Danes se vse več ljudi odloča na samoplačniške storitve pri zdravnikih oz. specialistih. Zakaj? Ljudje imamo različne zdravstvene težave, nekatere so pač takšne, da jih je potrebno takoj odpraviti, zato se odločimo, da ukrepamo takoj. A kaj ko ne gre vse po načrtih. Čakalna doba je tisto, kar nas vse ovira.
Zakaj pa pride do čakalnih dob je pa predvsem odvisno od prostorskih kapacitet, delavske organizacije, učinkovitost ljudi, časovna omejitev dela, da zavarovalnice nočejo priznati zdravljenja. Tako lahko rečemo, da se opazi zelo slab odnos med kadri zdravstvene dejavnosti.
Da bi se pa lahko izognili čakalnim vrstam, se pa nekateri, tako kot sem že omenila odločajo za samoplačniške storitve, da bi lahko takoj prišli na vrsto. Skozi ves ta proces ko se dogaja, moramo pa kljub vsemu vsak mesec plačevati položnice za zavarovanje, za to pa nobenemu prav nič ni mar.
Čeprav skrbimo, da je vsak mesec plačana položnica za zavarovanje, se moramo vprašati kaj storiti, da bo čakalna doba čim krajša. Torej, če plačujemo svoje zdravstveno zavarovanje, zakaj nimamo potem tudi pogojev takšnih, da bi se lahko zdravili hitreje. Dodatno zdravstveno zavarovanje je urgentno, lahko pa se zgodi, da tudi zamujamo s plačilom položnice, če ne potrebujemo zdravstvenih storitev, a če imamo zdravstvene probleme je treba dolgove takoj poravnati še preden gremo do zdravnika.
Vzemimo za primer paciente, ki so nekateri bili pregledani in operirani brez, da bi jih zanimala čakalna doba, to pa pomeni, da je bilo nepravično do drugih pacientov, ki so čakali na preglede že zelo dolgo po redni poti. Tako v Ortopedski bolnišnici v Valdoltri pacienti ne morejo več mimo čakalne liste pacientov, saj morajo imeti res velik zdravstveni razlog, da jih sprejmejo v obravnavo.
In tako tisti, ko čakajo, da bi prišli na vrsto od takrat ko so se naročili, je zdravstvo najdražje, kajti če zavarovalnica ne zmore plačevati toliko kot zdravstvo za nas lahko naredi, so s tem daljše čakalne dobe ali pa je res samo samoplačniška storitev edina rešitev.
Na žalost pa se dogaja tudi to, da nekateri želijo preiskave, čeprav sploh ni potrjenega temeljnega razloga ali pa mnenja od prve preiskave sploh ne dobi, saj zdravnik ni sodnik in se za to mora narediti sankcionirana omejitev.
Dogaja se pa tudi veliko ponovnih preiskav pri pacientih, saj želijo slišati še druga mnenja.
Čakalna doba bi morala imeti stopnjo nujnosti, ki bi se morala upoštevati za bolnike, saj je najbolj učinkovit in čeprav malo tvegan način. Ne sme se zavračati način dela, da če se pacienta ne pregleda dovolj dobro, mu tudi ne moreš določiti kako nujno je njegovo stanje.
Za te čakalne dobe, ki jih omenjam, bodisi za preglede ali posege in ne splošne čakalne dobe so zgolj povprečne za določene zdravstvene težave. Na kratko, vsak ima svojo predstavo o tem, kateri primer je nujen kateri pa ni.
Tudi na ambulantne preglede bi bilo čakanje dokaj krajše, če bi med zdravstvenimi kadri potekala dobra komunikacija. Ker je pa trenutno napotnica žal edini dokument s katerim nas zdravnik napoti v druge zdravstvene ustanove, se ne bo s tem nič spremenilo na bolje.
Največji vzrok za dolge čakalne dobe smo mi kot tudi zdravstveni kadri, vendar nikoli nobeden ni zadovoljen, vsi samo kritiziramo, da bi se pa porodila ideja za korenito spremembo, pa od nikoder sluha.
Dejstvo je, da se žal moramo sprijazniti z dolgimi čakalnimi dobami, ne glede na to tudi kdo smo, kakšni smo, kaj počnemo… Zdravstvo ima en red kot vse ostale ustanove, zato je čakalna doba ena majhna prepreka, ki nas loči do pregledov oz. posegov.
Za vse nas obstajajo enaka pravila, odvisno pa je od tega, da se res znamo sami dobro posvetovati s tistimi specialisti oz. zdravniki, ki bodo presodili ali smo za nujen primer ali ne.
Položnice za zdravstveno zavarovanje pa so že naša vsakomesečna rutina in hvala bogu da obstajajo, tako imamo vedno poravnane zdravstvene storitve.