Tek kot učinkovita strategija za zmanjševanje stresa



Vsaka športna aktivnost ima mnogo pozitivnih učinkov na naše zdravje. Z njeno pomočjo kurimo kalorije, gradimo mišice, oblikujemo svoje telo ter skrbimo za zdravje srca in ožilja. Tek je šport za vsakogar – v vsakem trenutku lahko le zgrabimo par športnih čevljev, in že smo pripravljeni na začetek. Na tem mestu velja omeniti, da je primerna športna oprema za tek obvezna. Še posebej je pozornost potrebno nameniti izbiri dobrih tekaških čevljev, saj so med tekom najbolj izpostavljene ravno naše noge in stopala.

tek

Stres je neizogiben del naših življenj. Z njim se soočamo na delovnem mestu, pa tudi v drugih situacijah. Sodobni življenjski stil je hiter, pester ter zahteven, zato je zelo priporočljivo že zgodaj izgraditi konstruktivne tehnike za njegovo premagovanje. Pozitivni učinki športne aktivnosti na naše telo so znani že zelo dolgo. Morda pa niste vedeli, da je slednja pomembna tudi za vzdrževanje mentalnega ravnovesja ter lajšanje stresa. Študije kažejo, da je tek odlična strategija za zmanjševanje utrujenosti, izgorelosti, izboljševanje koncentracije ter urjenje pozornosti. Že pet minut aerobne vadbe je dovolj, da se v našem telesu odvijejo procesi, ki izboljšujejo naše razpoloženje in spanec, pa tudi krepijo našo samopodobo. Kljub temu, da je tekanje zadnja misel, kadar smo depresivni, se bomo že po nekaj minutah počutili bolje. V takih trenutkih se je najbolje zavedno odločiti, da bomo premagali oviro.

Razlogi, da pričnete s tekom še danes



Tek je šport, ki ga preprosto moramo vzljubiti. Kljub temu, da včasih na prvi pogled izgleda dolgočasen, kaj kmalu spoznamo, da nam nudi idealno sprostitev, med katero imamo čas le zase. Med tem lahko svoje misli popolnoma izklopimo ter premagujemo vedno nove ovire. Poleg sproščanja stresa in odličnih vplivov na naše mentalno zdravje, ima ta šport še obilo drugih pozitivnih učinkov.

Če verjamete ali ne, se med tekom aktivirajo vse telesne mišice. Tek je tako idealna priložnost za izboljšanje splošne kondicije ter izboljšanje zdravja. Študije kažejo, da znižuje holesterol ter izboljšuje funkcijo pljuč. Blagodejno vpliva tudi na naš imunski sistem in znižuje naše tveganje za tvorbo krvnih strdkov. Tek za ženske zmanjšuje tveganje za rakom dojke, pri obeh spolih pa zmanjšuje možnost srčnega infarkta. Dandanes mnogi zdravniki svetujejo tek tudi posameznikom, ki trpijo za zgodnjimi fazami diabetesa, visokim pritiskom ter osteoporoze.

Ne pozabimo na hujšanje. S tekom si lahko pomagamo tudi do idealne postave, saj z njim kurimo dodatne kalorije in oblikujemo mišice. Je ena izmed najbolj učinkovitih vaj za kurjenje kalorij, saj se v smislu pokurjenih kalorij na minuto z njo lahko kosa le smučanje.

Teka se lotite počasi, pri tem pa naj vas vodi vaše telo

Ste čisti začetnik, pa bi želeli tek vključiti v vaš vsakdan? Sliši se veliko dela, vendar ne obupajte, saj ni tako težko. Seveda je pri tem dobro poznati nekaj smernic, kako se teka sploh lotiti. Čeprav je lahko mamljivo, da bi le odšli ven ter tekli na vso moč, je priporočljivo pričeti s hojo. To še posebej velja za posameznike začetnike, ki niso vajeni redne športne aktivnosti. Ker je vaš glavni cilj izboljšati telesno kondicijo ter požeti še vse ostale pozitivne učinke, ki jih tek nudi, pazite na poškodbe. Prehiter tempo na predolge razdalje lahko posamezniku škodi, še posebej sklepom na kolenih in gležnjih. Vedno poslušajte vaše telo ter mu pustite, da vas vodi. Bolečine v mišicah stegen in meč so sicer pričakovane, ne gre pa ignorirati drugih nevsakdanjih bolečin, ki bi lahko imele velik vpliv na vaše vsakdanje življenje. Pomembna je tudi izbira varne poti, ki ustreza vašim željam. Vedno bodite pozorni na dogajanje okoli vas ter ne pozabite na promet.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*