Vsak, ki se danes odloči za izdelavo spletne strani, mora stremeti k temu, da bo stran imela imela tudi obisk, torej, da se bo njegova spletna stran pojavlja čim višje v iskalniku Google in jo bodo uporabniki spleta opazili. Imamo sicer tudi podjetja, ki imajo spletno stran, pa jim uvrstitev visoko v iskalniku prav nič ne pomeni in se raje zanašajo na radio oglase, Tv ali »billboarde«. Obstajajo tudi dokaj utemeljeni razlogi, vendar pa so praviloma posledica nerazumevanja interneta. Za to, da pa se spletna stran pojavlja čim višje na Googlu, pa je potrebna optimizacija spletnih strani, ki je prilagojena pravilom tega iskalnika. Sicer Google pravila za uvrščanje na prvo stran vedno pogosteje spreminja, tako da so le redki, ki ta pravila vedno poznajo, še težje pa je slediti vsem spremembam in vse potrebno urediti po novih pravilih, saj to lahko traja kar nekaj tednov, da pa se pozna na uvrstitvah, pa lahko mine tudi nekaj mesecev. Prav zato je optimizacija spletnih strani dolgoročen proces, pri katerem se lahko rezultate pričakuje šele v roku nekaj mesecev, vsekakor pa je čas, da se pokažejo rezultati, veliko odvisen od konkurence.
Kako se optimizacija spletnih strani izvaja?
Kljub temu, da je optimizacija spletnih strani storitev, za katero je na spletu ogromno literature, ogromno pravil se lahko najde, informacije so na dosegu roke, ni potreben začetni vložek, skoraj da na vsakem koraku se najde kakšno predavanje, nasveti se lahko slišijo na različnih mestih, pa se še vedno ne izvaja kar pri vsakem domačem mojstru ali pa kar znotraj podjetja, pač kot mala dodatna zadolžitev določenega zaposlenega. Se še kar čudite, kako je to možno? Kljub vsemu optimizacija spletnih strani sploh ni enostavna v praksi. Se pojavijo ljudje, katerim se zdi v teoriji enostavna, saj preberejo le to, kako naj bi se uredila spletna stran, kako se dodajajo povezave na spletno stran …, vendar pa je v praksi vse skupaj bistveno bolj zapleteno.
Deli se na dva dela:
- On-site optimizacija spletnih strani
- Off-site optimizacija spletnih strani
On-site optimizacija spletnih strani pomeni, da je treba na sami spletni strani upoštevati pravila Googla, kot so title strani, meta keywords, meta description, headings, canonical, alt tagi slik, XML Sitemaps, language, density. Iz teorije to vse zgleda zelo enostavno, vendar pa še zdaleč ni, saj je treba vse skupaj zelo dobro premisliti, ker morajo biti čisto vsa besedila na spletni strani unikatno napisana, v nasprotnem primeru ta domena lahko dobi še algoritemsko kazen. In ravno unikatna besedila, ki so hkrati primerna za Google in za uporabnika, je izjemno težko napisati, hkrati pa si zagotoviti tudi, da bodo lahko uporabniki spletno stran našli pod čim več različnimi iskalnimi nizi.
Off-site optimizacija spletnih strani pa pomeni pridobivanje zunanjih povratnih povezav na spletno stran, pri katerih pa je treba paziti predvsem na odstotke razporeditve, kaj je anchor tekst linka, iz katerih spletnih strani se pridobiva zunanje povezave, pri čemer je treba preverjati morebitno okuženost z virusi, tematiko ipd., hkrati pa off-site optimizacija spletnih strani pomeni tudi iskanje čim bolj kvalitetnih mest, ki so hkrati tudi tematsko povezana, kjer se bo lahko povezava do spletne strani nahajala.