Spoznanja o podjetništvu z družbenim učinkom



Prepričljiva dejstva in osebni pogledi profesionalnega kolesarja: kolesarjenje je lahko več kot hobi.

Kurirsko podjetje Kooperativa LMC Zelena dostava je nastalo dobesedno kot družbeni eksperiment okolju in ljudem prijazne dostave, zdaj pa že polna tri leta od 2016 na kolesih razvaža pakete do ciljnih strank za različna uveljavljena podjetja.

“Skozi poslovno priložnost so se pletle medosebne vezi in izmenjave talentov. Sodelovali smo z ljudmi, ki so od srca želeli delati in se takoj znašli, pa tudi z ljudmi, ki morda sprva niso bili spretni, a so skozi proces sodelovanja izjemno napredovali – sam sem bil eden izmed njih.”

LMC zelena dostava
Danes Kooperativa LMC Zelena dostava ni več družbeni eksperiment, ampak zgled dobre prakse in poslovni model podjetništva z družbenim učinkom. (foto: arhiv lmc.si)

Rezultati: številke ne lažejo

V prvih treh letih delovanja smo pri Zeleni dostavi s kolesi opravili preko 60.000 kilometrov in dostavili 100.000 paketov, s tem pa zmanjšali nepotrebne izpuste vsaj 10 ton CO2. To je le nekaj podatkov, niso pa zabeležene številne ure prostovoljskega dela in medsebojnih uslug. Izza teh številk namreč stojijo neumorni ljudje z imeni in priimki, krvavi pod kožo, polni hrepenenj, strahov in nenazadnje tudi smisla za humor.

Sodelovanje: skupaj smo močnejši

Največji kapital Kooperative LMC Zelena dostava predstavlja sodelovanje za skupni cilj, ki prinaša skupno rast. Ljudje smo zelo različni; nekdo je bolj spreten za elektronske naprave, drugi ima izjemen talent za ohranjanje dobrega vzdušja, tretji je mojster organiziranja … Prava mera vodenja pa je vodila do razporejevanja vlog, ki koristi celotnemu kolektivu in seveda delovnim procesom. Poleg priprave na teren naš skupni čas predstavlja kolegialna jutranja kavica ali osvežitev po delovnem dnevu, mesečni sestanki z novostmi, podaljšani v piknik, neformalni telefonski klici vodstva in kurirjev med seboj. Trdneje kot smo povezani, lažje prepoznamo, kdaj se komu kaj posebnega dogaja in priskočimo na pomoč – ne le ob okvari koles, ampak tudi pri osebnih zadevah.

Izza teh številk stojijo neumorni ljudje z imeni in priimki, krvavi pod kožo, polni hrepenenj, strahov in nenazadnje smisla za humor. (vir: lmc.si)

Napredovanje: razvoj kompetenc

Oboje, tako kolektiv kot posel se morata graditi z roko v roki, ob tem pa ne smemo izgubiti izpred oči pomena in vloge vsakega posameznika. Izjemno dodano vrednost podjetja vidim v vztrajanju pri filozofiji vključevanja oseb z manj priložnostmi bodisi zaradi psiho-fizičnih ali osebnih okoliščin in socialnih razmer. Tudi sam sem bil ob pridružitvi v občutljivem osebnem položaju, za privajanje na skenerje, terminale in tablice sem porabil več mesecev kot kdorkoli drug, nazadnje pa sem se povsem privadil delovnemu procesu.

Sodelujoči v Kooperativi LMC na mnogih ravneh dosegajo občudovanja vredno napredovanje. O tem pričajo kazalci opravljenega dela, saj smo tudi tisti “bolj počasni” v učinkovitosti napredovali za 300 odstotkov ali več. Važno je, da smo imeli za prehod iz začetne v končno točko na voljo potrebni čas in mentorstvo bolj izkušenih. Da ne omenjam učinka vrednosti osebnostne rasti, ki jo je težje zaposljivim prineslo dostojanstvo dela in sodelovanja. Ne šteje le pet novih zaposlenih, marsikdo iz ekipe je odšel druga okolja, podjetja ali na samostojno profesionalno pot tudi po zaslugi pozitivne izkušnje iz obdobja v ekipi Zelene dostave.

Prihodnost: ne jamrajmo, iščimo rešitve

Seveda je najbolj neopazno in najbolj zahtevno delo izgrajevanja podjetja potekalo na ravni menedžmenta in vsaka čast vodstvu, ki je verjelo v nas. In da ne bo pomote: čeprav smo uspešno črpali sredstva različnih razpisov in skladov v podporo socialnemu podjetništvu in iz naslova učnih delavnic Zavoda za zaposlovanje, pa noben javni denar ne bi dosegel omenjenih rezultatov brez odgovornega gospodarjenja in upravljanja z osebjem. Končni rezultat, uveljavljeni poslovni model podjetništva z družbenim učinkom in širitev prisotnosti v več mestih po Sloveniji je sad neomajne vizije in neutrudnih naporov, vključno z vzponi in padci na tej poti.

Morda peščica kolesarjev ne more preobrniti smeri tega planeta, zagotovo pa je zmanjšala motorizirano obremenitev mestnega jedra in con za pešce. Kaj lahko še rečemo: jamranje in posedanje ne pelje nikamor, treba je pritisniti na prave vzvode … ali vsaj na pedala. =)

LMC kurir
Foto: www.lmc.si

2 komentarja

  1. Čestitke. Podpiram tak način dela in sodelovanja. Naj bo še več vam podobnih.
    Srečno na vaši Poti.
    Vesna

  2. Wow, kakšen članek. Vse pohvale avtorju za izjemen osebni napredek. Še posebej mi je všeč, da ste vključili humor! 🙂 Čeprav nimam poslovnih izkušenj z vašim podjetjem, saj ne delam po centru, bom z veseljem spremljal vašo pot. Bravo!

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*