Peru, Bolivija, Čile – 5. del

5. dan: Arequipa

V mesto Arequipa smo prispeli ob dveh zjutraj, tako da smo šli le še spat v hotel. Hotel je bil zelo lepo urejen, nasploh so bili vsi hoteli do sedaj simpatični. Ob vsej tej revščini, ki jo vidiš okoli sebe, tega res ne bi pričakovala. Pa še cene nočitev so zelo ugodne, okoli 15 evrov.

Jutranja svetloba je mesto Arequipa, ki leži na 2300 metrih nadmorske višine, okopala v vsem svojem siju. Nejeverno sem gledala na mestno goro – vulkan Misti, ki s svojimi 5822 metri gleda na mesto. Poleg njega na mesto gledata še dva vulkana Chachani (6057) in Pichu Pichu (5665). V sami okolici mesta pa leži kar sedem takšnih pet do šest tisoč ‘težkih’ vulkanov.  Večina je aktivnih, mesto pa je podvrženo močnim potresom. Zadnji močnejši je bil junija 2001. Naj še povem, da ime vulkana Misti, ki daje značilno podobo mestu, v jeziku Kečuancev pomeni ‘gospodar, ki prihaja’. Kako ironično, mar ne.

B1060851
Vulkan Misti nad mestom Arequipa

Arequipa je prestolnica regije Arequipa v Andih in je središče južnega Peruja. Naseljeno je bilo že v letih 8000 in 6000 pred našim štetjem, Inki pa so ga zavzeli v 13. stoletju ter ga obdržali do španske kolonizacije v 16. stoletju. V kolonialnem obdobju je imela Arequipa največjo koncentracijo belih prebivalcev, celo več kot Lima. Temu posledično je arhitektura tipično kolonialna in v kombinaciji evropsko-indijanskih gradbenih tehnik, indijanskih zidarjev in vulkanskega kamna preprosto čudovita.

Dopoldne smo izkoristili za ogled mesta. Prometni hrup s hupanjem tudi tukaj ni izjema, saj je mesto veliko in ima dobrih 800.000 prebivalcev. Značilnost mesta so tudi rumeni taksiji Tico, ki jih v drugih večjih mestih zmanjkuje. Ker je mesto večje in bolj moderno, tudi kave ni bilo težko najti. Še boljši je bil zajtrk, saj sadja tu ne primanjkuje in jogurt s svežim sadjem je bil božanski po enolični marmeladi.

buttons5

buttons6

Ker mi je zmanjkalo solov (denarna valuta v Peruju), sem šla v banko, zamenjati dolarje za njih. Tu pa se je zakompliciralo. Že na agenciji so me opozorili, da so v Latinski Ameriki zelo občutljivi na izgled dolarskih bankovcev. Torej, da ne vzamejo pretrganih, popisanih in drugače poškodovanih bankovcev. Meni so moji dolarski bankovci delovali povsem lepi. Niso bili ravno novi, ampak lepi. A uslužbenki na šalterju še zdaleč to ni bilo dovolj. Par je bilo popisanih z majhno čačko, par pa malce prepognjenih. Vse je gladko zavrnila. Tako sem uspela zamenjati le del dolarskih bankovcev. Še dobro, da nisem imela vsega denarja v gotovini. Priporočam, da denar dvigujete na bankomatih. Par grših bankovcev sem potem tekom potovanja zamenjala v lokalnih prodajalnah, seveda v slabšem razmerju.

Pred banko

Preden smo šli na ogled kulturnih znamenitosti, smo se odpravili še na tržnico. Sedaj smo bili v višje ležečih Andih in se je na tržnici že dalo dobiti kokine liste. Ti pa, kot je znano, blažijo posledice višinske razlike in preprečujejo višinsko slabost. Ker me je drug dan čakal treking v bližnji kanjon Colca, ki je eden najglobljih kanjonov na svetu, sem si seveda kupila to zdravilno rastlinico.

Kokini listi na tržnici

Na trgu Plaza de Armas se bohoti katedrala, ki so jo gradili kar dvesto let. Domačini na trgu preživljajo proste urice, nekateri pa opravljajo notarske storitve.

buttons7
Plaza de Armas

Notariat

Načeloma nisem velik ljubitelj muzejev, vendar muzej Santuarios Andinos skriva v sebi zanimivo zgodbo o najdbi mumije deklice Juanite. Mumijo so našli leta 1995 na bližnjem vulkanu Ampato. Mumija je zelo skrbno ohranjena in je zamrznjena v zatemnjeni stekleni vitrini. Zgodba dekličine usode je žalostna, saj so jo Inki žrtvovali mogočni gori, da bi pomirila mati Zemljo. Najdeni predmeti nakazujejo, da jo je obdaroval sam Inka. Poleg muzeja je zanimiv še samostan Santa Catalina, ki je pravo malo mestece za obzidji znotraj mesta, veliko kar 20.426 kvadratnih metrov. V njem je v kolonialnem obdobju prebivalo do 150 nun. Samostan je zelo dobro ohranjen, saj imaš občutek, da si se vrnil 500 let nazaj v preteklost.

buttons8
Samostan Santa Catalina

Večer smo si popestrili z večerjo v restavraciji s predinkovsko kuhinjo. Sestavine jedi so le iz hrane, ki so jo poznali Inki in kulture pred njimi. Torej manjkal ni niti znameniti cuy – morski prašiček in meso alpake.

buttons4

Moram še omeniti, da je bil sam razgled z restavracije fenomenalen, saj nas je šef spustil na vrh zgradbe in katedrala z vulkanom Misti v ozadju se je kopala v sončnem zahodu. Pa še mačko sem srečala tu gori. Prvo na tem kontinentu. Zakaj jih je tako malo ob tej množici potepuških psov, ni treba dvakrat ugibati. Po večerji sem hitro nakupila zalogo za dvodnevni treking v kanjon Colca ter odšla v posteljo, saj se je čas odhoda avtobusa ob dveh zjutraj, hitro bližal.

Naslednjič: 6. dan: Kanjon Colca

Prejšnjič: 4. dan: Nazca, Cauachi, Arequipa

2 komentarja

1. V Arequipi sem bil, ko sem potoval po Ekvadorju in Peruju. Mestece mi je bilo zelo všeč. Bolj urejeno od ostalih Perujskih mest. Poleg tega, so mi bili zelo všeč vulkani (mislim, da sta dva) okoli njega.

V eni knjigi, sem prebral, da ima v Arequipi najboljšo slaščičarno en hrvat iz Mostarja. Mislim, da sem to prebral v knjigi od Zvoneta Šeruge.

2. Poleg Cusca eno lepših mest ja. Škoda, da za slaščičarno nisem prej vedela, sigurno bi šla pozdraviti ‘soseda’ 🙂

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja