Razgibane tekaške proge



Pozdravljena pomlad! Prihod pomladi ni viden le po vedno bolj brsteči naravi. Tudi tekaške proge so polne tekačev. Starih, mladih. Hitrih, počasnih. Nekateri tečejo suvereno in elegantno in spet drugi malce bolj nerodno in negotovo.

Vsakdo izmed nas tekačev ima svoj cilj in motiv. Zdravje, dobro počutje, uravnavanje telesne teže, prihajajoča tekma, sprostitev. Marsikdo sploh ne ve zakaj teče, pač, iz čistega užitka. In to je pravzaprav tisto najlepše.

Če trenirate za določeno tekaško prireditev je potrebno prilagoditi tudi trening. Če ste gorski tekač boste manj časa posvetili ravninskemu teku in obratno.  Temu primerno boste izbirali čimbolj raznolike in razgibane tekaške proge.

Tekaške proge - razgiban teren
Tekaške proge – razgiban teren

Tekaških prireditev je že bilo nekaj. Med drugimi Mali kraški Maraton. Letos se bom udeležila nove tekaške prireditve – 1. Istrskega maratona in v maju Teka trojk.

Istrski maraton je prireditev, ki  ga je pogrešala večina slovenskih tekačev. Slovenija je glede na veliko število aktivnih tekačev glede na celotno število prebivalcev naše male Slovenije, potrebovala še en veliki maraton. In naša obala je idealna za takšno prireditev – tek od Kopra preko Izole do Pirana. 

Tekaške proge - Istrski maraton
Tekaške proge – Istrski maraton

Glede na profil proge, to ne bo lahek in hiter maraton, saj je teren precej razgiban z obilico klancev. O tem sem se prepričala tudi na lastne »noge«, ker sem že tekla del te razgibane tekaške proge.

V drugi polovici leta se bom udeleževala pretežno ravninskih tekov zaradi česar bom izbirala drugačne tekaške proge. Iz razgibanega in bolj hribovitega predela se bom preselila na ravnino.

Tekaške proge po ravnini
Tekaške proge po ravnini

 

Vsako leto imam aprila premalo treninga, ki bi vseboval tek v hrib. Sicer si želim tudi preko zime vključiti čimbolj razgibane tekaške proge, vendar mi ne uspeva predvsem zaradi prekratkega dne in slabših vremenskih razmer. 

Vsekakor je cilj vsakega tekača izbrano tekmo preteči čimbolj suvereno. Z veseljem in užitkom .



Tekaške proge po asfaltu
Tekaške proge po asfaltu

V Ljubljani in okolici imamo čudovite razgibane tekaške proge, ki ustrezajo treningom za pripravo na gorske teke. Rožnik, Golovec, Brdo, Šišenski hrib, Toško čelo, Katarino in še in še bi lahko naštevali. Da o ravninskih terenih ne govorimo.

Če želimo brez poškodb preteči hribovito tekmo moramo namreč nujno v svoj trening vključiti podoben teren, kot bo na tekmi. Osebno mi zelo pomagajo tudi krajši intervali v klanec. Klanec naj ne bo predolg in ne prestrm (cca 5%). Sama delam kratke intervale od 60 – 100 mt s ponovitvami, ki jih je iz tedna v teden več (od 6 krat do končnih 12 krat).

Tek v klanec oziroma hrib spada med trening moči, ki pripomore tudi k večji hitrosti.

Odličen in kratkočasen je malo daljši tek po razgibanem terenu. Malo navzgor in malo navzdol. Ko tečemo navzgor krepimo glavne mišice stegna in meč. Ko tečem navzdol pa skušam pridobivati na hitrosti na ta način, da se noge nekako hitreje vrtijo in se s tem tudi navadijo na hitrejše obrate. Vsako pomlad imam občutek, kot bi imela noge nekako zarjavele. Kot kakšno staro kolo. Glava in telo bi rado drvelo, noge pa nočejo nikamor.

Odličen trening je tudi izlet v hrib. To boste opazili sami tudi tako, če boste šli na tek dan po takšnem izletu.  Na primer v soboto na Kamniško sedlo in v nedeljo na tek po PST. Noge bodo tekle kar same.

Tekaške proge po stopnicah
Tekaške proge po stopnicah

Zanimiv in efektiven trening predstavlja tudi tek po stopnicah. Poleg moči je to hkrati trening duha in preizkus trme, ki jo tekači na dolge proge potrebujemo.

Pomembno je , kakšna bo tekaško podlaga na določeni tekmi. Ljubljanski maraton tečemo po asfaltu. Zato je priporočljivo, da je tudi del treninga narejen na isti podlagi kljub temu, da asfalt ni najbolj prijazen do nog. Tega se skušam držati, čeprav imam najraje makadam.

 Preberite tudi:

  1. https://www.preberite.si/tek-v-dezju-in-mrazu/
  2. https://www.preberite.si/tek-in-zled-ali-kako-izbrati-tekasko-traso-in-se-ob-tem-pravilno-drzati/
  3. https://www.preberite.si/zacetek-teka-in-motivacija/
  4. https://www.preberite.si/tek-zenske-moski-in-8-marec-dan-zena/
  5. https://www.preberite.si/tekaske-proge-in-tek-ponoci/



3 komentarji

  1. Tale Istrski maraton pa mora biti zanimiv.

    Drugače pa mi je bila do sedaj najljubša tekaška proga Njivice – Malinska na otoku Krk. Je pa res, da ne poznam veliko tekaških prog.

  2. Mojca Vesel

    Bom preverila v nedeljo in o prrireditvi ter tekaskemu dozivetju kaj konkretnega napisala. Me je pa te tekaskemu proge kar malo stran, ker nisem se v top formi. Bo pa bolj tiristicen ogled nase obale.

  3. Srečko Mokotar

    Tudi jaz nisem v “tekaški formi”, sem namreč težje gibljiva oseba. Vsekakor sem pa naklonjen gibanju in nasploh podpiram takšne dejavnosti. Ker trenutno živim v Izoli je istrski maraton zame še bolj interesanten.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*