Sanjske počitnice na Tajskem – 2. del

Za mojo drago so bile to sanjske počitnice predvsem zaradi doživetja njihovega največjega praznika v letu, festivala luči ali Loi Krathong-a, ki ga praznujejo ob  dvanajstem luninem ciklu po tamkajšnjem koledarju. Celoten praznik poteka v več različnih mestih Tajske in sicer tri dni.

Dobrote zavite v bananine liste

Ker je praznik tudi velika turistična atrakcija, je bila večina sob v Chiang Mai-u že oddanih tiste dni. V samem središču mesta sva našla prijazno domačinko, ki je skupaj s svojim možem iz Francije oddaja  sobe (guest house) in ji razložila najino zgodbo. Najin proračun za sanjske počitnice namreč ni bil tolikšen, da bi nama omogočal spanje v nadpovprečno dragih hotelih. Le tu so bile namreč  med tamkajšnjimi prazniki proste sobe.

Pred praznikom nabite ulice tudi z bivoli :)
Pred praznikom nabite ulice tudi z bivoli 🙂

Ta prijazna gospa nama je odstopila sobo, ki je bila rezervirana za njene sorodnike, ki so prihajali na obisk za praznik. Zopet sta nama nasmeh in neverjetna ustrežljivost teh čudovitih ljudi potrdila, da doživljava sanjske počitnice, kjer gre vse kot po maslu. Prvi praznični dan se glavna ulica v starem mestnem jedru, ki je obrobljeno s kanalom vode in starim obzidjem, zapre za prevozna sredstva. Napolni se s stojnicami, ki se šibijo pod ročno izdelanimi spominki (najrazličnejši okraski, nakit, svetila, posoda, pisane obleke, in slike), uličnimi glasbeniki in iznajdljivimi posamezniki, katerih motorji s prikolicami se prelevijo v kuhinje na ulici. Njihove spretne roke pričarajo pestro ponudbo okusnih lokalnih jedi.  Res, da je tovrstna hrana na hitro pripravljena, ampak še zdaleč to ni »fast food« kot ga poznamo. Sveža zelenjava in sadje, sveže juhice, lahki rezanci ali riž z nekaj koščki svežega mesa v prefinjeni omaki, katere vedno bogati perfektna mešanica začimb, je ne le okusna, pač pa tudi presenetljivo lahko prebavljiva.

Sveži kalamari na žaru z limeto

Naslednji praznični dan sva se po navodilih gospe, ki nama je odstopila sobo, odpravila z motorjem nekaj deset kilometrov ven iz mesta do zelenice pri stari univerzi. Tam se je zvečer odvijal pravi čarobni dogodek. Nekaj sto menihov je opravljalo svoj obred molitve. Starejši domačin, ki je presenetljivo dobro govoril angleško, nama je pojasnil, da se v molitvi zahvaljujejo za vse dobre stvari v preteklem letu in molijo za dobro vseh živih bitij v prihodnje. Oddaljen zvok molitve in nežna glasba v ozadju je približno dvajset tisoč glavo množico, polno pozitivne energije, sta pričarala čarobno vzdušje pričakovanja in vzhičenja. Ob nenadnem glasnem udarcu zvona pa je naenkrat v zrak odletelo na tisoče ali celo deset tisoče gorečih lampijonov, kateri so ponazarjali dvig upov in želja v prihodnost. Nebo se je sredi trdne noči prelevilo v nežno svetlečo odejo, drobni lampijon so pozdravljali v slovo med oddaljevanjem v neskončnost, v bodočnost. Ob tem sanjskem prizoru nama je zastal dih in najine sanjske počitnice so postale še bolj oprijemljive.

Festival luči - spuščanje lampijonov v zrak
Festival luči – spuščanje lampijonov v zrak

Vrhunec praznika je zadnji dan, na noč polne lune. Takrat zaprejo glavno cesto, ki vodij od centra starega mestnega jedra Chiang Mai-a, do glavnega mostu čez reko Ping. Povorka plesalcev, ljudi oblečenih v živali in različne kostume ter ostalih nasmejanih prebivalcev mesta, je ob glasbi plesala proti reki, kjer se je odvijal glavni dogodek. Ob reki si lahko videl na stotine ljudi, kako spuščajo ikebane (krathongi) iz bananinih listov in pisanega cvetja, na katerih so gorele svečke in dišeče palčke.

Spuščanje krathongov (ikeban) po reki

Prizor tisočih plavajočih lučk vzdolž reke bo še en od mnogih večnih spominov na najine sanjske počitnice. Spuščanje krathongov predstavlja različne pomene za posameznike. Po prepričanju nekaterih krathong predstavlja simbol odplavljanja slabih stvari iz njihovega življenja. Za druge je to prošnja za prihodnost. Spet tretji s krathongom prosijo za odpuščanje (tudi zaradi velikega onesnaževanja vode ;)). Nekateri pa ob tem prazniku kupijo živo ribo na tržnici in jo spustijo v reko kot simbol odrešitve življenja.

Zahvala in poklon Budi

Preden sva odpotovala naprej na jug, sva se ponovno  srečala z ustrežljivostjo in prijaznostjo domačinov. V eni izmed krojaških delavnic so mi vzeli mere za obleko (suknjič, hlače, telovnik). Že nekaj časa sem želel kvalitetno obleko po meri, vendar lahko pri nas za to hitro odšteješ več kot znaša povprečna slovenska plača. Dogovorili smo se, da pridem pomerit obleko naslednji dan, da opravijo morebitne zadnje popravke. Povedal sem jim, da bom po vsej verjetnosti prišel malo po 19h, ob uri, ko se njihov obratovalni čas že zaključi. Vseeno so se strinjali naj pridem takrat in mi obljubili, da me bodo tudi počakali, če bo to potrebno.

Tuk Tuk - najbolj popularno prevozno sredstvo na Tajskem
Tuk Tuk – najbolj popularno prevozno sredstvo na Tajskem

Zaradi slabih povezavi javnega prevoza in slabih vremenskih razmer tistega večera sva žal prispela v krojaško delavnico s kar tri urno zamudo. Čisto vsi iz krojaške delavnice, tako prodajalci kot tudi krojači so naju brez nejevolje in z nasmehom pričakali. Ob mojem opravičevanju za zamudo so mi povedali, da so mi obljubili, da me bodo počakali in pri njih resnično velja, da obljuba dela dolg. Ugotovili smo, da je potreben manjši popravek na suknjiču. Ker sva imela naslednji dan zjutraj letalo proti jugu države, sem jih prosil, če je mogoče, da to popravijo do jutra. Po delovni noči so zjutraj prišli samo meni na čast več kot uro pred uradnim odprtjem njihove delavnice, da sem lahko še enkrat pomeril svojo novo obleko.  Ob podobi sebe v zrcalu v svoji novi obleki, iz kakovostnega materiala,  katere cena je trikrat nižja kot bi zanjo odšteli pri nas in izbor materi, sem zadovoljen z nakupom pravočasno odrinil na letališče.

In vse to sva doživela v deželi, kjer čas nima velikega pomena, kjer vsi delajo bolj počasi kot smo vajeni, kjer celo javni prevoz zamuja po več deset minut. Ponovno sem se zalotil pri misli: »To so moje sanjske počitnice.«

White temple - novodobni tempelj
White temple – novodobni tempelj

Preberite si še:

Sanjske počitnice na Tajskem – 1. del

Sanjske počitnice na Tajskem – 3. del

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja