Z avtodomom na Švedsko, Dansko, Nemčijo in Avstrijo – 1. del



Naša izkušnja o kar dolgi poti, ki pa ne bo napisana tipično avtodomarsko. Sam nisem pristaš opisovanja posameznih krajev v podrobnosti, saj vsakega zanima nekaj drugega.

V nekaj stavkih bom poskusil opisati našo izkušnjo in dodati nekaj informacij, ki jih sam nisem našel ali pa smo do njih prišli povsem po naključju.

Naj napišem še to, da smo poskusili način potovanja z avtodomom, ki smo ga že uporabili po soseščini. Sedaj pa smo to izvedli na daljši poti in je nekakšna priprava za nove dogodivščine, ki bodo še sledile. To je vožnja daleč v noč in kratko spanje, da se skrajni cilj doseže najhitreje. Pa tudi mogoče je to najboljša varianta zaradi varnosti, saj izključiš večino noči.

Na pot smo se odpravili malo kot turisti in malo po nuji in tako je nastalo to pisanje.

Torej po službi v petek ob 16.00 na pot. Sicer smo malo zamujali pa nič zato. Preko Karavank, Avstrije in do polovice Nemčije smo kar lepo napredovali in po moji teoriji krepko čez polnoč parkirali na eni od bencinskih črpalk, kjer je bilo že kar nekaj avtodomov. Pa tudi mi nismo bili zadnji. Tako smo tudi v naslednjih postojankah ugotovil, da kar veliko sodobnih nomadov uporablja takšno prakso.

Izkušnja prvega dne, da z neizkušenim voznikom, ki prvič vozi po nemških avtocestah, slepo zaupanje Garminu in vsaj brez osnovne predstave zemljepisa, hitro pripelje do dodatnih 20-30 km daljše poti.

Zjutraj se zbudimo ob zvokih avtoceste, zajtrk in že smo na poti.

Zastoj pred Hamburgom
Zastoj pred Hamburgom

 

Kielski kanal
Kielski kanal

 

Na Dansko se odpravimo po kopnem

Danska
Danska

Preseneti nas kvaliteta samega vozišča. V nasprotju z Nemčijo, so na Danskem avtoceste gladke, tako da se ne sliši drugega kot šum vetra. Ustavimo se na drugi bencinski črpalki po meji z Nemčijo, da preverimo kako je s postajališči. Na tej bencinski črpalki velika postaja za avtodome, z odtokom za vodo, WC in kar dolga cev za čisto vodo. Vse brezplačno. Tudi prostor za kosilo lepo urejen in v zelenju. Ko se odpeljemo se spomnim, da bi bilo dobro napisati koordinate, pa se potem pokaže da niso potrebne.

Preko znamenitega mostu se zapeljemo v dokaj vetrovnem vremenu, kar nas spomni na Hrvaško. Plačamo 50 eur in že gremo naprej. Na PZA se ne ustavljamo, ker smo želeli čim prej na Švedsko, ker so nas že čakali.

Čudo za 50 eur cestnine
Čudo za 50 eur cestnine

Pod morjem in po mostu se zapeljemo na Švedsko. Mostnina je 98 eur. Lepo. Ne vem če je običajno, toda že na cestninski postaji je policija, ki nas povpraša o naši poti in za čas bivanja v državi. Ker opazijo psa, zahtevajo še potni list in informacije o cepljenju, čipiranju in ostalo. To je dobro vedeti.

Švedska
Švedska

S sorodniki se dobimo takoj po meji. Pospremijo nas na parkirišče v Malmo, ki se pokaže kot idealna rešitev za ogled mesta. Koordinate: 55.583000, 013.021944



Nahaja se na glavni cesti cca 20 minut hoje od centra. Parkiranje je bočno, neomejeno in celo brezplačno. Parkirali smo še dvakrat in obakrat dobili mesto brez problema. To je tudi najbližje takšno parkirišče v centru mesta. Napisati moram, da imajo v Malmo parkirnino tudi v nakupovalnih središčih, tako da nas je to brezplačno parkiranje res presenetilo.

 

Malmo, kolesa in kolesarji povsod
Malmo, kolesa in kolesarji povsod

Za spanje smo se premaknili na obalo. Koordinate:   55.576639, 12.913667

Parkirišče, ki je oddaljeno cca 1 km od avto kampa

Brezplačno, od morja oddaljeno 50 metrov, sicer slabši pogled na most, toda mir, zelenje in kar veliko avtodomov. Na splošno je Malmo zelo zeleno mesto. Nočno spanje zmoti samo občasna vožnja policijske patrulje, ki dela obhod, toda ustavi se ne. Noč nastopi šele ob 23.30. Zjutraj nas namesto budilke, švedi zbudijo z ropotanjem praznih steklenic, ki jih pripeljejo v kar velikem številu. Na splošno reciklirajo čisto vse in povsod so otoki s kontejnerji.

Parkiranje ob morju
Parkiranje ob morju

Tukaj prespimo še dvakrat. Super. Nisem omenil, to je navadno parkirišče, domnevam za parkiranje rekreativcev in ko je sezona za kopalce.

Malmo je mesto kot mesto, nima nekega starinskega dela, kot smo to navajeni drugje, je pa kar zanimivo, vredno pogledat. Imajo pa vsake oči svojega malarja.

Vračamo se po isti poti.

Prvi postanek v Kebenhagnu. Imamo nekaj informacij o parkiranju, ki smo jih našli na potopisih naših članov, toda vse se nam zdi predaleč. Zato se odločimo, da parkiramo na bencinski črpalki, pripravimo kosilo in povprašamo. Ugotovimo, da se na teh bencinskih dogaja vse mogoče, tako da nismo nič posebnega. Svetujejo nam da se premaknemo bližje centru in ko iščemo bencinsko črpalko naletimo na parkirišče, ki se nam zdi primerno. Koordinate:     55.647222, 12.540639

Köbenhaven
Köbenhaven

 

Ugotovimo, da so plačljiva parkirišča kar posejana na okoli in jih tudi še dodajajo urejajo. Na travnik enostavno nasujejo nekaj peska, postavijo parkirno uro in to je to. Vsaj dva sta bila v času našega obiska v izgradnji.

Med ogledom mesta opazimo 2-3 AD parkirane skoraj v centru. Seveda parkirani bočno, pa tudi skozi center mesta kar pridno vozijo, kar ob koncu našega obiska to izkoristimo tudi sami. Pogledamo nekaj zadev še med vožnjo in naprej.

Ob izhodu iz centra na cca 2,5 km peljemo mimo urejenega kamp prostora. Na kar velikem asfaltnem platoju so ogradili prostor, v katerem je bilo vsaj 30 AD. Slike ni in tudi Koordinate:   55.660472, 12.558250 so približne, narejene med vožnjo. Toda parkirišče je vidno tako, da se ga najde brez problema. So pa AD parkirani tako skupaj, da je moč samo odpiranje vrat.

Ker smo polni obiščemo prvo bencinsko črpalko ob avtocesti. Tudi tukaj postaja, sicer manjša kot prva, voda, odtok WC odtok in sicer prekratka cev, toda z malo improvizacije in že smo oskrbljeni za naprej.

Zopet most. In po planu postanek ob kampu, ki je oddaljen cca 3 km od mostu. Tam je tudi primerno mesto za dostop do plaže, počitek, pa tudi table za prepovedano parkiranje ne vidimo. Koordinate:     55.303333, 10.829083

Ko sonce zahaja ob 23:30h
Ko sonce zahaja ob 23:30h

Zapuščamo državo kolesarjev, povsod kolesarji in lepo urejene kolesarske steze. Nadaljevanje sledi TUKAJ.

4 komentarji

  1. A je to potopis druzine s 3 otroki, ki sem jih srecal v stockholmu?

  2. Ne mi smo prišli do Malmeja in se obrnila nazaj. Stiska z časom.
    Kdaj ste pa bili gor

  3. Krasen članek. Najprej smo razmišljali, sedaj pa spet ramišljava 😉 o takem potovanju z avtodomom nekam na sever. Informacije bodo marsikomu prišle zelo prav.

  4. Če še niste bili, potem je najbolje probat za podaljšan vikend. Recimo konec septembra in začetek oktobra je še kar lušno.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*