Dieta Popolna desetka



V današnjem članku se bom posvetila dieti Popolna desetka, ki temelji na uravnavanju desetih hormonov v telesu. Tudi pri tej dieti, podobno kot pri ketonski dieti, prehranjevanje temelji na zmanjšanem vnosu ogljikovih hidratov in povečanem vnosu maščob. Dieta Popolna desetka pravzaprav ne omejuje ničesar, saj se samo prve tri tedne zares odpovemo samo ogljikovim hidratom. Čudovita in okusna dieta, ki deluje.

Maščobe niso naše sovražnice, ampak naše prijateljice
Maščobe niso naše sovražnice, ampak naše prijateljice

Čeprav sem že v drugih objavah govorila o tem, bom še enkrat poudarila, da se redimo zaradi prevelikega vnosa ogljikovih hidratov in ne maščob. Maščobe niso naše sovražnice, ampak naše prijateljice (seveda tu ne govorimo o hidrogeniranih maščobah!). Moramo se zavedati, da so izdelki z nizko vsebnostjo maščob (ang. low fat) le modna muha, proizvedena s strani farmacevtske industrije in zdravstvenih organizacij , ki veselo služijo na račun ljudi s sladkorno boleznijo in holesterolom, ki ju povzročajo prav velike količine ogljikovih hidratov. Pomembno je, da se začnemo zavedati, da meso, polnomastni mlečni izdelki, maslo in jajca ne povzročajo holesterola. Za primer vzemimo npr. narode, ki se pretežno prehranjujejo z maščobami, kot so Francozi, Grki in Japonci. V teh državah so srčni infarkti, debelost in sladkorne bolezni redke. Na drugi strani pa vzemimo Slovence, ki uživamo veliko testenin, krompirja, kruha in sladic. V Sloveniji so najpogostejši vzrok smrti bolezni srca in ožilja.

Dieta Popolna desetka

Dieta Popolna desetka se osredotoča na uravnavanje desetih hormonov v našem telesu, ki so pomembni za zdravje in optimalno telesno težo. Ti hormoni so inzulin, glukagon, leptin, ščitnični hormon, človeški rastni hormon (HGH), kortizol, dehidroepiandrosteron (DHEA), estrogen, progesteron ter testosteron. Hormoni so kemijske snovi, ki se iz določenih žlez ali tkiv sproščajo v krvni obtok. Hormoni v našem telesu nadzorujejo številne funkcije, kot so rast, spolni razvoj, presnova, kemijska aktivnost celic ter odgovor telesa na stres. Optimalno delovanje hormonov v veliki meri uravnavamo tudi s tem, kaj damo v usta.

Dieta Popolna desetka je razdeljena na tri ravni. Prva in druga raven diete se osredotočata na hujšanje, zato sta namenjeni ljudem, ki želijo izgubiti odvečne kilograme. Tretja raven pa je namenjena posameznikom, ki želijo zdravo jesti vse življenje.

Prva raven diete Popolna desetka

Prva raven diete Popolna desetka traja tri tedne. V tem času ljudje shujšajo za 4 do 6 kilogramov, vendar nekaj tudi na račun vode. Prehrana na prvi ravni spominja na prehrano paleolitika, saj se osredotočamo na beljakovine in maščobe, z jedilnika pa črtamo ogljikove hidrate. Tako na prvi ravni lahko uživamo perutnino ter morske sadeže, gobe, jajca, polnomastne mlečne izdelke, vse maščobe, razen hidrogeniranih (olja za cvrtje, margarina), oreščke, semena, sadje (razen suhega sadja in sadnih sokov) in zelenjavo (razen pese, krompirja in korenja). V omejenih količinah uživamo organsko pridelano govedino, svinjino in jagnjetino ter sojo, izogibamo pa se izdelkom, ki so jim dodani nitriti (salame, slanine, hrenovke, šunka, mortadela), saj lahko povzročijo raka črevesja. Pijemo veliko vode, zeliščnega ter zelenega čaja, kavo pa omejimo na največ skodelico dnevno. Na prvi ravni diete Popolna desetka se moramo izogibati sladkorju in vsem izdelkom, ki ga vsebujejo, žitaricam (kruhu, testeninam in rižu), škrobnim živilom (krompir, pesa, korenje) ter alkoholu. Na prvi ravni imamo tri obroke, če smo lačni, pa si lahko privoščimo do dva prigrizka.

 

Obrok za prvo raven diete Popolna desetka: sardoni na žaru in motovilec
Obrok za prvo raven diete Popolna desetka: sardoni na žaru in motovilec z olivnim oljem in jabolčnim kisom

Druga raven diete Popolna desetka

Druga raven diete Popolna desetka predstavlja nadaljevanje hujšanja in spominja na prehrano ljudi v času pojava kmetijstva. Na drugi ravni še vedno uživamo enako hrano kot na prvi ravni, le da tu vključimo še polnozrnate žitarice (kruh, testenine). Ogljikove hidrate uvajamo počasi, tako, da imamo enega do treh obrokov na dan. Tudi na tej ravni še vedno hujšamo. Če se hujšanje ustavi, pomeni, da jemo preveč ogljikovih hidratov, zato odvzamemo en obrok. Na drugi ravni diete Popolna desetka imamo še vedno tri obroke dnevno, z dvema prigrizkoma, vendar le, če čutimo lakoto.

Tretja raven diete Popolna desetka

Tretja raven diete Popolna desetka traja vse življenje. Lahko se je lotimo takoj, če nimamo težav s prekomerno težo in želimo le okrepiti svoje zdravje. Podobna je drugi ravni diete, le da tukaj lahko zaužijemo do štiri porcije polnozrnatih žitaric dnevno. Na tej ravni lahko jemo tudi škrobnato zelenjavo, vendar v tem primeru zmanjšamo količino polnozrnatih žitaric. Na tretji ravni diete Popolna desetka si ob posebnih priložnostih lahko privoščimo tudi sladice.

Pomembno je, da tudi takrat, ko zaključimo z dieto oziroma se prehranjujemo po načrtu za tretjo raven diete ostanemo disciplinirani, saj se bomo v nasprotnem primeru zopet zredili. Tudi, če si želimo privoščiti testenine ali pico, posegajmo po polnozrnatih različicah ter z veliko zelenjave. Še vedno uživajmo samo polnomastne mlečne izdelke, saj imajo tisti z nizko vsebnostjo maščob dodan sladkor ali koruzni sirup. Jejmo veliko zelenjave, vsak dan pa si privoščimo tudi nekaj sadja. Na našem jedilniku naj bo tudi veliko rib in lupinarjev, perutnine in gob, pri govedini in svinjini pa bodimo zmerni. Ko nas napade želja po sladkem, si privoščimo zdrave sladice, kot so temna čokolada z visokim deležem kakava, sadje s smetano, zamrznjen jogurt s sadjem, banane z grenkim kakavom ali pa si pripravimo sladico iz polnozrnate moke z naravnimi sladili (100% stevia, sladilo kokosovih cvetov, yacon). Življenje je lahko sladko tudi brez sladkorja!

Sladica brez slabe vesti: pirini piškoti brez sladkorja
Sladica brez slabe vesti: pirini piškoti brez sladkorja

Preberite še:

Zakaj se redimo?

Ketonska oz. Atkinsonova dieta

Različice ketonske diete

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*