Šport po vaši meri



Današnji tempo, ki nam ga narekuje služba, dom, vzgoja otrok, nam nekako ne omogoča dovolj gibanja, ki nas krepi tako fizično kot psihično in pripomore k kvalitetnejšemu življenju. Poleg premalo gibanja, se še slabo in neredno prehranjujemo, smo v stresu in si ne vzamemo dovolj časa za sproščanje. To pa vodi v slabo počutje in bolezen. Seveda je možno najti primerno telesno aktivnost, ki bo prilagojena naši starosti, spolu in katera bo spoštovala tudi naša osebna nagnjenja do določene aktivnosti. Le tako nam bo ta oblika gibanja tudi koristila. Stalna vadba nam učinkovito pomaga odpravljati odvečne kilograme, celulitis ter pomaga krepiti mišice in sklepe. Pomaga tudi pri preprečevanju osteoporoze, omili stres in napetost, katera se nabirata čez dan. In, da se ne bi izogibali gibanju, je zelo važno, da izberemo šport po meri, torej šport, ki nam najbolj ustreza in nam je pisan na kožo. Ni nujno potrebno, da postanemo pravi fanatik, že sprehod, ples ali kolesarjenje v naravi lahko naredijo čudeže. Naj torej naštejem in opišem različne oblike športov.

Golf

Golf sicer slovi kot šport elite, saj je zelo drag in ni dostopen vsakemu žepu. Je pa šport, ki dolgo traja, ima nizko intenziteto, zahteva razmislek o bodočih gibih, krepi mišice na nogah. Zgodi s, da prehodite tudi 16 kilometrov. Potrebna je dobra telesna pripravljenost, dobra koordinacija in tudi fleksibilnost. Golf izboljšuje  delovanje cirkulacije in srca, skrbi za prožnost celega telesa. Golf ni priporočljiv v primeru bolečin v hrbtenici, kolenih .

Golf- šport bogatih
Golf- šport bogatih

Plavanje

Plavanje je idealen in popoln šport, saj so zaposlene vse telesne mišice. Plavanje je odlična vadba za roke, noge ter hrbet. Hrbtno plavanje krepi trebušne, hrbtne, zadnjične ter ramenske mišice. Prsno plavanje krepi prsni koš ter notranje stegenske mišice. Pri delfinu so zelo aktivne ramenske mišice, hrbtne mišice ter celotna hrbtenica. Plavanje izboljšuje mišični tonus celotnega telesa, vodna masaža odpravlja celulit, vzpodbuja cirkulacijo, poveča se pljučna kapaciteta. Plavanje je na splošno primerno za vse, paziti morajo le tisti, ki trpijo za srčnimi obolenji, plavanje v bazenih pa lahko povzroča alergijo tistim ljudem, ki so občutljivi na klor.

Plavanje- šport za vse
Plavanje- šport za vse

Jahanje

Jahanje je super za vse tiste, ki si želijo preživeti proste trenutke v naravi in, ki so ljubitelji živali. Tudi jahanje zahteva primerno pripravljenost, zato je potrebno  ustrezno urjenje. Pomaga pri krepitvi mišic hrbtenice, trebuha in zadnjice. Obremenjene so tudi notranje mišice stegen. Jahanje je odsvetovano vsem, ki imajo težave s hrbtenico. Neprimerno je tudi v nosečnosti.

 

Jahanje- čudovit šport
Jahanje- čudovit šport

Joga

Joga je najstarejša orientalska »športna disciplina«, ki pa je med nami zelo razširjena. Joga je preprosta vadba, ki zahteva predvsem močno koncentracijo in je zelo koristen za našo dušo. Vaje, ki jih izvajamo pri jogi, razgibajo celotno telo. Pri teh vajah je potrebno zadržati telo v določenem položaju par sekund, s tem se krepijo mišice, sklepi postanejo gibčni in elastični, poveča se skladnost gibov. Joga odpravlja stres, izboljšuje dihanje, pospešuje metabolizem. Joga v nobenem primeru ni kontraindicirana.

Joga- šport brez stranskih učinkov
Joga- šport brez stranskih učinkov

Hoja

Hoja je naravna in razmeroma zelo preprosta. Le 20 minut na dan spremeni hojo v športno aktivnost, katera ima pozitivne vplive na naše telo. Hoja ne zahteva nobene posebne športne opreme  ali posebne pripravljenosti in je primerna za vse starosti in brez kontraindikacij. Iz hoje so se razvile tudi različice, ena od teh je treking (hoja s pomočjo palic). Hoja pomaga pri kurjenju maščob, odlično deluje na mišice nog in zadnjice, če uporabljamo še palice, deluje še na ramenski obroč ter roke. Hoja je vadba, ki pripomore predvsem k dobri cirkulaciji in dihanju. Rahlo obremenjuje gležnje in kolena. Stranskih učinkov hoja nima, razen če pretiravamo.

Hoja - najbolj naraven šport
Hoja – najbolj naraven šport

Kolesarjenje

Kolesarjenje je šport, ki je idealen za vse, ki niso ravno ljubitelji športa, saj je zabavno, ni se potrebno preveč naprezati, je pa potrebna vztrajnost. Pomaga pri izgubi kilogramov, odpravi celulita, koristi cirkulaciji, krepi mišice na nogah, preprečuje krčne žile, napolni telo s kisikom. Če imamo resne težave s koleni in hrbtenico, je kolesarjenje odsvetovano. Pri kolesarjenju se sproščajo endorfini, kar pomeni, da boste dobre volje in, da se boste znebili stresa. Pa še marsikaj novega boste odkrivali na poti, kar vam iz avtomobila ni dano videti. In vse kar je potrebno je kolo, športni copati ter dobra volja.

Tek

 Tudi tek je šport, ki je primeren za vse starosti in je preprost način vadbe.  Potrebujemo dobro voljo in primerne copate. Izboljšuje našo telesno pripravljenost, krepi cirkulacijo in tudi tukaj se sproščajo endorfini, ki poskrbijo za odpravo stresa in dobro voljo. Kontraindiciran je pri težavah s koleni in hrbtenico. Kaj več o teku in  tekaških poškodbah pa boste prebrali v člankih Mojce Vesel.

Tek- šport za užitek
Tek- šport za užitek

Tisti, ki ste morda malo manj športni bo za vas kot nalašč vodna gimnastika. Ta se je razvila iz rehabilitacije po hudih poškodbah. Telo je v vodi svobodno in se lahko prosto giba ter kljubuje uporu vode. Vse to pomaga oblikovati telo in to brez prevelikega napora. Hkrati je vodna gimnastika primerna tudi za tiste, ki se borijo s celulitom, saj pri tem pomaga tudi vodna masaža. Vodna gimnastika je brez stranskih učinkov in je primerna za vse starosti.

Seveda poznamo še druge športne dejavnosti, kot so na primer: pilates, razne borilne veščine, smučanje, tek na smučeh, rolkanje, kotalkanje, drsanje na ledu in še bi lahko naštevali. Vsak pa naj si izbere šport, ki ga veseli in s katerim se bo redno in dosledno ukvarjal. Vsekakor se je s športnimi dejavnostmi najboljše ukvarjati vse od rane mladosti, saj pomaga razvijati tako motorične sposobnosti in pripomore k fizičnemu razvoju. Šport dokazano pomaga tudi v boju s holesterolom, saj znižuje celokupni holesterol in dviguje HDL, ki ga smatramo kot varovalni holesterol. Zatorej, izberite kar vas veseli in kmalu se boste razveselili doseženih rezultatov.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*