Dandanes se vse več ljudi odloča za ‘novejše’ oblike dela, kot so; pisanje blogov, ustvarjanje in vodenje svojih spletnih strani – kot je tudi Preberite.si, in pa snemanje videov na YouTubeu. Blogerji pišejo o vseh možnih temah – od vrtnarjenja, pa vse do – kako trenirati za triatlon, in ko ta spletna stran postane zelo obiskana, veliko podjetji ponudi lastniku/lastnici bloga denar v zameno za oglaševanje. Če na primer bloger piše o starševstvu in vzgoji otrok, bo verjetno dobil ponudbe za oglaševanje od podjetji, ki prodajajo otroška oblačila ali igrače. Koliko denarja posameznik zasluži je odvisno od obiskanosti njegove strani, tisoč klikov lahko prinese tudi do petdeset evrov.
Najbolj gledani ‘youtuberji’ so ubistvu ‘vlogerji’, kar pomeni – video blogerji. Uporabnik ali uporabnica YouTubea posname video, v katerem lahko, prav tako kot v blogu, govori o raznih temah. Veliko ljudi razpravlja o video igricah, poda kritiko na določen film, serijo ali glasbeno skladbo, nekateri pa govorijo o svojem življenju (kot neke vrste video dnevnik) in vsakodnevnih tegobah. V dobi Facebooka in Twitterja ni nič čudnega, da so družabna omrežja poplavljena z nekdaj najbolj osebnimi informacijami o nas samih.
Youtuberji služijo denar s tem da postanejo ‘YouTube’ partnerji, ta spletna stran pa jim plača več kot polovico zaslužka, ki jo prinašajo njihovi videi s pomočjo oglaševanja. Seveda je to izplačilo odvisno od vrste in raznolikosti oglasov, ki se pojavljajo, in pa seveda števila ogledov. ‘Pre-roll’ oglasi, so oglasi, ki se pojavijo pred predvajanjem videa, večinoma prinesejo okoli pet dolarjev dobička na tisoč ogledov, ‘Banner’ oglasi (transparenti), pa ne zbudijo take pozornosti, kot prej omenjeni oglasi, zato se z njimi zasluži tudi občutno manj denarja, oz. osemdeset centov na tisoč ogledov.
Preden pa lahko začneš služiti z objavljanjem videov, moraš doseči merilo, da lahko postaneš YouTube partner. S pomočjo naslednjih kriterijev ocenijo tvojo sposobnost privlačevanja gledalcev:
- imeti moraš čez tisoč naročnikov
- čez tisoč ogledov na vseh svojih videih
- in čez deset tisoč ogledov na svoji strani
- v tvojih videih ne sme biti kršenja avtorskih pravic
Milijon ogledov lahko youtuberju prinese med osemsto in osem tisoč dolarji (med približno petsto osemdeset in pet tisoč osemsto evri), vse je odvisno od vrste oglaševanja.
Večina najbolj gledanih uporabnikov je mladih, velike vsote denarja služijo že šestnajst – sedemnajstletniki.
Ena izmed najbolj gledanih youtuberjev, oz. youtuberk je triindvajsetletna Zoella. V videih razpravlja o svojem življenju, modi in ličilih. Velikokrat poda kritiko ali oceno izdelka, in trgovine v kateri je izdelek kupila, poleg tega pa tudi podaja nasvete o ličenju in pričeski. Njeno pravo ime je Zoe Elizabeth Sugg, ko je bila majhna pa se je kot statistka pojavila v filmu Harry Potter, kjer je prevzela vlogo članice Spolzogada. Dandanes ima 3.976.598 naročnikov, njeni videi pa imajo 139.472.101 ogledov, ki se višajo iz minute v minuto. Ker je postala tako uspešna je bila povabljena k sodelovanju z You Generation, kjer je intervjuvala angleško pevsko skupino One Direction. Zoella pa ni edina, ki je s svojo uspešnostjo dosegla intervju z znano skupino, to je uspelo tudi ameriškemu youtuberju, Tylerju Oakleyju.
Tyler je star štiriindvajset let in je velik zagovornik LGBT pravic, sodeluje pa tudi z The Trevor Project, organizacijo za preprečitev samomora v LGBTQ mladini. V svojih videih je že večkrat zbiral denar v ta namen, nazadnje kar 25.000 dolarjev. Zaradi svoje prepoznavnosti je na rdeči preprogi intervjuval znane osebnosti za The Trevor Project, med njimi so bile tudi; Katy Perry, Yeardley Smith (igralka, ki je posodila glas Lisi Simpson), Kevin Mchale, Neil Patrick Harris in mnogi drugi. Tyler ima trenutno 3.984.550 uporabnikov in 141.061.592 ogledov.
Dailygrace, katere pravo ime je Grace Helbig, je osemindvajsetletna youtuberka, komičarka, in v zadnjem času tudi igralka. Grace je v zadnjih letih ustvarila kar zavidljivih 874 posnetkov, prvega je kot pravi, ustvarila za domačo nalogo pri nekem predmetu, ter nikoli prenehala. Na YouTubeu ji sledi kar 2.227.455 uporabnikov, s pomočjo katerih je nabrala 222.700.755 ogledov. Zaigrala je v letošnjem filmu Camp Takota, kjer je upodobila glavno junakinjo Elise Miller, v filmu pa sta se ji pridružili tudi dve drugi youtuberki; Hannah in Mamrie Hart. Film je na IMDB-ju že dosegel častitljivih 7,5 od 10 zvezdic.
Seveda ne smemo zanemariti slovenskih youtuberjev, med katerimi je ena izmed najbolj znanih – Barbara4u2c, ali s pravim imenom – Barbara Horvat.
Njeni videi so v angleščini, ker je to seveda univerzalen jezik, in ga govori večina uporabnikov YouTubea, in čeprav je slovenščina lep jezik, bi videi v našem maternem jeziku dobil precej manj ogledov. Barbara velikokrat pove kakšno zanimivost o svoji rodni deželi, slovenske kletvice dobesedno prevaja v angleščino in svetu enkrat za vselej razloži, da Slovenija ni isto kot Slovaška. Obetavna vlogerka ima 4.390 naročnikov in 195.977 ogledov.
7 komentarjev