Ste se srečali z visokim krvnim tlakom? Kaj sedaj?



Najprej moramo vedeti, da urejen krvni tlak  dodatno zmanjša nastanek zapletov na ožilju in ogroženost pri srčno-žilnih boleznih. Ugodni učinki na krvni sladkor in krvni tlak se seštevajo. Previdni moramo biti bolniki, ki smo že doživeli srčni infarkt ali smo zelo ogroženi, da bi nas prizadel Naša naloga je, da se potrudimo, biti uspešnejši pri doseganju zastavljenih ciljev (te dosežemo z ukrepi opisanimi v nadaljevanju) in da dosežemo dobro urejenost. Ugodni učinki za zmanjšan krvni tlak se seštevajo, predvsem kar se poznih zapletov tiče. Z zmanjševanjem vseh dejavnikov tveganja  za nastanek srčno-žilnih bolezni (kot na primer povišan krvni sladkor, holesterol, prevelika telesna teža…) pa bomo še uspešnejši.

visok krvni tlak

Intenzivno znižan krvni tlak zmanjšuje dejavnike tveganja za nastanek srčnožilnih zapletov, pri sladkornih bolnikih pa tudi težav z očmi, ledvicami in živci … S pravočasnim ukrepanjem tako dosežemo, da se poleg srčnožilnih zapletov zmanjša še verjetnost za nastanek sprememb na velikih žilah ter za srčni napad, možgansko kap in katerokoli srčno bolezen.

Visok krvni tlak je težava, ki se pogosto pojavlja zaradi nezdravega načina življenja. Zaradi pogostih obremenitev in stresa povzroča številne zdravstvene težave. To so lahko srčne bolezni, odpoved ledvic in prizadetost ožilja. Zelo pogoste so pri nekaj časa trajajoči sladkorni bolezni, tudi če živimo izven stresnih situacij. Po drugi strani se večinoma mlajši ljudje soočajo z nasprotno težavo – s prenizkim krvnim tlakom. Le-ta ne ogroža zdravja tako kot visok tlak, Vseeno pa pripomore k utrujenosti, slabem počutju in povzroča vrtoglavice. Najbolje je, da imate krvni tlak nekje v vrednostih okoli 120/80 mm Hg. Za zvišanega pa velja, kadar je le-ta višji od 140/90 mm Hg. Znižan je, kadar je nižji od 90/60 mm Hg.

Ukrepi s katerimi lahko pripomoremo k znižanju krvnega tlaka

Spet moram poudariti, da visok krvni tlak znižamo lahko s svojo lastno aktivnostjo ter nam obisk pri zdravniku in  jemanje zdravil sploh ni potrebno. Z redno telesno vadbo krvni tlak znižate,.intenzivna vadba pa dviguje vaš krvni tlak. Telo pa se z vajo navadi, da ga spet zniža. Z vajo se žile z lahkoto raztezajo in krčijo. To pa pomaga pri nadzorovanju krvnega tlaka.

Fizična aktivnost ima pozitivne učinke na različne kronične bolezni. Obstaja povezanost med nižjimi vrednostmi krvnega tlaka in povečano telesno aktivnostjo, in to tako pri otrocih kot pri odraslih.

Ni pa povezav med fizično aktivnostjo v mladih letih in dolgoročnimi učinki, medtem ko ima trenutna fizična aktivnost in fizična pripravljenost zelo močne učinke na krvni tlak. Oblike fizične aktivnosti iz otroštva ter “navade”, pa se rade prenašajo v odraslo dobo.

Zdravo prehranjevanje lahko pomembno prispeva k varovanju in krepitvi zdravja in je  pomembna oblika za zmanjševanje večine kroničnih nenalezljivih bolezni. Pri teh je prehrana ključna sestavina, sem pa spada tudi povišan krvni tlak. Velik vpliv ima še na znižanje prekomerne telesne teže.

Pomembno je uživanje večjih količin sadja in zelenjave, Danes je zlasti poudarek na nepravilni sestavi hrane in ne več toliko na količini

Telesna masa – njeno znižanje je tesno povezano s povišanim krvnim tlakom v vseh obdobjih življenja. Sem spadajo tudi sladkorni bolniki. Rezultati raziskav  kažejo tudi na to, da povišana telesna teža v otroški dobi povečuje verjetnost, da bo le-ta prisotna še v odrasli dobi

Med ukrepe za zniževanje prekomernega krvnega tlaka sodi tudi vzdrževanje primerne telesne teže. S preveliko maščobe na trebuhu (ali po celem telesu!), se ustvarja dodaten napor za vaše srce ter tako dviguje celoten krvni tlak. S približevanjem teže idealni lahko dosežete upad krvnega tlaka za 10 do 29 enot. Za moške z mejno povišanim tlakom pa je to že dovolj, da se izognejo zdravilom.

Uravnovešanje krvnega tlaka in priporočljiva vaja
Sledečo vajo je priporočljivo izvajati vsakokrat, ko se ne počutite slabo zaradi previsokega oziroma prenizkega krvnega tlaka. Vaja pomaga uravnovesiti vaše energije in vzpostaviti normalen krvi tlak. Vaja izgleda takole:

1. Stojte pokonci in z rokami na stegnih, dlani in prste imejte sproščene. Tudi dihajte globoko in sproščeno. Ko sproščeno dihate, pri vsakem naslednjem vdihu razprostrite roke in jih pričnite dvigati nad glavo.

2.  Imejte roke pri dihanju popolnoma iztegnjene, privedite jih v položaj nad glavo.

3. Z izdihom pričnite roke počasi spuščati.

4. Nagnite se naprej, sprostite roke ter v tem položaju še nekajkrat vdihnite in izdihnite.

5. Vzravnajte se (čimbolj počasi), in po potrebi še nekajkrat ponovite vajo.

Ko končate s  ponavljanjem preverite vaš krvni tlak. Le-ta se bo pričel primerno urejati, oziroma bo težil k zgoraj navedenim vrednostim. Vsakokrat pazite, da vaj ne izvajate takrat, ko se ne počutite dobro ali ste mogoče preutrujeni!

Koristi zniževanja krvnega tlaka

Opis le-teh bo kratek in jedrnat. Torej – najprej bodo bistveno zmanjšane težave s srcem in ožiljem (srčni infarkt, možganska kap, itd….) ter zmanjšana bo stopnja ogroženosti, da do česa podobnega pride. Počutili se boste bolje in vaša telesna energija bo na višji ravni.

Sladkorni bolniki bodo poleg tega imeli tudi manj kroničnih zapletov na očeh, živcih in ledvicah. Skratka, koristi je dovolj in so zelo pomembne za naše dobro počutje ter večjo kvaliteto življenja.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*