Vzgoja otrok, razvoj otrok…Biti otrok

Vsak od nas je bil. Kot otrok si v skrbi drugih. Najprej staršev, pozneje vzgojiteljev, učiteljev. Vsi ti, ter starejši nasploh ti pomagajo pri razvoju. Vsaj tako bi naj bilo.

Vzgoja otrok

Velikokrat pa radi starejši ljudje (starši ali nasploh) svoja hotenja vsiljujejo otrokom. Preko otroka poskušajo zadovoljiti svoje neizpolnjene želje. Velikokrat starši to radi počno. Dogaja se, da otroku tudi v šoli kdo »pamet soli«. Mlajši otrok si pa želi le igranja in to mu je treba dopustiti, ta svet osvobojenosti, igrivosti, lastnega razvoja skozi igro, skozi lasten jaz. S tem se otrok razvija v svojem jazu. In če ima srečo, postane svoboden človek, človek svojega jaza.

vzgoja_otrok

 

Vzgoja otrok, razvoj otrok…Biti otrok – Skozi vzgojne predmete

Foto: Lea Lebar 10 let star deček in njegov Slon
Foto: Lea Lebar – 10 let star deček in njegov Slon

Sistem šolstva je usmerjen v vsesplošno znanje. Ur vzgojnih predmetov je manj. Vzgojni (ustvarjalni) predmeti so še kako zaželeni, saj ima otrok le tu možnost prodret v globine svojih občutenj. Preko vzgojnih predmetov (medijev) se osvobaja, sprošča, bogati njegova bit (preko glasbe, giba, risanja, igre-drame), saj zvok je najprej slišal, utrip materinega srca. Sam sebe pa takoj, ko je privekal na svet in zajokal. Slišal mamičine ter očkove zvoke in jih zaznaval. Slišal ptičke, veter, šum potoka, glasbo nasploh. Se gibal, z gibom in mimiko nakazoval plesajoča hotenja, želje. S svinčnikom v roki naredil prvo črto ter pike in zmazke na papirju. Narisal sončke, punčko, hišo, in izrazil svoje misli, čustva preko risbe. Ter ostajal svoboden.

Vzgoja otrok, razvoj otroka… Biti otrok – Z oporo staršev, vzgojiteljev, učiteljev, ter drugih otrok

Pot otroka je zaznamovana najprej s strani staršev, ko kadarkoli nehote naredijo napako, v najboljši veri, da je tako najboljše za njihovega otroka. Bili so tako vzgojeni in drugače (morebiti) ne znajo. Otrok potrebuje oporo od staršev, in vseh udeleženih v njegovi rasti (učiteljev, vzgojiteljev ter ostalih otrok v skupini, ali v razredu, ki imajo določene tovrstne izkušnje že za sabo). Zelo velik pečat pusti na otroku tudi otrok, ki mu iz prve roke pove lastne izkušnje, občutke, zaznave ter ga bodri… saj bo.

Vzgoja otrok, razvoj otrok… Biti otrok – Ki potrebuje jasne smernice

Foto: Jan, 12 let
Foto: Jan, 12 let

Otrok potrebuje jasne smernice od vseh okrog sebe. Od staršev, vzgojiteljev, drugih otrok v skupini, v razredu od učiteljev.  Za to poskrbi odrasel človek, ki mu je ob morebitnih nejasnostih (tudi v konfliktih) pri roki. Le ti se rešujejo skozi pogovore. Najprej govorjenje enega otroka, nato drugega ter razjasnitev obeh, v korist obeh. Na koncu se pogovorimo, kaj sta se naučila ob tej izkušnji. Razmišljata, odgovarjata. Mi smo zraven, z lastno energijo, ki je uravnotežena, gotova. Podata si roke in se opravičita, v kolikor tako čutita. Če pa otrok potrebuje še čas, ga še malce pustimo. Usmerjamo ga, da se zadeva konča z oprosti, ali žal mi je, da sem ti to rekel, to naredil.  Ne silimo in prigovarjamo ter prisiljujemo otroka.  Otrok je individuum zase, vsak je drugačen in vsak ima svojo pot, mi smo pa tisti, ki smo skupaj z njim, in ob njem.

Vzgoja otrok, razvoj otrok…Biti otrok – Vsak je individuum zase, ter vpliv zunanjih silnic

Vsak otrok, mladostnik je individuum zase. Kot človek se rodi edinstven, povsem osvobojen v svoji biti. Sčasoma ga zunanje silnice lahko naredijo vse prej kot svobodno bitje. Le to ga bega, ne ve, kaj pravzaprav je. Išče poti, kako spet ponovno zagledat sebe, to kar je.

In vendar, kako do tega prit…?

Vzgoja otrok, razvoj otrok…Biti otrok – Pomembnost aktivnosti, sledenje njegovi poti

Foto: Lea Lebar
Foto: Lea Lebar

Pomembna je predvsem aktivnost, aktivnost in še enkrat aktivnost. Morebiti skozi rekreacijo, meditacijo, vizualizacijo, obiskovanje točk (prireditev), kjer še ni bil, ustvarjalnosti, skratka bujenje nazaj pridobljene energije. Seveda je zelo pomembno naučiti otroka samostojnosti, opravljanja svojih dolžnosti, ter pravic, ki jih kot otrok mora vedeti.

In ko se zbudim, in začnem dobivati ponovno stavke ali slikice, kaj počet, si lahko v miru odgovorim, ali sem to jaz, in intuicija mi bo slejkoprej potrdila z krasnim mirnim vznesenim občutkom. Spoznal bom bit sebe, kaj počet, katera so tista prava vrata zame , skozi katera vstopit”.

Vzgoja otrok, razvoj otrok…Biti otrok – Kaj ima rad, odraz izpolnjenosti

Foto: Lea Lebar
Foto: Lea Lebar

Pri otrocih in mladostnikih je energija še zelo gibljiva, odprta, osvobojena, zato imajo lahko spreminjajoče želje, kaj počet, in kaj bi radi počeli. Pa vendar, dokaj hitro se pokaže, kaj ima rad, kaj rad počne. Ali je to igra (na odru) ali plesanje, ali pa morda proučevanje vesolja. V kolikor bo opustil zanimanja, bodo mu vsekakor na življenjski poti prišla naproti. Zgodnje otroštvo pokaže, kaj ga veseli, kjer srce mu zaigra.

Vzgoja otrok, razvoj otrok…Biti otrok – Pomembnost upanja in zaupanja

Pri otrocih se pojavijo na poti razvoja lahko tudi težave, zato  je takrat energija apatična, depresivna. Pomembno je, da ga dosledno  v pogovoru usmerjamo v »kaj imam rad«, saj mu s tem razvijamo dobro počutje, umirjeno stanje, ter zavedanje, da zmore, in da mu gre pa tole zelo dobro (ali je to nogomet, ali risanje, ali peka kostanja..).

Foto: Lea Lebar
Foto: Lea Lebar

Spodbujamo otroka, da začne raziskovat ponovno le to. Takoj je boljše volje. Sledimo njegovi poti, njegovi biti. Navdušeni smo, ko uspe najti pot, ki je njegova v tistem trenutku za doseganje svojstvenega cilja. Z zaupanjem ter upanjem smo ob njem. Le to čuti. Čuti njegova bit. »In kako je lepo, ko mi uspe. Ta občutek brezmejnega veličastja, zdaj ga pravzaprav zaznavam«, pride k učiteljici z nasmeškom povedat.

Vzgoja otrok, razvoj otrok…Biti otrok,  “Kar naenkrat začutim super stanje mene samega/o”

Duša je prepoznala njegovo/njeno bit, ga/jo poklicala (intuicija mu/ji je rekla), skupaj z razumom usklajena pa sta začela delovati oz. je začel/a delovat. Prišel/a je do svojstvenosti, do edinstvenosti oz. do spoznanja,  “nikjer ni nikogar takega kot sem sam/a”.

Vzgoja otrok, razvoj otrok…Biti otrok – Starejši zavedajmo se poslanstva, ki nam je dano

Foto: Nuša, 14 let
Foto: Nuša, 14 let

Otrok potrebuje v razvoju ob sebi polnomočne odrasle osebe, da mu je omogočen dober razvoj skozi vzgojo. Starejši, zavedajmo se te odgovornosti, in naposled te dragocenosti, tega zaupanja, ki nam je nudena. Zaupanje otroka,  ki potrebuje naše smernice, ki nas potrebuje za zdrav razvoj. Pa četudi se upira, in trmasto pokaže da ne, v osnovi nas.  Zavedajmo se, kako pomembni smo zanj, ter kakšno darilo nam je dano.

Mi smo tisti, ki lahko za otroka naredimo največ, kar je zanj najvišje dobro v danem trenutku.

Udeležite se delavnice, na katero se lahko prijavite tukaj http://lealebar.com/prebuditev-ustvarjalnega-potenciala/.