Twitter, Facebook, Google+, Pinterest in drugi

Danes že večina ljudi, ki ima dostop do računalnika – doma ali na delovnem mestu pozna tudi razna družabna omrežja, kot so Facebook, Twitter, Google+ in pa pinboardi, kot je Pinterest. Vse več je omrežij, ki konkurirajo en drugemu. Le vprašanje časa je, kdo bo ostajal vodilni in pa koliko časa bodo ta omrežja naša internetna »modna muha«. Zagotovo pa zaradi velikega števila uporabnikov nobenemu ne grozi nenaden zaton.

Socialna omrežja

Kaj so Facebook, Google+ in Twitter?

Ni dvoma. Redko kdo na svetu lahko reče, da še ni slišal za Facebook. Med tem, ko pa je Google s svojim Google+ Facebook-u ne dolgo nazaj predstavil močno konkurenco. Sta vodilna med socialnimi omrežji, saj imata milijone uporabnikov po celem svetu. Omenjeni portali so socialna omrežja, ki so v prvi vrsti namenjeni komunikaciji med t.i. prijatelji, informiranju, deljenju aplikacij in ostalih zanimivih povezav in interesov posameznikov. Ravno tako na isti princip deluje Twitter. Twitter bi lahko poimenovali tudi neke vrste miniblog. Gre za možnost kratkih besedilnih objav uporabnikov. Sicer v Sloveniji ni tako poznan in priljubljen, kot je Facebook, toda kljub temu se ga v drugih državah veliko poslužujejo. Ima že preko 350 milijonov uporabnikov. Ta omrežja so brezplačna-kar že samo po sebi pritegne večino uporabnikov, predvsem pa so zanimivega izgleda in funkcionalni. Na omrežjih lahko klepetamo s prijatelji, objavljamo slike, videospote itd. Ravno tako imamo možnost »sledenja« drugim uporabnikom in njihovim objavam, če smo le v njihovem »krogu prijateljev« in/ali nam oni to dovoljujejo.

Kaj je Pinterest?

Pinterest je pinboard. Lahko bi rekli, da gre za nekakšno virtualno tablo. Tukaj je uporabnikom omogočeno, da na to tablo prilepijo-»pinajo« slike, posnetke, misli. Na Pinterestu je poudarek bolj na tematsko obarvanih objavah uporabnikov-kaj jih zanima, veseli, kaj radi počnejo. Ravno tako smo lahko sledilci drugim uporabnikom in oni nam.

Prednosti družabnih omrežij

Moramo priznati, da so ustvarjalci socialnih omrežij naleteli na »zlato žilo«. Ljudje smo programirani tako, da radi na tak ali drugačen način komuniciramo s soljudmi. Radi opazujemo, se pogovarjamo, delimo želje, izkušnje in počutja. Ta omrežja pa nam vse to omogočajo iz udobja lastnega doma, kjer se marsikdo počuti bolj »varno« in tudi lažje komunicira. Seveda pa omrežja odpirajo tudi odlične tržne niše. Podjetjem je omogočeno oglaševanje na teh omrežij. Najboljša reklama je tista, ki jo vidi čim več ljudi. Kje drugje pa bodo podjetja opažena, kot na teh omrežjih, ki jih dnevno obišče na milijone uporabnikov. Sama podjetja za oglaševanje svojih storitev imajo možnosti, da omrežjem plačujejo objavljene oglase. Lahko si podjetja ustvarjajo svoje profile in pridobijo sledilce in prijatelje, ter z zanimivimi aplikacijami, nagradnimi igrami povečujejo število le-teh.

Varnost družabnih omrežij

Na vsako socialno omrežje se moramo prijaviti-logirati. Ob prvi prijavi, ko si na določenem omrežju želimo ustvariti profil zahtevajo določene podatke od posameznikov. Twitter naprimer zahteva ime, priimek in elektronski naslov. Med tem, ko ima Facebook bi lahko rekli nekakšen »varnostni ventil« in povpraša o datumu rojstva. S slednjim naj bi omejevali uporabo premladim uporabnikom. Tovrsten način logiranja pa kljub temu ne zagotavlja, da Facebooka ne uporabljajo mlajši od 13 let. Pinterest ob logiranju ponuja več opcij. Lahko se logirate klasično z elektronskim naslovom, ponudi pa vam tudi možnost logiranja prek Facebooka ali Twitterja. Kjerkoli pa se želimo logirati na kakršnemkoli omrežju, se moramo zavedati, da kljub določenim zagotovilom nobeno omrežje ni popolnoma varno. Vsakemu izmed nas se lahko zgodi, da nam nekdo vdre v profil in v našem imenu objavlja tudi neprimerne vsebine. Lahko ustvari tudi nov profil z vašimi podatki in objavlja, ter nadleguje druge uporabnike. Potrebno je biti previden.

Zasvojeni s socialnimi omrežji?

Jah, to pa je vprašanje. Pogosto se tudi sama vprašam, če stvari niso pripeljale že malo predaleč. Iskeno povedano imam sama ustvarjene profile na vseh omenjenih socialnih omrežjih. Nekatere pregledujem celo večkrat dnevno. Na nekatere velikokrat pozabim. Predvsem sem sprva vsa ta omrežja jemala kot priročno sredstvo za komuniciranje s prijatelji in znanci. Nedvomno nam ta omrežja omogočajo kontakte z ljudmi, ki jih bolj poredko vidimo zaradi takih in drugačnih razlogov. Omogočajo nam, da smo vsaj delno »informirani« kaj se dogaja z ljudmi, ki jih poznamo. Zasvojijo nas celo igrice, ki jih uporabniki množično radi igramo na teh omrežjih. Nedvomno so programirane ravno v ta namen, da jih redno in vestno igramo. Velikokrat tudi slišim koga reči: »Še dobro, da imamo Facebook, da vsaj vemo kaj se s kom dogaja.« Seveda je to izjava, ki jo lahko vzamemo malo za šalo in malo za res. Res pa je, da je kljub temu potrebna neka zdrava mera uporabe socialnih omrežij. Znanstveniki in razni strokovnjaki iz področja socializiranja opozarjajo, da ta omrežja ustvarjena za komunikacijo povzročajo ravno to, da se ljudje pretirano navežemo na tovrstne zadeve. Povzročajo nesocializiranje, da ljudje ne znamo ustvarjati stikov in poznanstev v javnosti. Torej, zdrava mera uporabe le-teh in ne bomo imeli težav.

2 komentarja

  1. Se strinjam. Sama redno uporabljam fb, ter gmailov blogger in priznam, da se kakšen večer zgrozim, ko ozavestim koliko časa sem podarila temu vzporednemu svetu…;)
    Je pa res, da sem včasih rahlo otožna, ko se kot epidemija deli kakšna neumnost, marsikatera koristna, poučna…informacija pa ostane prezrta…

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*