Peticija, ki je multinacionalko čez noč prepričala, da razkrije sestavine piva



Pivarski velikan Anheuser-Busch je desetletja ščitil sestavine alkoholnih piv Budweiser in Bud Light. Zdaj bo skrivnost razkrita po zaslugi peticije, ki je po spletu odmevala le eno noč.

35-letna Američanka in aktivistka Vani Hari iz Severne Karoline je že znan obraz zbiranja različnih peticij, ki jih gostuje na spletnem blogu Food Babe. Blog raziskuje metode prehranjevanja in sestavin živil, Hari je tako zbrala že več kot 350.000 podpisov za različne peticije – med drugim je s podobnimi zahtevala, da odgovorni razkrijejo sestavine komercialno uspešnih proizvodov znanih podjetij, kot sta Starbucks in Subway. In uspelo ji je.

file0001416911971

HARI JE BILA V STIKU S PODPREDSEDNIKOM KOMUNIKACIJ PRI ANHEUSER-BUSCH

Zdaj je aktivistka ponovno stopila v ospredje, ko je prejšnji teden peticija dobesedno čez noč dosegla prag štirideset tisoč različnih podpisov. Hari je pozvala obe konkurenčni podjetji, tako Anheuser-Busch iz St. Louisa, kot čikaškega MillerCoorsa, ki skupno na letni ravni prodata za okoli 75 milijard dolarjev (okoli 55 mio. evrov) piva, da za vselej ”potegneta črto” in izdata tajne sestavine svojih ”alkoholnih” konkurentov.

Zaenkrat se je odzval samo Anheuser-Busch, ki izdeluje in si lasti dvanajst alkoholnih pijač v ZDA in kar 20 po svetu, prav zaradi Hari bodo razkrili sestavine dveh najbolj priljubljenih piv: Budweiser in Bud Light.

”Malo nazaj sem prejela klic, e-pošto in tvit s strani Anheuser-Buscha”, zatrjuje Hari, ki je prav tako potrdila, da je osebno govorila z njihovim podpredsednikom komunikacij, Terryjem Voghtom, ki obljublja, da bo v prihodnjih dneh na spletu objavil prav vse sestavine omenjenih pivskih produktov.

Hari ob tem na blogu ni mogla skriti občudovanja vredne vesti, da bodo to res storili: ”Noro je, da je lahko ravno tvoj glas odgovoren za naslednje poteze podjetij, spremeni se lahko celo poslovanje multi-milijardnega podjetja, in to čez noč!”, vodilni pa so njo in družino celo povabili na ogled pivovarne, da se na lastne oči prepričajo, kako izdelajo slavna piva.

TUDI LETALSKA ODMRZOVALNA TEKOČINA SE LAHKO ZNAJDE V PIVU

Hari je na blogu zapisala, da je po ameriškem zakonu skoraj vsak proizvajalec živil na deklaracijo dolžan pripisati vsak element, katerega produkt sestavlja, ter da je lansko jesen prišla do ugotovitve, da je ameriška vlada proizvajalcem alkoholnih pijač pustila kar dolgi spisek aditivov, ki jih lahko prosto uporabijo – oziroma z drugimi besedami, da niso škodljivi pri uživanju in jih lahko vključijo v proizvodnjo.

9506_wpm_hires

Med njimi so različni stabilizatorjiumetne arome in barvila, mednje bi naj sodili celo gensko spremenjeni organizmi (kr. ‘G.S.O.’) in dovoljena uporaba odmrzovalne tekočine, ki jo uporabljajo pri vzdrževanju letal.

Glavni razlog, zakaj je blogerka tako neomajno poskušala priti zadevi do dna, se skriva pri njenem partnerju, ki vsakodnevno uživa pivo. Hari je očitno skrbelo za njegovo zdravje.

”Kako zanimivo, da o Coca-Coli in Windexu vemo precej več, kot pa o eni izmed najbolj popularnih pijačah sveta – pivu”, še doda v intervjuju za ameriškega novinarja. Vseh sestavin namreč na deklaracijah alkoholnih pijač v ZDA ni potrebno označevati, alkoholne pijače namreč regulira finančno ministrstvo in ne Zvezni urad za živila in zdravila.

Hari seveda temu ostro nasprotuje: ”transparentnost – to je vse za kar prosimo, povejte nam kaj uživamo in bomo srečni”. V preteklosti so pri Anheuser-Buschu izjavili, da njihovi izdelki vsebujejo popolne deklaracije in da so ostale sestavine, ki jih na deklaracijo niso vnesli, napisane na spletnem portalu ”tapintoyourbeer.com”, in da njihovi izdelki vsebujejo najboljše kar premorejo po najvišjih standardih kakovosti. Ali je to res, bomo videli v naslednjih dneh, ko bodo sestavine razkrite svetovni javnosti, med tem Hari že kuje načrte, kako bo v to prepričala še MillerCoors.

PA SLOVENIJA? PETICIJ O ODSTOPIH IN NIŽJIH PLAČAH POLITIKOV NE ZMANJKA…

Verjetno se sprašujete, če je do podobnih peticij v Sloveniji že kdaj prišlo – a vas moram razočarati. Na spletnem portalu prvapeticija.com, ki gosti številne peticije Slovenk in Slovencev se najdejo takšne, ki bi pomilostile Furlana in Birso, pa takšne, ki bi spremenile pravilnik o zatemnjevanju avtomobilskih stekel, spet druge, ki bi z glasovi prepričale o raznih odstopih politikov z vseh možnih funkcij in celo spremembi plač poslancev na minimalne (ta ima namreč 18.000 podpisov z Veberjem (predsednik DZ) na čelu – ta peticija je ena izmed medijsko prepoznavnejših) – da o številnih, ki bi obudile telenovelo Rebelde na Kanalu A, ne zgubljamo besed.

0f714b195497689fdbb639356219aba1

Same ”pomembnejše” peticije, ki bi morda morale biti veliko odmevnejše, ker se s konkretnimi problematikami vtikajo v naš vsakdan, se skrivajo s podporo le nekaj deset ali sto glasov, kot so na primer te, ki se zavzemajo za boljše označevanje živil in krme (‘G.S.O.-Free Zone’, op.a.), spet tiste, ki so proti uničevanju zavrženih živil v trgovinah in zelo aktualne, ki bi prepovedala oglaševanje mlečnih proizvodov, kot zdravo živilo, ima trenutno le borih 36 podpisov.

Harvardska univerza bi naj po avtorjevem mnenju potrdila mleko in mlečne izdelke kot glavne povzročitelje avtoimunih obolenj raka dojk pri ženskah, diabetesa pri otrocih in še veliko drugih patogenih reakcij, vendar takšnega odziva, ki ga je imela ameriška Vani Hari, najverjetneje ne bo dobil.

MORDA PREDLAGATELJEM PETICIJ PRISKOČI NA POMOČ ‘KICKSTARTER’

Na nekem novičarskem portalu je eden od uporabnikov celo zapisal: ”pa kje skrivajo to peticijo” in dal vedeti, da očitno tovrstne peticije svojega namena očitno ne želijo ali pa ne morejo uresničiti, kar se verjetno nanaša na premajhno prepoznavnost peticij, ki očitno svoje podpornike le imajo. Spletne peticije po drugi strani manj kredibilne, lahko večkrat izpolnijo obljube avtorjev, med tem lahko lastnoročno podpisane povzročajo številne preglavice, ko je potrebno preverjati sleherne vnesene podatke.

washDC

Zanimivo je predvsem to, da je ameriški center znanosti za javni interes dolgo časa lobiral vlado, da ”veliki” razkrijejo sestavine alkoholnih pijač, seveda brez uspeha. Tukaj se je prikazala Hari, ki je poleg te peticije uspela še z mnogimi drugimi, tudi s pritiskom na podjetje Kraft (op.a. Kraft je proizvajalec živil), da odstranijo umetna barvila s testenin namenjene otrokom in celo Subway, ki je s svojih kruhkov odstranil nevarne snovi, ki jih vsebujejo talne obloge. Torej, je Hari postala zgodba o uspehu spletnih peticij in ti uspehi niso tako redek pojav? Presodite sami.

KOMENTAR:

Malo za šalo, malo za res, morda se bodo peticije v bližnji prihodnosti preimenovale v nove projekte na Kickstarterju, glede na to, da so malo nazaj poenostavili številna pravila in splošne pogoje. Da, tudi Kickstarter se lahko približa pobudnikom peticij, osebno. Vendar bi v tem primeru v Sloveniji prej bankrotirali, kot da bi se aktivistom uresničila takšna želja.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*