Načrtovanje družinskih aktivnosti skupaj z otroki



Starši imamo pogosto polno glavo svojih obveznosti, zadolžitev, službenih opravkov idr. Ravno tako pa je tudi življenje otrok polno aktivnosti in (ne)predvidenih dogodkov, ki gredo lahko pogosto kar »mimo nas, staršev« in se jih sploh ne zavemo, nanje pozabimo ali pa pridejo iznenada ter nas »dobijo« nepripravljene.

Ste se kdaj vprašali, kdaj otroci najbolje funkcionirajo in kaj imajo najraje? Odgovor je relativno  preprost – takrat, ko preživljajo čas aktivno skupaj s svojimi starši in ko točno vedo, kaj jih čaka in kaj lahko pričakujejo v naslednjem popoldnevu, dnevu, tednu itd. Se pravi, ko so vnaprej seznanjeni s svojimi bližajočimi se obveznostmi ter bolj ali manj prijetnimi dogodki. Moja dva sinova me ves čas sprašujeta: »Oči, kdaj pir dedi/babi? Kdaj grem na telovadbo? Kdaj gremo smučat?« To so vprašanja, s katerimi se otrok v glavi ves čas poigrava. Odgovori na ta vprašanja pa imajo za otroka lahko tako abstrakten pomen, da mu pri razjasnjevanju svoje dileme prav nič ne koristijo. Otroku namreč na takšna vprašanj odgovorimo – čez 2 dni, v četrtek, naslednji teden ipd. Mlajši otroci pa le stežka razumejo pomen teh besed v smislu razumevanja časovne dimenzije. Zato otroci potrebujejo malce bolj »konkretno, predstavljivo« razlago pri navajanju odgovorov in načrtovanju prihajajočih aktivnosti.  Da bi bilo načrtovanje družinskih aktivnosti redno, zabavno in hkrati poučno, smo v Svetovalno izobraževalnem centru MIT izdali Koledar Družinko.

Načrtovanje družinskih aktivnosti skupaj z otroki

Družinko je prvi, univerzalni stenski koledar za otroke, kateremu je priloženih več kot 1500 samolepilnih nalepk ter še dodatnih 200 nalepk kot darilo. Poznate morda otroka, starega med 3 in 10 let, ki ne bi oboževal lepljenja nalepk? Da ne bi bilo lepljenje nalepk le zabava, smo v Centru MIT nalepkam dodali vsebino, ki je v tesni povezavi z vsakdanjikom otrok ter njihovimi obveznostmi. Hkrati pa se otroci s pomočjo koledarja lahko naučijo tudi prepoznavati in izražati različna čustva, ki jih doživljajo ob določenih dogodkih/dnevih. Namen Družinka je predvsem povezovanje družine ob otrokom prijetni aktivnosti. Tedensko ali dnevno lahko otrok skupaj s staršem/a načrtuje prihajajoče aktivnosti ter razmisli o dogajanju preteklega dne. Družinko pa je lahko čez nekaj let tudi zelo zanimiv spomin na dogodke, ki sicer lahko kaj hitro tonejo v pozabo.

Še nekaj zanimivih lastnosti koledarja:

  • Koledar je univerzalen, kar pomeni, da je uporaben 12 mesecev od nakupa,
  • na koledar pomembne stvari lahko tudi dopišete,
  • koledar je velikosti 48 x 68 cm, tako da je v primeru prostorske stiske koledar možno pritrditi tudi na vrata,
  • otrok si s pomočjo koledarja in načrtovanja prihajajočih aktivnosti lahko hitro ustvari predstavo o času – o dnevih, tednu, mesecu, letu,
  • v veliko pomoč je Družinko lahko otrokom, ki prehajajo med dvema domovoma staršev, saj si s pomočjo koledarja veliko lažje predstavljajo, kdaj jih čaka »selitev«.

Sam skupaj s sinovoma redno uporabljam ta koledar in sta navdušena. Ko načrtujemo kakšno aktivnost, samo preštejeta, kolikokrat morata še ponoči spat, da bosta npr. šla na telovadbo – za tisti dan na Družinku nalepita nalepko in relativno hitro sta oba (3,5 in 5 let) usvojila časovno dimenzijo, merjeno v dnevu in tednih.  Še posebej pa sta navdušena nad dodatnimi nalepkami, ki so med drugim namenjeni označevanju in nagrajevanju dolgotrajnejšega pozitivnega vedenja pri otroku. V dodatnih nalepkah šele npr. 4 ali 6 sestavljenih nalepk tvori eno slikico. Pri mojem 3 in pol letnem sinu je uspeh, če celo noč spi v svoji postelji (in se ne prikrade čisto potihoma sredi noči k meni ali mamici), starejši petletni sin pa se uči samostojnega »brisanja zadnjice«. Moram priznati, da sta že zavoljo nalepk zelo motivirana, da čim bolje in uspešno ponavljata to vedenje, vsak dan po uspešno opravljeni nalogi pa nalepita eno nalepko. In čez 6 dni je slika sestavljena. Jupi, kakšno veselje v hiši in hkrati spodbuda za naprej.

Družinko je res prijeten in hkrati poučen pripomoček, katerega sva vsebinsko dodelala skupaj s strokovnim kolegom gospodom Markom Juhantom, ki je eden vodilnih strokovnjakov v Sloveniji za področje vzgoje otrok. G. Juhant je tako navdušen nad Družinkom, da ga je dodal v svoje izvrstno založene prodajne police. Tudi to nekaj pove o Družinku, mar ne?

Več o Družinku in naročilu le tega lahko najdete na http://www.centermit.si/nakup.

 

Matej Zaplotnik, univ. dipl. soc. ped. Direktor Centra MIT d.o.o.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*