Tek ni enostavna zadeva – napake, ki jih delajo tekači začetniki



Tek je fizična aktivnost, ki se morda zdi precej preprosta – samo nadenete si tekaške čevlje in začnete čim hitreje postavljati eno nogo pred drugo. A žal ni tako preprosto. Marsikateri tekač, ki se teka šele loteva, naredi kakšno napako, ki mu vzame ljubezen do teka ali celo povzroči kakšno resno poškodbo. Preberite, katere so te napake.

tek

Tek in nič drugega

Marsikateri začetni navdušenec nad tekom misli, da je tek zadostna oblika treninga in druge aktivnosti niso potrebne, a temu žal ni tako. Pomanjkanje drugih oblik kakovostnih fizičnih aktivnosti lahko med tekom povzroči bolečine v mišicah in sklepih. Vsak tekač, četudi je še tako zaljubljen v tek, nujno potrebuje tudi druge oblike treninga, da pripravi svoje telo na izredno zahtevno preizkušnjo, kakršen je na primer maraton.

Pomanjkanje gibanja po teku

Po maratonu ali drugi obliki teka je najhujša napaka, ki jo lahko naredi tekač, ta, da se zlekne na kavč in se povsem preneha gibati. Po teku je najbolje, da se telo počasi umiri. Naredite nekaj korakov in se nežno pretegnite. Če boste kar naenkrat iz teka prešli v popolno mirovanje, vas bodo naslednji dan bolele mišice.

Treniranje brez prestanka.

Četudi radi tečete, si morate med treningom vzeti kak dan počitka, da se lahko vaše mišice regenerirajo. Morda mislite, da si z vsakodnevnim tekom delate uslugo in večate svojo fizično pripravljenost, a vadba povzroča miniaturne poškodbe na mišicah in da se te poškodbe zacelijo in se mišica okrepi, je potreben čas.

Premalo vadbe

Tako, kot lahko tekač trenira preveč, lahko seveda tudi ne trenira dovolj. Premalo vadbe pomeni slabo fizično pripravljenost, ki se lahko pri teku pokaže v obliki nezmožnosti preteči željeno kilometrino in v obliki bolečih mišic pred in po teku.



Prevelika zagnanost

Ko ste odkrili svojo ljubezen do teka, bi se najbrž radi takoj lotili najzahtevnejših maratonov, a s tem si ne boste naredili usluge. Če se prehitro lotite preveč teka in se na tek odpravite nepripravljeni, vas bodo v najboljšem primeru ožulili čevlji, v najslabšem primeru pa si lahko nakopljete poškodbo, ki vas bo za vedno odvrnila od teka.

Nenehno podiranje rekordov

Za nekatere tekače velik del teka predstavlja tudi podiranje osebnih in drugih rekordov. S tem seveda ni nič narobe, vendar ni priporočljivo, da bi vsakič, ko tečete, poskusili podreti kak rekord.

Nezadostna hidracija

Da spijemo dovolj vode, je izredno pomembno, še posebej, če se ukvarjamo s kakršno koli fizično aktivnostjo – tek pri tem ni izjema. Pri ukvarjanju s športom se seveda močno potimo in to izgubljeno tekočino moramo nadomestiti s tem, da jo med (še posebej pa po) teku vnašamo v telo.

Oklepanje tekaških copat

Tekaški copati, čeprav dragi in kakovostni, imajo določeno življenjsko dobo. Ko se obrabijo, jih moramo prenehati uporabljati, saj lahko tek v copatih, ki se jim je življenjska doba že iztekla, povzroči celo poškodbe. Enostavno se morate sprijazniti z dejstvom, da tekaški copati ne trajajo večno in jih po potrebi zamenjati.

Slepo sledenje trendom

Vsake toliko časa v modo pridejo nova tekaška oblačila in novi tekaški copati, ki naj bi izboljšali tekaško izkušnjo. Pomembno je, da ne nasedate vsem tem trendom, ki so povečini namenjeni prodaji čimvečjega števila kosov. Če vam nek kos tekaške opreme odgovarja, ga lahko brez težav še naprej uporabljate, četudi ni več »v modi«.

Predolgo čakanje na pregled pri zdravniku

Tek lahko, če nismo previdni, povzroči tudi poškodbe. Ko se bolečina pojavi, ne smemo odlašati in čakati, da mine sama od sebe, ampak moramo čimprej obiskati zdravnika. Čakanje, da se bo poškodba sama pozdravila, lahko že tako slabo stanje že poslabša.

Tek je odlična športna dejavnost, če želimo povečati svojo fizično pripravljenost. Zadovoljstvo ob doseganju zastavljenih ciljev pri teku je lahko eden najboljših občutkov na svetu. A ponavljanje katere od zgoraj navedenih napak ima lahko precej neprijetne posledice in lahko tekaču začetniku odvzame užitek ob teku ali celo zmožnost teka. Ravno zaradi tega je to aktivnost, ki se je morate lotiti z glavo, če želite resnično uživati v njej.




Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*