Bomo lažje hodili naokrog?



Brez dvoma! Najprej se bomo seveda lotili zdravega življenjskega sloga (oh, že spet…:-), potem pa pogledali še skozi poostreno preventivo. In uspelo nam bo!

Povedal vam bom kar direktno in ne se ustrašit – govora bo o eni pogosti kronični bolezni. Če o njej vemo čim več, lažje tudi sami preprečimo njeno nadaljevanje oz. poslabšanje. Manj pa imamo tudi nevšečnosti. Torej, bolezni po domače pravimo krčne žile. Kot bom opisal v nadaljevanju, pa lahko na njen razvoj oz..preprečevanje nadaljevanja in poslabšanja sami učinkovito vplivamo.

KAKŠNA JE VERJETNOST ZA NJEN RAZVOJ?

Velika! Kje pa so vzroki? Veliko jih je. K sreči so prepoznavni, zelo vidni in včasih tudi moteči. Ni potrebne bojazni, da bi jih spregledali.

Najprej poglejmo na opravljanje vsakdanjih del ali opravljanje del na delovnem mestu. Tu seveda najprej opazimo, da nekaj ni v redu oz. da nas nekaj moti. Sem spada: dolgo sedeči ali stoječi položaj telesa, izpostavljanje visokim temperaturam, nošenje težkih bremen in povečanje telesne teže. V zadnjem primeru si lahko sami pomagamo. Namesto da sedimo pred računalnikom ali televizorjem, gremo raje na daljši sprehod ali pa kolesarimo.

Sprožajo jo tudi dejavniki, ki so povezani s hormonskimi motnjami. Nanje pa žal sami ne moremo vplivati. O tem vam bo več povedal vaš osebni zdravnik.

Poleg tega, da lahko na razvoj in preprečevanje krčne žie vplivamo, lahko tudi sami opazimo spremembe oz. znake, ki nas opozarjajo na večjo previdnost.

Najprej: omenjena bolezen se ne začne kar naenkrat. Razvija se počasi in vztrajno. Ko pa se pojavi, se poleg njene nadloge pojavi še skrb, kako bi se je najprej rešili. Tega pa se ne da na hitro. Poleg dobre volje in vztrajnosti so dostikrat potrebna še zdravila in tudi drugi zdravniški posegi.

Kako pa najpogosteje opazimo, da je nekaj narobe oz. da ni več tako, kot je bilo nekdaj. Najpogosteje občutimo težke in boleče noge ter otekanje okrog gležnjev. Ko je vreme toplo, se omenjene težave stopnjujejo. Posledica napredovanja pa so zapleti na koži. Pojavi se lahko tudi oslabelost, utrujenost, srbenje in celo mišični krči. Skratka, neprijetnosti. Škoda je le, da šele takrat začnemo razmišljati o neprimernostih, ki smo jih počeli do tedaj.

Za te krčne žile je značilno, da so izrazito dedna bolezen. Če opazite kakršnekoli zgoraj opisane znake, je najbolje o tem čimprej obvestiti zdravnika. Hitro ukrepanje je najbolj učinkovito. Učinkovitost pa se nam ponavadi bogato obrestuje.

OSNOVNA JE PREVENTIVA

Z njo je treba pričeti takoj. Najprej tako, da odstranite dejavnike za napredovanje krčne žile. To so predvsem: prekomerna telesna teža, ploska stopala, nošenje pretesnih oblačil (čez trebuh ali noge) in dolgotrajna izpostavljenost virom toplote.

Nadomestni ukrepi pa so tile: čim več hoje, kolesarjenje (lahko tudi na sobnem kolesu), plavanje in drugi vzdržljivostni športi. Izogibajte pa se napornim športom, ker le-ti povzročajo nenaden pritisk na vene. Tudi prenašanje težkih bremen ni priporočljivo.

Zelo priporočljiva pa je seveda tudi uravnotežena prehrana z veliko vitamini in minerali ter čim manj maščobami ali sladkorji. Z njo pa vsi tisti, ki skrbite za tako mnogokrat opevano »zdravo življenje« ne boste imeli pretiranih težav.

K preventivi naj dodam še tole (koristne vaje). Vaje vam bodo lahko pomagale ne samo pri tem, da odpravite oz. zmanjšate nastale neprijetnosti, ampak, da tudi sebi koristite z boljšim počutjem in vitalnostjo. Tole delajte: gugajte se s pete na prste, leže križajte noge s škarjastimi gibi, leže krožite z vsako nogo, leže »vozite kolo« z nogami….

Eh, dovolj bo. Da se preveč ne utrudite. Ste si zapomnili vprašanje, ki je v naslovu? Prepričan sem, da boste nanj pozitivno odgovorili. Ne kar takoj. Postopoma pa sigurno!

KAKO PA JE Z MOTIVACIJO?

Rekli boste, šele na zadnje mesto si jo dal, pa je tako rekoč najpomembnejša! No ja, mogoče res. Toda, če ne upoštevate dejstev, ki jih bom navedel v nadaljevanju, se boste za več gibanja težje odločali.

Najprej: telesna dejavnost vam da več energije, povzroči torej samo utrujenost. Dejansko se vam bo ob telesni dejavnosti razpoloženje samo izboljšalo. Z več telesne dejavnosti boste dobili samo spodbudo, izgovori na »izčrpanost« pa bodo minili oz. jih sploh ne bo.

Izogibajte se velikim načrtom za telesno dejavnost. Pričnite postopoma in z malimi koraki.  Dobro je tudi, da imate pripravljen kak nadomestni načrt, na  primer ob spremembi vremena, naslednjič pa lahko s hojo ali čim podobnim nadaljujete.

Vaša telesna dejavnost izboljša zdravje in izboljša tudi bolečine. Koristila vam bo kljub letnici, le vzdržljivost bo malo manjša. To pa je logično in ne predstavlja nobene ovire.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*