Križarjenje – drugačen način počitnic



V zadnjih letih je križarjenje kot način drugačnega počitnikovanja tudi nam Slovencem vedno bolj blizu, predvsem zaradi pristopnih cen. Sploh za štiričlansko družino z dvema otrokoma je takšen način dopusta cenovno zelo ugoden. Otroci do osemnajstega leta namreč plačajo zgolj minimalen pavšal in tako je strošek počitnic ugodnejši kot bi za teden dni plačali dopust v hotelu.

Pa vendar se pojavljajo vprašanja: zakaj križarjenje? Kaj ponuja tovrsten način preživljanja počitnic, kaj lahko doživimo, kako to sploh deluje?

Križarjenje

Preprosto. Križarjenje je zanimiv način, kako v kratkem času videti in doživeti precej različnih krajev in držav. Potujoči hoteli na morski gladini ponujajo zelo veliko: od zabave do učenja različnih spretnosti in umetnosti, sproščenega oddiha, sončenja na palubi in plavanja v bazenskih kompleksih in vodnih parkih, športnih aktivnosti in razvajanja z lepotnimi tretmani. In poleg vsega tega ste vsak dan v drugem mestu, v novi državi, po mirno prespani noči v luksuznih kabinah, pripravljeni na potepanja in raziskovanja. In za to ne potrebujete dolgih in utrujajočih voženj z vlakom, avtobusom ali avtomobilom, ladjar vas varno pripelje v pristanišča, na vas pa je edino to, da se prepustite in uživate v novih doživetjih. Edina vožnja, ki jo morate prestati, je ta do vhodne postaje križarjenja in nazaj.

Moderne in luksuzne križarke nas Slovence največkrat odpeljejo iz pristanišča italijanske Genove. Do tja je nekaj dobrih uric vožnje, potem pa je na vrsti pravi dopust.

A vendar morate še pred odhodom narediti vsaj dve stvari: odločiti se za kabino, v kateri boste bivali in si malce bolje ogledati pristanišča, v katerih boste pristajali. Oboje se vam splača, kot boste videli v nadaljevanju.

Malta

Torej, katero kabino izbrati? Lahko izbirate med notranjimi kabinami, ki so praviloma najcenejše. Če predvidevate, da v sobi ne boste počeli drugega kot zgolj prespali, je odločitev smotrna, vsaj cenovno. Notranje kabine so brez oken, pa vendar v njej nimate občutka utesnjenosti. Vse kabine odlikuje profesionalen design, zato občutka, da ne morete pogledati ven, ne boste imeli. Če bi vseeno radi pogledovali na širno morje, lahko izberete zunanjo kabino, ta ima okno z razgledom, toda okno boste zaman poskušali odpreti, se ga namreč ne da. Lahko pa se odločite za kabino z balkonom, tu boste neizmerno uživali v svežem zraki in prijetnem ambientu. Obstajajo pa še luksuzne suite in aparmaji, kar pa je cenovno že precejšen zalogaj.

Kabino zdaj že imate, kako pa naprej?

Brez skrbi. Na križarjenjih je resnično poskrbljeno za čisto vse. Ob prihodu v pristanišče vas prijazno sprejmejo. Že pred vhodom na ladjo se dogovorite za termin večerje, kajti zaradi večjega števila ljudi na ladji (praviloma več kot 1500 ljudi) imate zgodnji in poznejši termin večerje. Vse predstave okoli večerje so tako prilagojene, da se v vsakem primeru lahko udeležite vseh prireditev po večerji.

Po tem vas pospremijo na ladjo do vaše kabine, vam prinesejo kovčke in vam prijazno pomagajo okoli vseh vprašanj, ki se vam postavijo v tistem hipu. Prav tako ob prihodu prejmete ladijsko kartico, ki za čas križarjenja postane vaše edino plačilno sredstvo na ladji. Z njo plačujete vso pijačo, ki ni vključena v storitev. Prav tako je kartica vaša ladijska osebna izkaznico, s katero prihajate na ladjo po izletih v mestih.

Vsa hrano, ki jo boste pojedli, je že popolnoma vključena v ceno križarjenja. Hrana na ladjah je izvrstna. Vsi obroki so pripravljeni in aranžirani tako okusno, kot ne bi nikoli pričakovali. Sploh večerje so nekaj posebnega, so dogodek, ki si ga boste za vedno zapomnili, tako po menijih kot po prijaznosti vaših natakarjev.

V vaši kabini vas čaka tudi ladijski dnevnik. Ta vas pričaka vsak večer in vam v več jezikih sporoča, kaj lahko naslednji dan počnete na križarki. Dogodki se vrstijo od jutra do pozne noči. Zabava in animacija za otroke vseh starosti, delavnice kot so učenje plesa, ročnih spretnosti, najrazličnejše predstave in šovi… Če je morda v vašem programu kakšen dan, ko samo plujete in se ne ustavite v nobenem pristanišču, je edino kar se vam ni treba bati to, da bi vam bilo dolgčas. Če nič drugega, vam še vedno preostane tudi sprehod po številnih nadstropjih križarke, v katerih se nahaja marsikaj, tudi raznovrstne trgovine, duty free shop in casino.

Ladje ponavadi plujejo ponoči, dopoldan pa se zasidrajo v pristaniščih. Vsa pristanišča so zelo dobro organizirana, kar se tiče turistov, ki prihajajo iz križark. Že doma si lahko pogledate, kje vse se boste ustavljali in si pripravite načrt, kaj bi radi videli in doživeli v državah, ki jih boste obiskali. Izleti so sicer tudi organizirani s strani križark, vendar pa so praviloma ti izleti precej dražji, kot če se odločite, da mesta raziskujete po svoje. Edini vodeni izlet, na katerem sem bila sama, je bil v Tuniziji. Tam sem si ga izbrala izključno zaradi drugačne kulture in ljudi in izlet v Kartagino in Sidi Bou Said se je izplačal, kljub, kot sem omenila, dražji varianti organiziranega izleta.

V Evropi pa vas v pristanišču čakajo taksisti ali malo večji kombiji. Za ugodno ceno – na Malti je prišlo za štiriurni voden izlet s kombijem 10€ na osebo in v tem času smo videli vse, kar je bilo potrebno videti, s tem da je bil šofer izvrsten vodič, časa pa je bilo še dovolj za samostojne oglede La Vallete in pohajkovanja po trgovinah. Iz tega razloga vam resnično priporočam – odkrivajte mesta na lastno pest. Večkrat kot ne boste ugotovili, da je ladja zasidrana skoraj v središču mest in vas od odkrivanja loči le cesta ali dve. Primer je bila Menorca, ko si se samo povzpel po stopnicah navzgor in že si bil v središču dogajanja.

Menorca

Včasih pa imate do središča mest organiziran ladijski avtobus, tudi to se vam splača vzeti, v Marseillu nam je avtobus pripeljal do centra, nato pa vsake pol ure peljal nazaj proti ladji, tako si bil svoboden pri odločitvi, kdaj si se vrnil na ladjo.

Je pa ena in edina stvar, ki jo resnično morate vedeti. Nikar ne zamudite prihoda nazaj na ladjo. Če vas opozorijo, da morate biti nazaj na ladji po pol pete popoldan, ker ladja ob petih odpluje, morate biti tam takrat in konec. Ladja vas ne bo čakala, ne vas ne nikogar, ki bi zamudil. V tem primeru lahko le iščete pot in varianto, kako priti do naslednjega pristanišča – z lastnim prevozom.

To pa je tudi edina stvar, ki se jo resnično držijo in prav je tako. Na križarki je vedno več kot 1500 ljudi in red seveda mora obstajati.

In če ste se pravkar vprašali, kako preživeti s toliko ljudmi na isti ladji – verjemite, da tega števila ne boste nikoli občutili. Na križarkah se ljudje enostavno porazgubijo sem in tja. Nekoga zanima šport in fitnes, drugega sončenje, tretjega predstave… V dvorane, kjer se odvijajo šovi, gre toliko ljudi kot pri nas na kakšen manjši stadion. Za večerjo ne boste stali v vrsti, imeli boste svojo mizo in svoje sedeže. Ravno tako za druge obroke – lahko greste v jedilnico na kosilo ali pa le tega pojeste v eni od številnih jedilnic na prostem, kjer so vseskozi, po razporedu ladjarja, na voljo najrazličnejši obroki in prigrizki.

In če se bojite, da boste imeli na ladji občutek slabosti zaradi plovbe, naj vas ravno tako pomirim. Vse velike križarke imajo blažilce, kar pomeni, da skoraj ne boste občutili, da plujete po morju, bolj boste imeli občutek kot da ste zasidrani nekje sredi širne modrine.

Posebej vam moram omeniti tudi ladijsko osebje, ki je neverjetno prijazno. Počutili se boste kot zvezda, tako zelo vas razvajajo. Imate sobarja ali sobarico, s katerim ste na koncu že skoraj prijatelja. Vsak dan pričakujte nove umetnine iz brisač, ki vas bodo čakale. In vsak dan pričakujte iskren in topel nasmeh in pozdrav. Na ladjah se zaposleni resnično trudijo, da bi ugodili vsem vašim morebitnih muham. Resnično vedo in se zavedajo, da je gost kralj. Pa še to: zaposleni so iz vseh vetrov sveta, prav užitek je videti toliko raznovrstnih kultur na enem mestu.

Tako. Upam, da sem vas uspela prepričati, da se enkrat v življenju odločite in poskusite nekaj drugačnega. Dopust, ki vam bo ostal v spominu. Ker je drugačen. Zanimiv. Razburljiv. Popoln.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*