Česar nas niso naučili v šolah – Mnenje bralke



Avtorica knjige Česar nas niso naučili v šolah je Petra Škarja. Vsebina knjige je primerjava formalnega znanja, ki ga dobimo v šoli, z znanjem za življenje, ki ga v šoli dobimo premalo. To primerjavo poda iz lastnih izkušenj, ki jih je doživela. Pa poglejmo bolj podrobno njeno zgodbo.

Petra Škarja Česar nas niso naučili v šolah

Predstavljajte si punco, ki je vsa leta šolanja v osnovni in srednji šoli odličnjakinja, športnica šole, dobitnica mnogih zlatih priznanj, dejavna v dodatnih aktivnostih, podprvakinja v igranju klavirja, česarkoli se loti, je med najboljšimi … In kar naenkrat pride na prvo delovno mesto, v trženje finančnih produktov in doživi hud šok. Ne le, da ni najboljša, ni niti povprečna, ampak je krepko med najslabšimi tržniki v podjetju. Kako to? Pa saj je bila vsa leta najboljša med najboljšimi.

In takrat se je prvič zamislila: “Kako to? Česa me v šolah niso naučili, da sem zdaj enakovredna “cvekarjem”, oziroma mnogokrat slabša na konkretnem delovnem mestu.”

In tako je nastala ta knjiga.

Knjiga govori o znanjih in lastnostih, ki jih nujno potrebuje tisti, ki se podaja na samostojno pot, da bo vsaj povprečni podjetnik. Poglejmo znanja, ki jih podjetnik potrebuje za uspeh, v knjigi so zelo slikovito razložena:

  • prodaja;
  • prvi vtis;
  • postavljanje pravih vprašanj;
  • samozavest, zmorem;
  • organizacija svojega časa;
  • po čem si vas bodo zapomnili;
  • pozitivizem;
  • cilji;
  • vodenje;
  • prevzemanje odgovornosti;
  • fizična aktivnost.

O prodaji si lahko preberete knjige in obiščete različne seminarje. Mnogo preveč časa se ljudje trudijo naučiti prodaje.  Pomembnejše od tega pa je sprejetje dejstva, da s prodajo zaživijo in to počnejo s srcem.

Prodaja je ključnega pomena v vsakem podjetju. Kaj to pomeni, si poglejmo na primerih najboljših prodajalcev.

To so otroci, ki imajo še pristna čustva in se še niso naučili hitro obupati. Neverjetno so vztrajni, saj jih zavrnitev ne ustavi. Nimajo omejujočih prepričanj, ki jih potem z leti pridobimo  in si dopovedujemo, da nismo dovolj dobri, da je prodaja nekaj slabega, da smo preveč vsiljivi…

Pri prodaji je pomembno učenje in postavljanje vprašanj, zakaj nečesa noče nekdo kupiti. Otroci znajo postavljati vprašanja, da pridejo do željenega »kinder jajčka«. Otroci imajo tudi jasen cilj, kaj želijo. Vsa energija naj se usmeri v eno točko in le tako bo dosegla neizmerno moč. Naslednja pomembna lastnost otrok je prepričanost, da bodo željeno res dobili. Odrasli pa so večkrat nesamozavestni in to ubija kariero in srečo.

Za dobro prodajo je treba sebe prepričati, da smo določen izdelek že prodali in si to večkrat ponoviti. Danes se ne prodaja le kakovosten izdelek, temveč ob tem prodajamo sebe, zato moramo biti nasmejani, pristni, pozitivni in vzpostaviti s stranko najbolj pristen stik.

Prvi vtis je najpomembnejši. Nekaj sekund imate časa, da prepričate stranko, da ste ji všeč, to naredite z urejenostjo, lepim nasmehom in stiskom roke.

Kaj loči uspešne ljudi od neuspešnih? Odgovor je, postavljanje pravih vprašanj. Da se bo to zgodilo, moramo biti pozorni na svoj notranji dialog, kaj govorimo, kaj si želimo in kakšen je naš cilj. Podzavest je lahko naš najboljši prijatelj ali pa najhujši sovražnik.

Samozavest – zmorem – v podjetništvu se vse začne s pogumom in samozavestjo, šele potem bo prišel uspeh. Samozavest je potrebno graditi po korakih.

Organizacija svojega časa izgleda navidezno zelo lahko opravilo, vendar ni. Najpogostejša težava vseh je, se osredotočiti na bistveno stvar in se organizirati. Bistveno je, da se naučimo razvrščati naloge na nujne in manj nujne ter jih tako tudi reševati.

Pomembno je tudi, po čem se vas bodo zapomnili. Najuspešnejši podjetniki na svetu imajo neko večjo namembnost, saj si želijo v svetu tudi nekaj spremeniti in ne samo zaslužiti. Tudi povsem na začetku se večkrat vprašajte, kako si želite, da bi vas ljudje videli.

Pozitivizem nas pritegne, je tako? Zavedamo se, da tisti, ki jamrajo, ne naredijo veliko v življenju, pogosto pa nam ne dajo niti kakšnega pametnega nasveta. No, potem se pa vprašajmo, zakaj je večina ljudi negativnih? Zato, ker se je za pozitivizem potrebno potruditi. Najprej je potrebno zadevo ozavestiti, nato pa načrtno na njej delati.

Cilji so zelo pomembni, vendar jih je potrebno znati zapisovati. To opravilo je potrebno storiti takrat ko vemo, da nam bodo pomagali, sicer lahko naredimo več škode kot koristi. Cilje je potrebno zapisati v sedanjiku in morajo biti natančno določeni, kdaj točno želimo to doseči, po kakšnem načrtu želimo to doseči, predvideti je potrebno tudi možne ovire in zato imeti tudi rezervni plan, naloge do cilja je potrebno razdeliti na manjša časovna obdobja.

Ne sme pa se pozabiti tudi na dolgoročne cilje (letne in večletne).

Vodenje – pravi vodja vidi nekaj več, vidi končni uspeh in ta uspeh je večji, kot so si ga drugi sposobni predstavljati. Pravi vodja tudi ne sme imeti ovir v svojih mislih. Zaupanje sodelavcev je ključno, zato ga je potrebno skrbno zgraditi.

Česa nas šola ne nauči – odgovornosti. Sami smo odgovorni za svoje življenje in za posel, ki ga opravljamo. Moderni časi zahtevajo hitre spremembe in le podjetja, ki se znajo prilagoditi, bodo obstala.

Poglejmo lastnosti podjetništva:

  • čas;
  • zaslužki:
  • sam svoj šef;
  • ugled;
  • nenehne spremembe, lovljenje časa sprememb;
  • biti drugačen;
  • vaše dojemanje.

V nadaljevanju se dotakne:

  • večnega vprašanja moški – ženske v podjetništvu;
  • mali nasveti velikih podjetnikov;
  • ovire, katerim se ne boste izmuznili;
  • ne samo posel;
  • mnenja sošolcev življenjske šole.

Knjiga  je kritika šolskega sistema in ne kritika šol in profesorjev. Skupaj s starši bo potrebno spremeniti najprej miselnost, ki je bila prisotna v socializmu, kjer posameznik ni odgovarjal za napake, v kapitalizmu odgovarja posameznik. To knjigo bi morali obvezno prebrati tudi starši.

Knjiga je pravi biser za vse in ne samo za bodoče podjetnike (za te pa je obvezno). Zakaj sem uporabila besedo pravi biser? Ker pravi biser nastane iz trpljenja školjke, ko jo žulijo kamenčki. Tudi avtorica knjige (Petra Škarja) je trpela, saj se je znašla pred dejstvom, kako naprej v življenju.

Prišli so časi, ko smo ljudje vedno bolj odvisni od svojih sposobnosti, veščin in znanja. Vedno manj so pomembne diplome.

Svoje otroke je potrebno vzgajati v radovedneže, ki razmišljajo s svojo glavo, so kritični do sebe in drugih, si upajo in zaupajo.

Želiš dobiti knjigo Česar nas niso naučili v šolah popolnoma brezplačno?

Enemu bralcu spletnega portala Preberite.si bomo podarili knjigo Česar nas niso naučili v šolah, avtorice Petre Škarja. Če se želite potegovati za knjigo, izpolnite spodnji obrazec.

Ime in priimek:

Elektronski naslov

[honeypot nizarobotke-268]

S klikom na gumb "Sodeluj v nagradni igri" sprejemate tudi splošne pogoje nagradne igre.

Srečna nagrajenka, ki prejme knjigo Česar nas niso naučili v šolah je

Petra Pesjak! Čestitamo!

Knjiga ima 219 strani. Redna cena knjige je 23€.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*