Trening za maraton na dopustu

Letošnje poletje nas bo povsem prikrajšalo za pritoževanje čez vročino, iskanje sence, uživanje v senčki ob hladni pijači…

Prav tako odpade izgovor: »Danes je prevroče za tek!« Tek zgodaj zjutraj in pozno popoldan sploh ni več edina opcija. Tečemo lahko preko celega dne, le dež nas lahko preseneti v vsakem trenutku. Pravzaprav so idealni pogoji za trening za maraton. Res pa je, da smo tekači prikrajšani za trening v tropskih razmerah. A s tem se letos ne obremenjujem. Nimam namena iti na maraton na Haiti. Žal. Prej bi padla kakšna Antarktika.

Trening za maraton na dopustu

Trening za maraton na dopustu

Vsi tisti, ki se pripravljamo preteči klasični maraton (42.195 m) konec oktobra, nikakor ne smemo zaspati s treningom v avgustu. To je namreč čas, ko je potrebno dodati dolge teke in hkrati delati na hitrosti.

Ta dva segmenta treninga za maraton tedensko združim v dolgem teku in sicer tako, da po prvih nekaj ogrevalnih kilometrih dodam približno 9 km hitrega teka in naslednjih 18 km nadaljujem v zmernem tempu. Te vrste vadbe ne smem izpustiti, saj mi preverjeno odgovarja. Zadnja tri leta pa mi pade naravnost v termin letnega dopusta, ki ga preživljam na morju.

Trening za maraton na dopustu

Trening za maraton na dopustu

Maratonci vemo, da pri teku ni bližnjic. Prav tako pa vemo, da je počitek pomemben del treninga. Vendar v pravem sorazmerju.

Tekaški plan, ki se mi pokriva z dopustom vedno prilagodim. Na prvem mestu je družina in ne moj tekaški trening. Tek bi izgubil svoj čar in pomen, če bi zaradi svoje samo-usmerjenosti, kdor koli od mojih trpel in bil slabe volje. Zadovoljni moramo biti vsi. Je pač tako, da ne živimo zato, da bi tekli. Tečemo zato, da bi lepše in polnejše živeli, pa čeprav smo »rojeni za tek«, kot v svoji knjigi ugotavlja Christopher McDougall.

Ključ do osebne sreče je zvestoba do samega sebe in svojih vrednot zato moramo v sebi biti tudi egoisti. Vendar le do take mere, da ne škodimo svojim dragim. Verjemite, vedno se najde prava mera, vsega, za vse. In prav takšen mora biti tudi trening za maraton.

Trening za maraton na dopustu

Trening za maraton na dopustu

Na morju bi torej morala realizirati vsaj dva dolga teka v dolžini 27-30 km. To vzame skoraj tri ure na trening. Realno bom pretekla vsaj en dolgi tek, drugega bom nadomestila z daljšim kolesarskim izletom oziroma ga prilagodila situaciji in razpoloženju ostalih. Morda pa celo dobim spremstvo na kolesu.

Dolgi tek na morju je poseben užitek. Vstanem vedno pred sončnim vzhodom, okoli pete ure zjutraj. Avgusta je to že oz. še skoraj noč. Spijem nekaj vode, morda pojem kakšen košček žitne ploščice. Obvezno naredim nekaj lažjih ogrevalnih vaj po sklopih: vrat, ramenski obroč, hrbtenica, kolena, gležnji, v izogib morebitnim poškodbam. In nato najprej počasen tek, za ogrevanje.

Trening za maraton na dopustu

Trening za maraton na dopustu: rana ura – zlata ura

Glede na lokacijo dopustovanja že predhodno preverim teren tekaške proge ter določim pozicijo kje bo vzšlo sonce. Prvo polovico treninga želim teči proti vzhodu in občudovati žarečo kroglo kako se dviga na obzorju. Narava je v tem času dneva neverjetna. Paleta barv neba in morja neopisljiva. Jutro kar slišiš. Tudi diši drugače. Dolgemu teku zgodaj zjutraj ob morju pravim kar tekaška ekstaza.



Obvezno je potrebno s seboj vzeti dovolj vode, v vsako roko eno manjšo plastenko, ki služita tudi kot utež in hkrati uravnavata pravilno gibanje rok ter krepita ročne mišice. Če se vračate po isti poti lahko plastenki z vodo skrijete na primernem mestu, tako da vam ju ni potrebno ves čas nositi s seboj.

Trening za maraton na dopustu

Trening za maraton na dopustu

Dobra stran dopustovanja v avgustu je ta, da so večinoma vse fige že zrele zato je zadnja ura dolgega teka zelo pestra. Nekaj figic namreč pristane direktno iz drevesa v mojem želodcu. Komaj čakam! Po dveh urah teka si namreč že utrujen, primanjkuje ti energije.

Saj vem, temu se reče tudi rabutanje. Ali pa reševanje plodov pred morebitnim gnitjem! Sicer pa vedno pogledam, če je kdo v bližini, da bi vprašala, če lahko pojem kakšno figo ali dve. Nisem jaz kriva, če nikogar ni! Razen kakšne zvedave živalice. Sicer pa se mi do sedaj še ni zgodilo, da mi ne bi dovolili.

Trening za maraton na dopustu

Trening za maraton na dopustu – kdo mi je pojedel fige?

Krasen je občutek, ko preveriš zrelost fige ter jo nato previdno odtrgaš iz drevesa. Zrela figa se kar raztopi v ustih. Osvežitev in dodatna moč, saj vsebujejo veliko sladkorja. Praktično naraven tekaški gel. Sicer so zjutraj fige še hladne, zato brez skrbi. Ne bo kakšnih neprijetnih presenečenj med potjo. Za vas sicer ne vem, ampak meni te stvari ne povzročajo težav. Le preveč jih ne smem pojesti. Pojejte dve ali tri fige, pretiravati ni treba. Predčasno obiskovanje grmovja ni del mojega jutranjega treninga, tudi vam ga ne priporočam. Pa še koga lahko tam srečate.

Trening za maraton na dopustu

Trening za maraton na dopustu – si tudi ti pojedel preveč fig?

Tri ure teka se vam morda zdi veliko, vendar hitro minejo.  Takšen je pač trening za maraton. Dolg – a kratkočasen. Ob opazovanju prebujanja narave, iskanja zajtrka in v primeru padca tempa še poslušanju glasbe iz MP3, mine čas res hitro.

Čudovit občutek po opravljenem treningu je neprecenljiv. Sledi obvezen kratek razteg, skok v čisto morje in temeljitejše raztezanje.

Ob osmi uri zjutraj sem popolnoma zbujena, za menoj je odličen trening za maraton in čaka me še čisto cel, svež, čudovit dopustniški dan.

Ostali sklopi treninga med dopustom niso tako problematični. Realiziran dolgi tek bom dopolnila s kolesarjenjem, plavanjem in predvidenimi krajšimi teki v razdalji od 5 do 12 kilometrov, skoraj obvezno zjutraj, ki ga vedno zaključim s skokom v morje. Ni lepšega.

Trening za maraton na dopustu

Trening za maraton na dopustu

Dopustniški dnevi obogateni z jutranjim tekom so neprecenljivi. Kot bi preživela daljši in polnejši dan.

Vsem dolgoprogašem in kolesarjem pa priporočam, da lokacijo dopustovanja prilagodijo svoji dejavnosti in s tem poskrbijo, da bo trening za maraton na dopustu izvedljiv. Če greste na otok, naj bo dovolj velik sicer vas lahko čaka presenečenje, ki sicer ni nujno slabo. Tako presenečenje sem doživela lansko leto. O tem pa več prihodnjič.

 

Preberite še ostale članke na povezavi: TEČEM-LETIM-ŽIVIM!




Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Trening za maraton na dopustu
Oceni tole stran