Z avtodomom na ogled avtodomov



Naša »hiška na kolesih« je zapustila prestolnico Dolenjske v petek v zgodnjih popoldanskih urah. Pot nas je vodila mimo Ljubljane do Trsta. Seveda pred vstopom v Italijo nismo pozabili napolniti rezervoarja goriva, kajti vemo, da imajo zahodni sosedje precej višje cene. Pot naprej po Italiji je potekala nemoteno, razen nekaterih cvetk voznikov. Ob tem se mi je porajala misel, da je stereotip o italijanskih voznikih vsekakor na mestu. Naslednji postanek smo opravili na enemu izmed bencinskih postaj v smeri proti Padovi (N:45.4428, E:012.05024). Na prvi pogled lepo urejeno počivališče se je izkazalo za gojišče komarjev ter neprijetnega vonja, zato smo se takoj po malici odpravili naprej.

Kmalu nas je začel spremljati čudovit sončni zahod, posebno presenečenje pa je bilo mesto Mantova. Kmalu po sestopu z avtoceste nas je namreč pričakalo mnogo lučk z lepo urejenim mestnim jedrom, ki ga krasi staro obzidje. Sklenili smo, da si ga bomo na poti nazaj pobližje pogledali.

sončni zahod ob poti
sončni zahod ob poti

Le še slaba ura nas je ločila do prihoda v Parmo. Kar nekoliko nestrpni ter utrujeni od vožnje smo končno prispeli na cilj. Tamkajšnje postajališče za avtodome je bilo že dodobra zapolnjeno, prostora ob priključkih za elektriko pa nikjer več (oziroma so bili le ti rezervirani). Informacija, da je mogoče predhodno rezervirati dober prostor preko spletne strani, je bila za nas neznanka, vendar tudi zelo dobrodošla. Zgodaj smo se odpravili spat, saj smo vedeli, da bo naslednji dan zelo naporen.

Fiera di Parma je odprla svoja vrata ob 9:30 uri. Že takoj na vhodu je bila gneča precejšnja. Samo informativno – enodnevna vstopnica stane 8€, vikend 10€. Prizorišče je razdeljeno na pet hal. Zaradi lažje orientacije na samem sejmu že takoj ob vstopu nudijo zemljevid. Nujno moram omeniti, da pri komunikaciji z Italijani prihaja do mnogih preprek, saj zelo slabo govorijo angleško. Če jim pokažeš, da znaš nekaj malega italijanščine, bodo to vzeli kot da obvladaš in bo na koncu nastala še večja zmeda. Pantomima in nekaj najosnovnejših angleških besed so recept za sprejemljivo komunikacijo.

gneča ob vstopu
gneča ob vstopu

V Parmo smo prišli predvsem iskat novosti v smislu izkoriščenega prostora v avtodomih. Vsi smo se strinjali z ugotovitvijo, da srednji cenovni razred prednjači v primerjavi z višjim cenovnim razredom, vsaj kar se tiče izkoriščenega prostora v avtodomu. Nekatere rešitve res prinesejo kar nekaj dodatnih prostorčkov za odlaganje.

Znamka Benimar je letos navdušila z drzno novostjo, avtodom modela Mileo 282 z dvema dvižnima posteljama. Na ta način lahko pridobimo kar nekaj prostora v kuhinji, jedilnici ter kopalnici, ki je bila v tem primeru ločena. Nastane samo manjši pomislek o vzdržljivosti tega mehanizma zaradi pogostega dvigovanja in spuščanja ležišča.  Seveda to pomeni, da je potrebno redno in skrbno vzdrževanje.

zadnji del Benimarjevega Milea 282
zadnji del Benimarjevega Milea 282

Ravnodušnega vas prav tako ne bi pustil Chausson 628EB, z zakonsko posteljo v zadnjem delu ter dvižno v sprednjem. Dobra lastnost pa je veliko število omaric za shranjevanje z  nadvse všečnim dizajnom ter praktičnostjo, in vse to za razumno ceno.

notranjost Chaussona
notranjost Chaussona

Pri Detheffsu so pri nekaterih modelih izvrstno zapolnili dva prostora. Omarica za plin je bila nameščena v prtljažniku, namesto na boku. Namen je verjetno izboljšanje varnosti ob bočnih trkih. V tleh pa je bila odprtina, ki omogoča dodaten prostor za čevlje – ti namreč predstavljajo kar velik problem pri tako omejenem prostoru.

5)omarica za plin v zadnjem delu - Dethleffs     4)prostor za čevlje v tleh - Dethleffs



Med nizkocenovnimi avtodomi je bil prijetno presenečenje Weinsbergerjev model Cara Loft 650 MFH, saj za ugodno ceno ponuja zelo veliko. Lep in prostoren avtodom s praktično izpeljano kopalnico, zakonsko posteljo zadaj ter dvižno posteljo spredaj. V jedilnem delu prav tako ponuja veliko prostora za sedenje.

notranjost Weinsbergerjeve Care Loft
notranjost Weinsbergerjeve Care Loft

Ena  večjih atrakcij je bil brez dvoma luksuzni avtodom Concorde, ki mnogo bolj spominja na večji avtobus, saj ima zadaj garažni del za avto. Razstavljeni so bili večinoma rabljeni modeli, ogledi pa so potekali vodeno in z večjim nadzorom. Najverjetneje so poželi toliko radovednih pogledov ravno zaradi luksuza, velikosti ter dejstva, da ga v naših avtokampih ter kampih po Evropi ne bomo videli pogosto.

Concorde
Concorde

Sejemski »sladkorčki«

  • Sanitarna naprava za čiščenje stranišč Thetford – omenjena naprava je inovacija na področju čiščenja posode za fekalne vode. Naprava namreč samodejno sčisti in spere fekalno posodo ter jo zatem napolni s svežo vodo ter kemikalijami za kemično stranišče.

Če povzamem na kratko – naprava naredi umazano delo namesto vas, kar lahko za marsikoga pomeni veliko olajšanje.

predstavitev Thetforda
predstavitev Thetforda
  • FreeZanz – prvi prenosni sistem proti komarjem in ostalemu mrčesu. Sistem deluje na baterijo, ki naj bi predvidoma držala 20 dni, v napravo pa nalijemo vodo ter posebna eterična olja, ki odganjajo komarje, vendar jih ne ubije. Vrhunska zadeva za vse, ki radi uživajo na vrtu, nadvse primerna pa je tudi za kampiranje.
  • Veliko zanimanja je požel nov koncept, ki so ga razvili pri Roller Teamu, model Triaca concept 230. Koncept temelji na maksimalnem izkoristku prostora na račun dvižne postelje, saj avtodom v dolžino meri le pet metrov. V bivalnem delu so materiali narejeni na trajnosten način iz recikliranih materialov, ki jih je možno zopet reciklirati. Pohištvo je antibakterijsko ter odporno na udarce in praske. Energijo pridobivajo na sončne celice, zato notri ni plina. Zamrzovalnik in hladilnik pa imata vsak svoj kompresor, kar pomeni boljšo optimizacijo porabe energije. Vsekakor koncept, ki se bo vsaj deloma uvajal v prihodnosti, saj je zelo uporaben predvsem pa prijaznejši do okolja.
nov koncept Roller Teama
nov koncept Roller Teama – Triaca

Sejem je zapiral svoja vrata ob 18. uri, mi pa smo ga zapustili že nekaj minut prej ter se napotili proti svojemu avtodomu. Pot nas je naprej vodila do Mantove, saj smo prejšnji dan sklenili, da jo obiščemo. Ko smo prispeli do že predhodno ogledanega PZA-ja (N:45.163505, E:10.812430), nas je tam pričakala tabla, ki je sporočala, da ni več prostih mest. Nikjer ni bilo nobenega zaposlenega, čeprav ura ni bila niti osem zvečer. Po pregledu postajališča smo ugotovili, da je bilo še kar nekaj prostih mest, vendar žal nismo mogli vstopiti.

14)čokolada na sto načinov
kulinarika na sejmu

15)kulinarika na sejmu

Poiskali smo nekoliko oddaljen PZA v vasi Grazie (N:45.153695, E:10.691059), kjer nas je obdal zelo neprijeten vonj, ki je prihajal iz okoliških kmetij. Ker je bila ura že pozna, mi pa utrujeni, smo sprejeli to »neljubo dišavo« in se nastanili. Cena za eno noč 12€, triminutno tuširanje na žeton pa je stalo pol evra.

17)obzidje na poti nazaj
obzidje na poti nazaj

Za pot nazaj smo se odločili, da se peljemo po stari magistrali do Benetk, da se še malce naužijemo panoramskih pogledov. Kosilo smo pripravili ter pojedli ob kanalu, kjer imajo garaže za čolne (N:45.39049, E:012.16457). Sončen in nekoliko vetroven nedeljski dan je privabil kar nekaj ljudi, ki so želeli užiti še zadnje poletne dni. Pred Benetkami smo zavili na avtocesto in nato zaključili naš italijanski vikend v smeri proti naši kokoški.

garaže za čolne
garaže za čolne
prijeten postanek
prijeten postanek

Petra Simčič




En komentar

  1. Naslednje leto spet gremo.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*