Prebrali smo za vas: Mit o podjetniku



Naj vam povem zgodbo.

Janez je bil dolga leta zaposlen pri podjetju »Delaj in bodi tiho«. Opravljal je tehnično delo in bil pri tem zelo dober. Nekega dne se je zamislil nad svojim položajem in si rekel: »Že 15 let delam pri podjetju »Delaj in bodi tiho« in kaj imam od tega? Nihče ne ceni mojega dela. Šef Trdaroka me vedno priganja. Plača je prenizka. Zakaj sploh delam za tega tipa? O podjetju vem več stvari kot on. Ali ne bi lahko sam vodil podjetje in bil sam svoj šef?«

Mit o podjetniku

In v tem trenutku je bila Janezova usoda zapečatena. Hotel je biti sam svoj šef. Okus po svobodi ga je zasledoval, kamorkoli je šel. Preprosto moral je ustanoviti svoje podjetje.

Tako je Janez ustanovil podjetje »SamSvojŠef«. Podjetju se je posvečal večji del dneva. Prosti čas bo počakal. Podjetje se je razširilo, vendar ga je še vedno obvladoval sam. Naročila so kar deževala. Zaposlil je prvega pomočnika, ki mu je urejal računovodstvo. Dela je bilo vsak dan več. Delal je 14 ur na dan. Ko to ni bilo več dovolj, je delal 16 ur na dan. Delo mu ni bilo več v užitek. Postajal je utrujen in izčrpan. Vsak dan je delal več napak. Stranke so bile nezadovoljne. Zato je delal še več časa.

Postal je suženj svojega podjetja.

Namesto svobode in veselja, mu je podjetje ponujalo le še trpljenje. Janez je mislil, da se je rešil šefa, vendar je sedaj njegov šef lastno podjetje.

Če spoznate Janeza v sebi, ali pa bi radi ustanovili svoje podjetje, je knjiga Mit o podjetniku napisana vam na kožo. V njej se boste soočili z vsemi problemi, ki jih prinaša vodenje podjetja in tudi z rešitvami za te probleme. Gerber vam bo v knjigi predstavil svoj program za spremembo podjetja kot je Janezovo, v uspešno podjetje, ki prinaša lastniku veliko veselja in denarja.

Poglejmo nekaj avtorjevih nasvetov:

Janez je ustanovil svoje podjetje z napačnimi predpostavkami. Mislil si je: »Če razumem tehnično delo v poslu, razumem tudi sam posel, ki to delo zahteva.« Avtor pravi, da je to najbolj smrtonosna predpostavka, ki jo imajo podjetniki, ki ustanovijo svoje podjetje. Tehnično delo in vodenje podjetja sta dve čisto drugačni stvari.

Vsak, ki gre v določen posel ima v sebi tri osebnosti:

  • podjetnik, ki ima vizijo, živi v prihodnosti in hoče stvari spreminjati,
  • manager, ki planira, postavlja zakone, ureja, se drži statusa quo
  • tehnik, ki počne vse potrebno za proizvodnjo – on DELA in razmišljanje mu pomeni zapravljanje časa.
  • Poglejmo kako Janez razporeja čas med različna opravila:

Mit o podjetniku graf



Večino časa posveča tehničnemu delu, ob tem pa pozablja, da je on vodja podjetja. On bi moral biti v prvi vrsti podjetnik, tehnična dela pa bi morala biti v drugi vrsti. Če bi hotel še naprej delati tehnična dela, bi moral ostati pri podjetju Delaj in bodi tiho. Da bi novo podjetje lahko delovalo in se razvijalo, mora Janez posvetiti večino svojega časa grajenju odličnega podjetja – torej uresničevanju svoje vizije, postavljanju ciljev, učenju zaposlenih, spremljanju konkurence itd..

Če bo celotno delovanje podjetja odvisno od Janeza, ki opravlja tehnična dela, bodo kupci kupovali pri njegovem podjetju le zaradi tistega, kar jim lahko ponudi Janez. Kaj pa če hoče Janez na počitnice, ali pa mora v bolnišnico? Kupci bodo odšli drugam. Janez  bi se moral zavedati, da je potrebno zgraditi podjetje, ki bo delovalo tudi brez njega. Podjetje v katerem bo podjetje zadovoljevalo potrebe kupcev in ne on.

Zamislite si torej, da je vaše podjetje produkt, ki ga prodajate (to počnejo vsi dajalci franšiz od McDonald’s do Valvoline servisov za menjavo motornega olja). Kakšno podjetje bi kupci sploh radi kupili? Podjetje, v katerem je vse odvisno od ene osebe? Gotovo ne. Kupili bi radi sistem, v katerem bo potekal posel.

Ustanovitelj podjetja McDonald’s Ray Kroc je razumel, da je njegov končni izdelek podjetje McDonald’s in ne hamburger. Zato je razvil jasno organizacijsko strukturo podjetja, pri čemer ima vsako mesto v strukturi posebna navodila za opravljanje dela in podobno. Tako vsakdo ve, kaj bo dobil, ko vstopi v eno od franšiz McDonald’s – ne glede v kateri državi se nahaja.

 Želite dobiti knjigo MIT O PODJETNIKU popolnoma BREZPLAČNO?

Trem srečnežem bomo v sodelovanju s podjetjem Lisac & Lisac d.o.o. podarili knjigo Mit o podjetniku. Če boste izpolnili obrazec, boste z malo sreče postali srečni nagrajenec ravno vi!

Mit o podjetniku - knjiga

Ime in priimek:

Elektronski naslov

S klikom na gumb "Sodeluj v nagradni igri" sprejemate tudi splošne pogoje nagradne igre.

Gerber v knjigi razkrije še ogromno neprecenljivih informacij in svojih izkušenj glede vodenja podjetja, zato je knjiga obvezno branje za vse vodje podjetij.

Cena: 29,06 €, format: 15×21 cm, 207 strani.

Srečni nagrajenci, ki prejmejo knjigo Mit o podjetniku so

Mario Kom, Ksenija Žmahar in Mateja Grabner! Čestitamo!

 

Knjigo lahko kupite tako, da pokličete na brezplačno številko 080 1509 ali pošljete naročilo na blaz@lisac-lisac.si.

 

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*