Januarsko čiščenje telesa



 Se tudi vi po praznikih začeli opažati, da je vaša prebava lena, hlače nekoliko pretesne, trebuh napihnjen, tehtnica pa se je »pokvarila«?

December je vedno bil in bo tudi ostal mesec pregreh. V prijetnem družinskem ali prijateljskem vzdušju se nam hitro porodijo skomine po dodatni čokoladici, piškotu ali obilnejši večerji, ki je sicer ne bi potrebovali. Vsi se izgovarjamo, da bomo posledice sanirali v januarju in si dajemo novoletne zaobljube. Ko pa odbije polnoč in pridejo prvi januarski dnevi, pa je večini to presneto težko storiti. Naš želodec se namreč že kar navadi na dobrote in preklopiti na čiščenje ali kakršnokoli dieto je lahko kar visok ali previsok cilj. Kako se torej lotiti čiščenja telesa, urediti prebavo in mogoče še izgubiti kakšen kilogramček? Naj vaše novoletne obljube ne ostanejo samo obljube! Enostavno, zabavno in le s tremi pravili! Pomagajte svojemu telesu, da se počuti bolje.

Januarska dieta

Kaj je torej tisto, kar potrebujemo? Kar potrebujemo je konkretna krtača za črevesje in kmalu bomo lahko ponovno vzpostavili ravnovesje, ki smo ga želeli. Ključna beseda, oziroma tisto kar potrebujemo je: VLAKNINA. Izredno pomembno je, da se podučimo o tem katera hrana vsebuje vlaknine. Te so namreč zelo pomembne pri »krtačenju« našega prebavnega trakta (želodec, črevesje). Vlaknine sodijo prav tako kot škrob in sladkor med ogljikove hidrate, ki pa jih naš prebavni trakt ne more v popolnosti prebaviti zaradi odsotnosti primernih vrst encimov v naši želodčni in črevesni flori. Zaradi neprebavljivosti jih naše telo ne more uporabiti kot vir energije imajo pa ogromno drugih, koristnih funkcij. Njihove naloge so normalno delovanje črevesja, manjši dvig krvnega sladkorja po hranjenju, zmanjševanje holesterola, preprečevanje srčno žilnih bolezni in tudi črevesnega raka. Večje količine vlaknin najdemo v celičnih stenah semen, sadju, ječmenu, ovsu, rižu, čebuli, artičoki, stročnicah, bananah, v rakih, ohrovtu, trpotcu….

V nadaljevanju članka so predstavljene tri vrste krtač: laneno seme, kislo zelje in zelene jedi.

Če ste v naglici, nimate časa za pripravo kompliciranih dietnih menijev bo tale nasvet prišel ravno prav. K vsaki jedi, ki si jo pripravite tekom dneva, na krožnik dodajte še žlico celega lanenega semena. Uživanje lanenega semena namreč pozitivno vpliva na prebavo, spodbuja delovanje črevesja, dobro deluje na prebavni trakt in spodbuja metabolizem. Dokazano je tudi, da deluje kot blagodejno odvajalo, in tako pospešuje izločanje blata in nepotrebnih snovi, ki so se tekom praznikov nabrale v prebavnem traktu. Laneno seme naše črevo krtači in ga očisti nepotrebnih snovi, hkrati pa v našem telesu spodbuja rast prijaznih bakterij. Pomembno je, da ob uživanju lanenega semena popijemo tudi zadostno (vsaj desetkratno)  količino vode.

Druga krtača je kislo zelje. Stara slovenska jed, ki na žalost danes izgublja svoj pomen. Naše babice so ga znale zelo ceniti, zakaj ga ne bi torej tudi vi? Zadajte si cilj, na jedilnik ga v prihajajočem mesecu dodajte vsaj trikrat na teden. Brez skrbi ga pripravite v solato, po okusu dodajte olje, kis, poper in ostale  začimbe. Čim večkrat ga jejte surovega, saj boste tako odnesli več od njegovih pozitivnih lastnosti, a tudi kuhan vam ne bo naredil slabega. Kislo zelje namreč vsebuje veliko vlaknin, rudnin in vitaminov. Zaradi svoje kislosti dodatno pospešuje čiščenje prebavnega trakta in boljša našo presnovo. Pripomore k izboljšanju črevesne flore in pomaga, da je stene črevesja očistijo in posledično lažje absorbirajo hranljive snovi iz hrane, ki jo zaužijemo.

zele

Tretja krtača so tako imenovane zelene jedi, so jedi, ki v naši percepciji veljajo za bolj zdrave. Ljudje naj bi od dnevno zaužite količine hrane pojedli kar 50% celotne dnevne kalorične vrednosti zelenih jedi. Mednje sodijo zelenjava, sadje in jedi iz polnozrnatih žit. Priprava hrane doma bo definitivno vplivala na to, da boste na krožnik postavili zadostno količino tako imenovane zelene hrane. Če se vam zdi težko slediti kaj in koliko pojeste, je morebiti na mestu nasvet, da si hrano, ki jo pojetse zapišete na list papirja, zvečer pa zapiske obarvate z zeleno, rumeno in rdečo barvo. Na ta način si boste lahko vizualizirali hrano, ki je naše telo potrebuje več, rdeča pa vam bo pokazala pri katerih rečeh je potrebno biti previden.

Pa še zadnji nasvet: na pametnih telefonih obstaja ogromno brezplačnih aplikacij, ki vas opominjajo na prehrano in njeno sestavo. Ena bolje ocenjenih aplikacij v angleškem jeziku, ki uporabnika spodbuja k gibanju, zdravemu načinu prehrane in ga hkrati tudi izobražuje je Noom. Morebiti je čas, da kakšno od teh naložite na telefon in uporabite. Seveda pa ne bo odveč tudi kakšen sprehod v tem prijetnem januarskem vremenu leta 2014!

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*