Šola zdrave prehrane – 1. del



Približno dve leti je od tega, od kar sva se skupaj s partnerjem udeležila predavanja v šoli za zdravo prehrano. Predavanje je bilo organizirano v  bližnjem zdravstvenem domu. Glede na pozitivne izkušnje sem se odločila, da informacije, ki sem jih prejela o zdravem prehranjevanju in pripravi zdravih obrokov, delim tudi z vami.  V obdobju obiskovanja predavanj sva s partnerjem izgubila kar nekaj kilogramov, spremenila sva način kuhanja, način prehranjevanja, način življenja itd…, skratka lahko rečem, da sva oba zelo zadovoljna. Partner je shujšal približno 23 kilogramov, jaz pa 9 kilogramov.

Zdrava prehrana

Priznam pa, da sva od takrat, ko sem nekoliko opustila zdravo prehranjevanje in vsakodnevno gibanje, oba pridobila kakšen kilogram nazaj. Nastala situacija, mi je dala misliti in zato sem prepričana, da je naše telo ustvarjeno in zahteva predvsem zdravo prehranjevanje, ki ne škodi posameznim telesnim organom.  Prav tako sva ugotovila, da je vsakodnevno gibanje zelo pomembno za ohranjanje telesne kondicije, razgibanosti in gibčnosti telesa. Res je, da je o vsakodnevnem gibanju vedno več govora in da naju je tudi na predavanju, o tem poučila prijazna predavateljica vendar pa je človeku dejansko potreben dokaz, da zadeva dejansko deluje.

Obisk prvega predavanja:

Na prvem obisku predavanja, nas je prijazna predavateljica opozorila, da je z zdravim prehranjevanjem dejansko mogoče shujšati in da bomo verjetno vsi presenečeni, ker je potrebno količinsko pojesti veliko več, kot smo navajeni pojesti. Sprva se je to zdelo zelo zavajajoče in neverjetno, ampak se je skozi obdobje izkazalo, za zelo učinkovito metodo.

Predstavila nam je nekaj osnovnih zadev, katerih naj bi se za začetek morali vsi držati in sicer

  • Zjutraj na tešče je potrebno spiti vsaj 3 decilitre vode s stisnjeno limono (tako poskrbimo za dobro odvajanje, vsak dan).
  • Prvi teden jeste normalno. Za tiste, ki niso vajeni jesti zajtrka je pomembno, da namesto zajtrka za začetek pojedo vsaj dva ali tri krekerje. Tisti, ki zajtrkujejo pa zajtrk pojedo v enakih količinah kot do sedaj.
  • Zajtrk je potrebno pojesti do 9.00 ure zjutraj (tega se je potrebno strogo držati).
  • Med prehranjevanjem ne smete gledati televizije, brati časopisa oziroma reševati križank.
  • Zelo pomembno je tudi spanje, na katerega se odpravite, še pred 24.00 uro.
  • Po vsakem obroku je potrebno prehoditi vsaj 200 korakov, najbolje zunaj v naravi.
  • Poskrbeti je potrebno za dobro prebavo in redno odvajanje.
  • Dovoljeno je pojesti tudi kompletno nedeljsko kosilo, vendar v povsem drugačnem vrstnem redu (najprej pojeste solato, redko juho, krompir z omako in na zadnje še meso). V primeru, da obožujete domačo nedeljsko juho z domačimi rezanci potem, ne pojeste krompirja oziroma kruha, pojeste samo še solato meso in omako).

Pri nas smo prakticirali zaužitje kosila po ustaljenem vrstnem redu in prav tako je učinkovalo, vendar sem pazila, da je bila juha res malo bolj redka, kot po navadi.

  • Krompir se pripravi tako, da ga najprej skuhate v oblicah oziroma lupini, ga olupite in kasneje pripravite po želji.
  • Če je le možno, jejte čim več doma pripravljenih svežih obrokov, poudarek pa je na Natur sadju in zelenjavi.
  • Pri pripravi obrokov je potrebno izključiti cvrto hrano, poudarek je na kuhanih obrokih in kuhanju na pari.
  • Vsak dan je priporočeno pojesti žlico otrobov ali ovsenih kosmičev, ker odvajajo maščobo z jeter (otrobe ali kosmiče najprej za nekaj časa namakajte v vodi oziroma jogurtu), če otrobov ne marate pa pojejte kakršno koli živilo, ki vsebuje veliko vlaknin.
  • Mešanega in svinjskega mletega mesa ne smete jesti, pri kuhi uporabljajte samo puranje ali piščančje mleto meso ali pa sveže mleto goveje meso (mleto goveje pleče).
  • Obvezna je dnevna rekreacija (lahko samo hoja oz. sprehod vsaj 1 uro na dan).
  • Alkoholne pijače se ne priporočajo.
  • Jesti je potrebno vsaj 5-6 obrokov na dan.
  • Popiti je potrebno 6-8 kozarcev vode na dan, večkrat po malem (1 kozarec = 2 decilitra).

Po upoštevanih navodilih, se nama je na veliko presenečenje spremenil metabolizem in prebava se je dejansko uredila. Poleg vsega zgoraj navedenega, smo prejeli še nekaj navodil. Veljala pa so predvsem za tiste, ki so imeli malo slabšo krvno sliko (povišan sladkor, holesterol).

  • Priporočeno je dnevno zaužitje sadja, vendar prepovedano zaužiti kakršno koli sadje po 16.00 uri popoldan.
  • Sladice lahko uživate v omejenih količinah, vendar prav tako le po 16.00 uri, kasneje nič več.
  • Omejitev uživanja alkoholnih pijač. V primeru, da brez alkohola res ne gre lahko popijete (do 3 decilitra piva ali do 1 deciliter vina ali 0,3 decilitra žgane pijače na dan).

Po približno 14- stih dneh boste občutili spremembo. Zgoraj navedena navodila so primerna  tudi za tiste, ki ne želite le izgubiti kilogramov, vendar samo spremeniti svoj metabolizem in navade, ter jesti bolj zdravo.

Nadaljevanje prispevka si preberite na www.preberite.si/sola-zdrave-prehrane-2-del.

Če vas zanima, kako so potekala ostala predavanja (bilo jih je kar nekaj), kakšne informacije o prehrani, pripravi obrokov, kalorijah ki jih lahko zaužijemo dnevno, tedenskih jedilnikih, zdravih receptih, zdravih kombinacijah živil, osnovnih vajah za razgibavanje…itd sva prejela, lahko spremljate in preberete v naslednjih člankih.

 

3 komentarji

  1. Super, koristen članek za vse ki se bojujemo z odvečno težo. Čakamo 2. del.

  2. Marija Žaberl

    kje se dobijo jedilniki.

    • Tatjana Koser

      Jedilniki,kot tudi navodila sestave jedilnikov in druge potrebne informacije bodo objavljene v enem izmed sledecih clankov.Clanki bodo objavljeni po vrstnem redu,tako kot so dejansko potekala predavanja, kjer sva bila tudi midva opozorjena, da je potrebno zdravo prehrano uvajati postopoma.
      S skupnimi mocmi in vztrajnostjo bo uspelo.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*