Uspešno hujšanje: Sprememba iz prisile MORAM v spodbudo HOČEM



Uspešno hujšanje ne pomeni samo  zmanjševanje količine zaužitih kalorij in več ali manj telovadbe, je proces, ki zahteva ozaveščanje  in spreminjanje škodljivih misli in vedenja. Kajti  posledica vsake naše misli je ustrezna telesna reakcija. Misli lahko potekajo v obliki prisile (moram) oziroma so spodbudne (hočem).

Kdaj je hujšanje uspešno?

HujšanjeHujšanje je uspešno v primeru, kadar nam uspe ohranjati znižano telesno težo. Prav zaradi tega, nas nekateri terapevtu in strokovnjaki nenehno opozarjajo, da hujšanje ni nikakor hiter in enostaven proces. Od posameznika zahteva razumevanje zunanjih (družba, kultura, tradicija) in notranjih dejavnikov (čustva, interesi, potrebe,vrednote..), ki vplivajo na njegovo vedenje. Pri uspešnem hujšanju  gre za spremembo od znotraj navzven. Dr. Phil McGraw, psiholog in življenjski strateg, svetuje, da če želimo stopiti na pravo pot k spremembi, je potrebno se znebiti nujnosti in panike. In sicer, znebiti se misli, kot so: »Shujšati moram do poletja….do rojstnega dneva…..do pogovora za službo….« Opozarja, da je to govorica poražencev, ki si nenehno dopovedujejo, da morajo nekaj ukreniti ter si tako spodkopavajo lastne interese in možnosti, da shujšajo. Se pravi, pomembno je, da si nehamo dopovedovati, da moramo shujšati, ker to ni res. Saj imamo možnosti izbire, ničesar nam ni treba storiti če se tako odločimo, vendar pri izbiri za svoje vedenje in razmišljanje, se odločimo tudi za posledice. Misli, ki potekajo v stilu moram nas ne bodo motivirale, lahko pa potlačijo ustvarjalno  energijo, nas ohromijo na poti do cilja. Pomembno je preoblikovati jih v spodbudne misli, oziroma nadomestiti z mislimi, ki potekajo v stilu hočem. Te sprožajo  odločnost, samozavest ter odpirajo vrata samonadzora. Ta način je značilen za notranjo motivacijo, ki je povezana z našimi interesi, radovednosti, zadovoljstvom ter urjenjem sposobnosti.

Kako prepoznamo  notranjo oz. zunanjo motivacijo?

Posameznik, ki je notranje motiviran, ne potrebuje spodbud iz okolja, širi svoje interese, se razvija, prihaja do novih spoznanj, zanj je pomembna pot do cilja, bolj kakor  sam cilj. Z druge strani so posamezniki, ki so zunanje motivirani. Ti naredijo nekaj zato, da bi zaslužili nagrado, zadovoljili druge. Zanje ni pomembna pot do cilja, zanima jih samo cilj, ki ga želijo doseči. Usmerjeni so predvsem v rezultate, kakovost izvajanja aktivnosti zanje nimajo velikega pomena. Na primer, če nekdo hujša samo zaradi vitke in privlačne postave ter s tem želi navdušiti druge, pravimo da je zunanje motiviran. Takšna oseba je odvisna od zunanjih spodbud, ki jo motivirajo, da vztraja do cilja. Potrebuje pohvale drugih ali pa se poskuša izogniti posmehovanju.  Te osebe so tudi bolj naklonjene čudežnim dietam, ki jih množični mediji posredujejo v svojih vsebinah, s katerim  obljubljajo rezultate »čez noč«. Saj si želijo v kratkem času shujšati, pritegniti pozornost drugih ter biti privlačni drugim. Torej odvisni so od mnenja ljudi v svojem okolju, od zunanjih spodbud. Shujšati je mogoče tudi tako, vendar se lahko zgodi, da po doseženem cilju in pomanjkanju pohval iz okolja,  motivacija upade, se povrnemo na začetno točko in se  znajdemo v začaranem krogu hujšanja in rejenja. Nekateri strokovnjaki nam svetujejo, da je za uspešno hujšanje rešitev zdrav življenjski slog oziroma sprememba življenjskega sloga. Rešitev je na prvi pogled preprosta in dosegljiva ampak se nam porajajo vprašanja: Kako spremeniti svoje ustaljene navade? Kako stopiti na pot sprememb? Kaj narediti?

Kako stopiti na pot sprememb?

Zdravo hujšanjePred kratkim sem, v pogovoru z znanci, ki so  shujšali in uspešno ohranjajo znižano telesno težo, izvedela, da so se na pot spremembe podali prepričani o tem, da že skoraj vse vedo o zdravem načinu življenja. Kmalu so ugotovili, da jim primanjkuje informacij in znanj. Saj niso dosegali želene rezultate. Ker so vztrajali pri iskanju rešitve za svoj problem, so iskali pomoč in informacije v različnih virih. Pri tem so se srečali s številnimi informacijami, komercialnimi in nekomercialnimi, ki jih posredujejo množični mediji. Udeleževali so se različnih predavanj in strokovnih svetovanj, kar je prispevalo k organizaciji pridobljenih informacij in razumevanju samega problema. S tem so razvili kritično mišljenje, ki je omogočilo sprejemanje koristnih informacij. Nova spoznanja so jim omogočila osebnostno napredovanje, osebno zadovoljstvo in obvladovanje problema. S tem so izboljšali svoje vsakdanje aktivnosti, jih dosledno izvajali, kar je prineslo boljše rezultate in počutje. Temeljito so spoznali svoje telo in se naučili slediti potrebam telesa. To je omogočilo spremembo življenjskega sloga, kar pomeni opuščanje navad, ki slabo vplivajo na fizično in psihično počutje oziroma uvajanje in ohranjanje navad, ki pozitivno vplivajo na telo. Sogovorniki so bili notranje motivirani, saj so vztrajno iskali rešitev, širili so svoje interese in urili sposobnosti. Radovednost in potreba po kakovostnem življenju jih je spodbujala k iskanju in zbiranju novih informacij, ki so jim prinesle širši vpogled v problem ter pomagale ozavestiti in spremeniti škodljive življenjske navade. Vodilna misel  je bila hočem in ne moram. Uspešno so torej spremenili svoj način razmišljanja, posledično tudi svoje vedenje. Saj je posledica vsake naše misli ustrezna telesna reakcija.

En komentar

  1. Zelo mi je všeč vaš članek, z veseljem sem ga prebrala in dobila veliko novih informacij. Vse je v glavi, včasih slišimo koga reči, morda je to tudi res. Človek mora biti vsekakor motiviran za hujšanje, predvsem pa za spremembo življenjskega stila. sama sem se zamislila po težki bolezni, spremenila način prehranjevanja, z športom sem se ukvarjala že prej, sedaj pa se počasi vračam s tekom. Med boleznijo sem začela pisati blog o zdravem načinu življenja, sem seveda začetnica in prosila bi vas, če bi mogoče prebrali moj članek o hujšanju.
    Lep pozdrav!
    Karmen

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*