Učinkovito hujšanje za ženske in moške



Dandanes ni veliko žensk, ki se nikoli ne bi obremenjevale s svojo težo, s hujšanjem pa se ubada tudi vse več moških. Ravno zaradi tega je vprašanje, kako shujšati in takšno postavo tudi obdržati, vedno aktualno.

Da bo naše hujšanje učinkovito, moramo najprej dobro poznati svoje telo. Telesa so namreč različna, ravno tako kot smo različni ljudje in vsako telo se na hujšanje odziva drugače. Še ena pomembna stvar, ki jo pri hujšanju moramo vedeti je, da bližnjic ni, vsaj učinkovitih ne. Hujšanje vedno zahteva postavljanje ciljev, voljo, disciplino in potrpežljivost. Če bomo namreč želeli hitre rezultate, bomo kaj kmalu razočarani. Poleg tega pa lahko s hitrimi dietami naredimo več škode kot koristi. Če želimo učinkovito hujšati, pa ne bo dovolj samo odpovedovanje hrani ali samo telovadba, potrebno bo poseči po obojem. Šele tako bomo dosegli dobre rezultate in bomo zadovoljni sami s seboj.

hujšanje

Če hočemo hujšati, moramo jesti

Kolikokrat sem iz različnih ust slišala: najbolj učinkovita dieta je dieta ‘manj žri’. Pa to sploh ni res! Že res, da se, če želimo shujšati, ne smemo nažirati in poseči po čisto vsaki hrani kadar koli in kolikokrat koli hočemo, vendar lačni tudi ne smemo biti. Če je telo predolgo lačno, bo sprva res začelo energijo črpati iz tistih ‘naloženih nevšečnosti’ na našem telesu, vendar bomo s tem dosegli tudi to, da bo telo začelo verjeti, da hrane ne bo dobilo in bo zato iz vsakega zalogaja, ki mu ga bomo privoščili, izčrpalo vse kar bo mogoče tudi takrat, ko bomo že začeli več jesti.

Drugi razlog, ki je ob enem tudi razlog, zakaj nobena klasična dieta ne bo dovolj učinkovita ali pa vsaj ne bo pustila dolgotrajnih rezultatov na našem telesu pa je to, da se takšne ‘diete’ ne bomo mogli držati dolgo. Učinkovito pa bomo shujšali šele, če bomo ugotovili, kako spremeniti svoj stil življenja, in kasneje takšen stil tudi obdržali. Posledično se ne smemo odpovedati niti vsemu, kar imamo radi, ker se tega ne bomo mogli držati dolgo. Zavedati se moramo, da si občasno moramo privoščiti vse, kar radi jemo, vendar s tem ne smemo pretiravati. Na drugi strani pa moramo tudi vedeti, da šteje čisto vse, kar zaužijemo. Edino kar nima kalorij so voda in nesladkani čaji.

Katera je najbolj učinkovita ‘dieta’?

Tiste, ki mislite, da obstaja čudežni recept, kako shujšati in takšno postavo tudi obdržati, moram žal razočarati. Namreč, tako kot sem zapisala prej, vsako telo je drugačno, zato se tudi vsako odziva drugače. Posledično z istim načinom hujšanja ne bomo vsi dosegli najboljših rezultatov.

Meni osebno je najbolj pomagalo štetje kalorij. Vendar s tem ne mislim, da sem stehtala vsak grižljaj, ki sem ga dala v usta. Morda na začetku, potem pa sem ocenjevala kalorije bolj približno. Pomembno je bilo, da sem večino dni zaužila po mojih izračunih okrog 1.200 kalorij, da pa sem se tega uspela držati čim dlje – uspelo mi je kar leto in pol – sem si dovolila tudi dneve, ko sem lahko pojedla ali spila kar sem hotela.

V zvezek sem si pisala čisto vse, kar sem tisti dan pojedla ali spila, in ravno to zelo vpliva na to, koliko zaužijemo. Namreč, če vemo, da bomo morali napisati, da smo pojedli deset keksov, bomo raje pojedli tri. Jedla sem vse, kar sem hotela. Tudi sladko sem si privoščila skoraj vsak dan, vendar sem zmanjšala količine in sem se namesto koščku čokolade včasih raje odpovedala kakšni skodelici mleka ali kosu kruha, da je bil seštevek še vedno pravi. Nehala sem piti sokove, nadomestila sem jih z vodo, in samo enkrat na dan pila mlečne napitke. Jedla sem (vsaj) petkrat na dan, vendar po malo, in na koncu se mi je želodec toliko skrčil, da nisem več mogla pojesti povprečno velikega piščančjega zrezka z nekaj žlicami pire krompirja. S takšnim načinom prehranjevanja in s telovadbo mi je uspelo v letu in pol izgubiti 15 kilogramov. To se nekaterim ne sliši veliko, vendar je zame pravi dosežek. Shujšam namreč zelo težko in z nobeno dieto, tudi z ločevalno, ki mnogim zelo pomaga, nisem uspela shujšati več kot 5 kilogramov. Danes, po več kot treh letih, še nisem dobila vseh kilogramov nazaj.

Brez gibanja ne gre

Kot sem omenila že v začetku, se moramo za učinkovito hujšanje tako gibati kot poskrbeti za pravilni način prehranjevanja. Vendar tudi pri gibanju velja enako pravilo kot pri hranjenju. Poslušati moramo svoje telo in se gibati na način, ki nam je všeč. Če se bomo namreč silili z neko vrsto telovadbe, ki nam ne odgovarja, ne bomo dolgo zdržali.

Danes je na voljo ogromno oblik gibanja. Obstajajo skupinske vadbe, ki mnoge ljudi pripravijo do discipline, takšna oblika gibanja pa jim je tudi bolj zabavna. Toda žal takšne oblike zahtevajo nekaj financ, ravno zaradi tega ne smemo pozabiti, da se lahko gibamo tudi sami in za to ne potrebujemo veliko denarja.

Ljudje, ki imajo radi sprehode, lahko potrebo po gibanju zadovoljijo na daljših sprehodih, ki bodo še bolj učinkoviti, če bo hoja hitra. Telovaditi je mogoče doma, v sobi. Na spletu je dostopnih veliko vaj s katerimi lahko dosežemo to kar želimo. Če radi plešemo, lahko prav tako plešemo doma, pred televizijo ali radijem. Je pa vadba zagotovo učinkovitejša, če je kombinirana. Telo se namreč vedno istih vaj navadi in mu ne predstavljajo več dovolj velikega napora. Najboljše je kombinirati aerobne in anaerobne vaje, ker tako poskrbimo tako za mišice kot za kondicijo in vzdržljivost.

Meter in tehtnica niso sovražniki

Tisti, ki smo se kadarkoli ukvarjali s svojo težo, dobro vemo, da je najhujše, ko pomisliš, da moraš stopiti na tehtnico, vendar tehtnica ne sme biti naša sovražnica. Z rednim tehtanjem namreč najlažje spremljamo ali dosegamo svoje cilje in ali je naš način hujšanja pravi. Zagotovo pa ne smemo pričakovati velikih sprememb na hitro. Veseliti se moramo vsakega izgubljenega grama in biti nanj ponosni. Da bo tehtanje najbolj verodostojno, pa je dobro, če se tehtamo vsakič ob približno istem času, pod približno istimi pogoji. Na primer zjutraj, po tem, ko opravimo veliko potrebo. Še boljše pa je tehtanje v kombinaciji z merjenjem. Namreč, tudi če ne izgubimo kilogramov, to še ne pomeni, da nismo shujšali. Mišice so težje od maščobe, zato z njihovim krepljenjem lahko pridobivamo tudi na kilogramih. Je pa pomembno, da se merimo na čim več delih telesa, in da si čim bolj zapomnimo, kje točno smo se merili na zadnje. Seveda si je tudi rezultate tehtanja in merjenja potrebno pisati.

Samozavest je ključna

Naj pa vas ob koncu opozorim še na to, da smo najlepši takrat, ko smo zadovoljni s svojim telesom in sami s sabo. Kljub temu, da se moramo znati kritično postaviti pred ogledalo in opaziti svoje napake, pa se moramo znati tudi razveseliti svojih lepot – in prav vsak človek je lep na svoj način, ima del telesa, ki je še posebej privlačen. Te moramo znati izpostaviti in se jih veseliti. Ob enem pa moramo biti ponosni in veseli prav vsakega napredka, ki ga bomo s hujšanjem dosegli.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*