimo na kmetiji Rogar, kjer okušamo odlične sirove štruklje ter borovničev liker. Malce omotični se vrnemo v gostišče.

Ostane nam še en dan. Izkoristimo ga tako, da se s kolesom odpravimo na panoramski izlet do Ljubnega ob Savinji in nazaj po Logarski dolini zopet do slapa Rinke. Res prava pravljica, ki te osvobodi vseh skrbi, pa čeprav samo začasno. Logarska dolina je zanimiva tudi zaradi svojih kmetij, ki jo na nek način bogatijo. Logarska dolina je krajinski park vse od leta 1987 in pri razvoju Logarske doline sodelujejo in ga tudi usmerjajo domačini s pomočjo vseh pristojnih organizacij, ki delujejo na tem področju. V Logarski dolini in njeni okolici je še veliko tega, kar je vredno ogleda in je odlično izhodišče za izlete. Ponuja pa tudi možnost raftinga, planinarjenja, kolesarjenja, kolesarjenja po podzemnih jamah in še kaj bi se našlo. Ne bo vam dolgčas.

En komentar

1. Vidim da je parkirnina še vedno najbolj aktualna

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja