Migrena – nad bolečine s pravilno prehrano

Ne trpim prav pogosto za migreno, a vedno se najde bedak, ki me vpraša, če sem vzela aspirin. Migrena namreč ni glavobol, je bolezen. Kot je bolezen debelost, tako je tudi z migreno.

O debelosti, hujšanju in vplivu hrane na naše zdravje, je bilo tukaj že dosti napisanega. In skupno vsem debatam je, da s pravilno izbiro hrane pozdravimo marsikatero bolezen. Pa je temu res tako?

Migrena

Migrena je ena izmed najbolj pogostih bolezni, za katero samo v ZDA zboli več kot deset odstotkov ljudi, vključno z otroci. Tam je v vsakem četrtem gospodinjstvu nekdo, ki ima migreno. Najpogosteje pa za njo zbolijo ljudje med petindvajsetim in petinpetdesetim letom. Je genetsko pogojena, saj ima otrok kar štirideset odstotne možnosti da zboli, če za migreno trpi eden od staršev in kar devetdeset odstotkov, če zaradi nje trpita oba starša.

V slovarju slovenskega knjižnega jezika je napisano:

migrena migréna -e (ž): bolezen z napadi hudega glavobola, navadno v eni polovici glave: imeti, zdraviti migreno; zdravila proti migreni

Na žalost je to bolezen, ki zelo prizadene naš vsakdanjik, tako službo kot tudi druga področja življenja. Pravzaprav kar devetdesetim odstotkom obolelim, ko ima napad migrene, onemogoči opravljanje vsakdanjih stvari.  Utripajočo bolečino, navadno samo na eni strani glave, spremljajo še slabost, bruhanje, motnje vida, živčno napetost in depresijo, motnje spanja, vrtoglavico, otrplost obraza. Napad običajno traja od štirih pa tja do dvainsedemdeset ur, pri večini bolnikov do dvakrat mesečno. Večina ljudi, ki ima migreno nima postavljene diagnoze in ti tudi niso obiskali zdravnika. Pomagajo si sami s spremembo življenjskega sloga in drugačno prehrano.

Toksemija, stanje pri katerem strupi zastajajo v telesu, je najpogostejši vzrok za bolezen. Organizem tako oslabi, da jih ne more več izločati in le-ti se nakopičijo v telesu ter izzovejo neko bolezensko stanje, med drugim tudi migrenske napade, ki pa jih lahko omilimo tudi z zdravo izbiro hrane. Če na svoj jedilnik uvrstimo spodaj našteto, smo naredili prvi korak k izboljšanju svojega počutja. Torej posezimo po:

  •   Špinači

Velika vsebnost magnezija, ki ga najdemo v njej, jo postavlja na sam vrh, med tisto hrano, ki naj bi jo bolniki z migreno uživali. Priporočajo jo predvsem za ženske, ki trpijo za napadi migrene v času menstruacije. Magnezij preprečuje krče v mišicah in kapilarah, ki so v glavi in vratu in predstavljajo žarišče migrenskih napadov. Magnezij najdemo tudi v orehih, sladkem krompirju, brazilskih oreščkih, bananah, meloni, soji in gorčici.

  •   Ribah in morskih sadežih

Ti darovi morja imajo veliko omega-tri maščobnih kislin, ki dokazano blažijo simptome migrene. Ker teh maščobnih kislin človeški organizem ne proizvaja sam, jih moramo čim več vnesti v telo; v obliki prehranskih dopolnil ali morske hrane. Pozitivno vplivajo na delovanje možganov in zelo dobro učinkujejo tudi na kapilare v njih, vse to pa blagodejno vpliva na migrenske glavobole. Poleg sardin, lososa, slanika in tune, so  bogat vir omega-tri maščobnih kislin tudi laneno seme, oljčno olje, bučna semena in orehovo olje.

fish-

  •  Mlečnih proizvodih z nizko vsebnostjo maščob

Pri nekaterih bolnikih z migreno, celice niso zmožne črpati energije iz rezerv, kar povzroča bolečino, saj ne dobijo zadostne količine hrane. Vitamin B2, ki ga najdemo v mlečnih proizvodih z nizko vsebnostjo maščob, kot je na primer posneto mleko, pomaga povečati nivo energije v celicah. Riboflavin, kot drugače še imenujemo vitamin B2, najdemo še v jajcih, gobah, brokoliju, špinači in pusti govedini.

  •  Lanenem semenu

Lahko ga imenujemo tudi »mali čudež«, ki prinaša veliko olajšanje pri bolečinah zaradi migrene. Kot že omenjeno vsebujejo tudi omega-tri maščobne kisline in vlaknine, ki delujejo protivnetno in učinkovito zdravijo migrenski glavobol.

  •   Kavi

Prijetno dišeča skodelica kave je včasih vse, kar prežene nadležno migreno. Kava vsebuje kofein in v majhnih količinah, lahko pozitivno vpliva na počutje ob migrenskem napadu.

coffee-

  •  Ingverju

Vse bolj popularna korenina, ki pozitivno učinkuje na vnetne procese. Že stoletja se uporablja v Ajurvedi, sistemu tradicionalne medicine, in tudi kot zdravilo za migreno. Začimba z značilnim pikantnim okusom, ki ogreje jezik in telo, je znana tudi kot blag afrodiziak.

  •  Žitih kot je proso

Staro žito, bogato z antioksidanti, vlakninami in minerali. Poleg pozitivnih učinkov na lase, zobno sklenino in nohte, olajša tudi napad migrene.

  •  Vodi

Dehidracija oziroma pomanjkanje vode v telesu lahko izzove napad migrene. Ženske bi morale spiti vsaj devet kozarcev vode na dan, moški pa trinajst. Namesto gaziranih pijač, pijmo vodo!

water-1

Bolečine, ki jih povzroča migrenski glavobol in trajajo dolge ure, niso in ne smejo biti predmet posmeha, a vendar včasih tudi smeh pomaga pregnati bolečine. Saj pravijo, da je smeh pol zdravja! Bodimo zdravi in se za konec še malo nasmejmo!

face

Zaradi močnega glavobola je blondinka obiskala zdravnika. Ta je opazil, da ima tudi med pregledom v ušesih slušalke. Svetoval ji je naj jih vzame ven, ker so le-te lahko vzrok za njen glavobol. Pa mu blondinka odvrne:«Ne. Pod nobenim pogojem. Brez njih bi zagotovo umrla.« »Dajte no gospodična, zaradi tega se pač ne umre. Naj vam pomagam.« In zdravnik povleče slušalke iz blondinkinih ušes. Le nekaj trenutkov zatem, se blondinka zgrudi na tla in umre. Zdravnik radovedno pobere slušalke in sliši:«Vdihnite…in…izdihnite. Vdihnite…in…izdihnite…«

 

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*