Kako shujšati?

Bi se radi ponašali z lepim telesom, pa ne veste kako ga oblikovati? Ljudje imamo vedno večji problem s tem kako shujšati, zaradi nezdravega načina prehranjevanje, sedečega dela in premalo gibanja.

Ključ pri hujšanju je v zdravi, uravnoteženi prehrani in rednem gibanju. Jejte vsak dan žitne izdelke, mlečne izdelke (posneto mleko, manj masten sir, navaden in neskladen jogurt), pusto meso ter veliko sadja in zelenjave. Naj bo to sadje in zelenjava vseh vrst in barv. Vsaj dvakrat na teden vključite v svoj jedilnik ribe. Najbolj zdrave vrste ribe so losos, tune, modre ribe, sardine ter sardele. Skušajte jesti čimbolj nepredelano, svežo, sezonsko hrano. Tako bo vaše telo dobilo vse vitamine in minerale, ki jih potrebuje za nemoteno delovanje. Namesto predelanih žit izberite raje polnozrnata (amarant, rjavi riž, ajda, kvinoja, ovsena kaša, pira, rž). Ko hujšate se izogibajte sladkorju, pretiranemu soljenju in živalskim maščobam. Pazite predvsem na skrit sladkor, maščobo in soli, ki jih dodajajo predelani hrani. Uživajte namesto živalskih, rastlinske maščobe (olivno, laneno, sezamovo, sončnično olje) v priporočenih količinah. Meso kak dan v tednu zamenjate s stročnicami (grah, fižol, čičerka, leča, soja). Pijte navadno vodo, naravne sadne sokove ter nesladkan čaj. Previdno s pravimi čaji (rumeni, zeleni, črni). Ti zelo pomagajo pri hujšanju, a zaradi vsebnosti teina povzročajo dehidracijo. Bodite pazljivi, da z njimi pijete dovolj vode. Izogibajte se sladkim, alkoholnim in gaziranim pijačam ter sladicam, ki vašem telesu dodajajo prazne kalorije (brez hranilnih snovi), zaradi visoke vsebnosti maščob in sladkorja.

To, da ste se odločili za hujšanje ne pomeni, da lahko uživate samo še pusto, neokusno hrano. Uporabite domišljijo in si pripravite zdrave, okusne prigrizke, kot je recimo nizkokalorični sladoled iz zamrznjenega sadja in jogurta. Za sladilo lahko namesto belega sladkorja dodate med, javorjev sirup, stevio. Pripravite si piščančji sendvič s polnozrnato štruco in paradižnikom. Gobe s praženo zelenjavo. Domač namaz iz leče, rib ali gob, ki jim dodate sol, poper, olje, česen ali druge sestavine.

Skušajte jesti več kot trikrat na dan tako se bo vaše telo navadilo na manjše obroke. S pogostim prehranjevanjem tako ne boste izmenjavali obdobij stradanj in prenajedanja. Med glavnimi obroki lahko svojo lakoto potešite s kakšnim kosom sadja, kruha z namazom, s pestjo oreškov. Za zajtrk si pripravite navadne, nepredelane ovsene kosmiče, ti nimajo dodanih sladkorjev. Zaželeno je, da jih namočite in nato skuhate, prelijte jih s sojinim mlekom, dodajte sadje, oreške. Pripravite si obilen zajtrk, ki vas bo oskrbel z vso energijo, ki jo potrebujete čez dan. Za večerjo si privoščite beljakovine (meso ali njegove nadomestki) in zelenjavo. Recimo mešano solato popestrite s tuno, jajcem, piščancem brez kože.

Prav tako poskrbite za redno telesno dejavnost. Za uspešnejše hujšanje prakticirajte kardio vadbo. To je vadba, ki pospeši srčni utrip in pri kateri se preznojite ter tako pospešite izgorevanje maščob v vašem telesu. Primeri kardio vadbe so tek, kolesarjenje ali plavanje. Pri intenzivni vadbi, daljši od ene ure vaše telo potrebuje dodatne sladkorje. Pojejte doma pripravljene, zdrave energijske tablice ali spijte energijski napitek. Zelo pomembno je, da izberete obliko telesne dejavnosti, ki vam je blizu in jo imate radi, saj boste tako pri hujšanju imeli več discipline in motivacije. Enostavno se odločite, da boste storili to zase. Potem pri tem vztrajajte! Lahko se vpišete v fitnes, na zumbo, da boste prisiljeni na disciplino, če imate radi lažje oblike rekreacije obiskujte tečaj trebušnega plesa. Lahko pa se rekreirate doma. Tako boste prihranili čas, denar in si sami organizirali svoj urnik.  Možnosti je nešteto. Izberite aktivnosti v katerih boste predvsem uživali ter obenem kurili še kalorije. Recept za dolgotrajen uspeh!

Zavedati se morate, da je treba za uspešno hujšanje spremeniti celoten način življenja. Ne zadošča le shujševalna dieta. Ta je ponavadi toga in kratkotrajna, ko jo prekinete pa vaši kilogrami zopet začnejo nihati in nastane problem kako s hujšanjem pridobljeno postavo ohraniti. Bolje je, da se čimbolj držite začrtanih smernic zdrave prehrane, občasno pa si seveda privoščite tudi kakšen priboljšek. V primeru, da si boste jedilnik zastavili preveč strogo obstaja velika možnost, da pri njem dolgoročno ne boste vztrajali. Skušajte ga prilagoditi vašemu okusu, pobrskajte na spletu za raznimi zdravimi, okusnimi recept. Informacij ne temo kako shujšati ne manjka. Na tem področju je potrebno veliko izobraževanja o sami prehrani in tudi o njenem zdravem načinu priprave. Na spletu je veliko ponudbe s tega področja, ki obljublja takojšnje rezultate, saj so ljudje s tem kako shujšati vedno bolj obremenjeni. Pomembno je, da hujšate postopoma, drugače bo vaše telo ob takojšnji spremembi režima prehranjevanja doživelo prevelik šok, ki se lahko manifestira na različne neželene načine.

3 komentarji

  1. Z hujšanjem se ukvarjam že veliko let, pa mi nikakor ne uspe priti do idealne teže. Nimam recepta kako shujšati. Da bi se držal neke stroge diete, preprosto ne morem. Mi pa na hujšanje zelo pozitivno vpliva tek. Če grem neki dan tečt, potem sem tisti dan manj lačen in pojem manj. Poleg tega, pa ima tek še veliko drugih pozitivnih učinkov. Če grem tečt zutraj, se potem cel dan počutim fantastično.

    • Tudi sama sem se več let ukvarjala s hujšanjem, dokler nisem odkrila glavnega krivca za nabiranje odvečnih kilogramov: ogljikovi hidrati. Recept kako shujšati je pravzaprav precej preprost: zmanjšajte vnos ogljikovih hidratov in povečajte vnos maščob. Pozabite na “low fat” izdelke. Preverjeno deluje. Ogljikovi hidrati povzročijo, da naraste sladkor v krvi, kar vodi k nabiranju odvečnih telesnih maščob. Maščobe pa zagotavljajo sitost dlje časa, zato posledično manj jemo. O tem sem že pisala v svojem članku Zakaj se redimo? https://www.preberite.si/zakaj-se-redimo/. Še enkrat, tak način hranjena preverjeno deluje. 🙂

  2. Pri meni je pa ravno obratno; velika količina OH – zelenjava, sadje, tudi riž in zelo malo maščob. In te maščobe so iz avokada, oreščkov… pred časom ko sem zelo eksperimentirala z raznimi dietami sem pojedla ogromno oreščkov in na koncu sem se počutila grozno. Nejasne misli, nisem se mogla skoncentrirat, bila sem apatična in nikakor mi ni bilo do športanja. Seveda, preko maščob hraha ne pride do celic.. In možgani ne dobijo svoje hrane in potem….ležanje na kavču:) moje izkušnje so takšne in tega se zdaj držim. Imam toliko energije kot še nikoli. Tudi jaz sem napisala članek na to temo, morda se kdo najde v tem. https://www.preberite.si/kako-shujsati/
    lp

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*