Tek trojk – priprave



Bliža se Tek trojk in čakajo nas še zadnje priprave. V zadnjem tednu pred tekmo ne moremo več nadoknaditi morda zamujenih ali preslabih treningov, vendar kljub temu lahko še veliko naredimo za uspešen nastop in predvsem čim boljše počutje med samo tekmo in po njej.

Tek trojk - Pot ob žici
Tek trojk

V tem tednu je predvsem pomembno, da se spočijemo. Torek je nekje še zadnji dan, ko lahko malo konkretneje treniramo, vendar prav težkega treninga ne priporočam več. Tek, ki si ga boste v tem tednu še privoščili naj bo predvsem lahkoten, takšen, da se boste po njem počutili dobro in čutili tekaško vznesenost ter naslednji dan ne boste čutili posledic treninga.

Tek trojk - Pot ob žici
Tek trojk – Pot ob žici

Pazite na pravilno prehrano. Naj bo uravnotežena in ne pretežka. Predvsem zadnja dva dni pred tekmo ne uživajte premastne ali presladke hrane. Priporočam testenine, riž, zdrave ogljikove hidrate.

Pazite na zadosten vnos tekočine, hidrirajte se preko celotnega dne. Osebno imam najraje navadno vodo, morda nesladkan čaj. Izognite se alkoholu. Mogoče si lahko privoščite kakšen pirček, po možnosti s svojo ekipo. Istočasno se boste pomenili še o zadnjih podrobnostih za nastop.

Prav tako si privoščite dovolj spanca preko celega tedna. Predvsem zadnji dan pred tekmo, torej v petek, pojdite kmalu v posteljo. Še predno se odpravite spat pa si pripravite vse potrebno za tek naslednjega dne. Najpomembnejše so startne številke za celotno ekipo, čip in superge. Vsa ostala navlaka je pogrešljiva.

Idealno je, če je vaša trojka čimbolj enotna in sicer tako, da je tekaška pripravljenost vseh članov približno enakovredna. Vedite pa, da ima vsaka trojka vedno nekoga, ki je na dan tekme najšibkejši. To ne pomeni, da je najslabše pripravljen, lahko ima samo slab dan. Zato poslušajte drug drugega in se prilagajajte in spodbujajte med seboj.

Pred tekmo oz. najbolje že med skupnimi treningi se dogovorite za taktiko teka. Predvsem za trojke, ki tečemo na 29 km je to zelo pomembno. Tek namreč ni lahek, od tekačev zahteva precej napora.

Začnite počasi v pogovornem tempu. Prvih 15 km je ravninskih zato se nikar ne iztrošite že tukaj. Pod Urhom se namreč prične klanec, približno štiri kilometre. Zdržite. Uživajte med tekmo in se zavedajte, da to ni tekma kazanja mišic in moči. To je predvsem tekma povezanosti in tovariškega duha. Vsi za enega, eden za vse. Tecite skupaj s svojo trojko pa naj stane kar hoče. Nikar ne pobegnite svojim tovarišem naprej, ker lahko to vsi skupaj plačate z odstopom. Na Orlah vas bo pričakala postaja in dobra volja. Okrepčajte se in pijte prav na vsaki postaji. Skrbite, da bo vaša trojka ostala povezana, prav vsak član mora skrbeti za druga dva. Tek čez Golovec je lep, ste sicer utrujeni vendar je to prijetna utrujenost. Tečete po gozdu in pazite na svoj korak. Kar naenkrat ste mimo Observatorija. Makadamsko cesto kmalu zamenjajo kocke. Bodite zelo pozorni kam stopate saj je ta podlaga izredno nevarna za padec ali zvin. Predvsem, če je mokro. Ko pritečete po klancu navzdol, na ravnino, bo spet malce težje ampak v daljavi se že slišijo zvoki iz cilja. Glasba in navijači so vedno glasnejši. Tecite skupaj vsi trije, skoraj ste že zmagali. Tek ob Ljubljanici, še malo, slišite že napovedovalca. Nikar ne izpustite duše v zadnjih 500 metrih. Raje se primite za roke in stecite v skupno zmago. In ne pozabite: skozi cilj mora trojka priteči skupaj.

Tek trojk - Tek ob žici
Tek trojk – okupirana Ljubljana

Legenda

Na koncu nam vsem skupaj želim odličen nastop. Brez poškodb. Z obilo dobre volje. Če boste med tekom postali utrujeni in si želeli, kdaj bo že vsega konec, kdaj bo cilj, hočem svoje pivo, hočem svojo pico, se spomnite, da tečete na že 58. Teku trojk deloma po poti okupirane junaške Ljubljane. Mesto je kljub temu, da je bilo ločeno od zaledja celih 1171 dni z bodečo žico dolgo 29.663 metrov in med katerimi je bilo 69 bunkerjev in praktično spremenjeno v koncentracijsko taborišče, uspelo po skrivnih prehodih skrbeti za ranjence, partizane in prebivalce. Delovale so skrivne tiskarne, oddajal je radio Kričač. Ljubljana se ni nikoli vdala. Zato je po vojni postala simbol kljubovanja in upora okupatorju. S to prireditvijo praznujemo dan zmage in prav vsaka trojka, ki bo pritekla skozi cilj, bo zmagovalna.

Preberite tudi:

  1. https://www.preberite.si/tek-v-dezju-in-mrazu/
  2. https://www.preberite.si/tek-in-zled-ali-kako-izbrati-tekasko-traso-in-se-ob-tem-pravilno-drzati/
  3. https://www.preberite.si/zacetek-teka-in-motivacija/
  4. https://www.preberite.si/tek-zenske-moski-in-8-marec-dan-zena/
  5. https://www.preberite.si/tekaske-proge-in-tek-ponoci/
  6. https://www.preberite.si/razgibane-tekaske-proge/
  7. https://www.preberite.si/tekaska-proga-podutik-tosko-celo-katarina/
  8. https://www.preberite.si/tekaske-prireditve-1-istrski-maraton/
  9. https://www.preberite.si/istrski-maraton-nov-tekaski-cilj

5 komentarjev

  1. Irena Salmič

    V Ljubljani je ta dan res praznik, je treba priti do Prešerca.

    • Mojca Vesel

      Sedaj je start in cilj na Kongresnem trgu. Za tiste, ki radi hodite pa priporočam pohod… mogoče se srečamo na Golovcu, mislim, da se tam prekriva pot tekačev in pohodnikov.

  2. Jože Leben

    Kocke je zamenjal asfalt.
    Lp, Jože

  3. Vso spoštovanje do avtorice … in vendar jaz ne bi bil jaz, če ne bi imel svojega mnenja. Pa naj se naslonim samo na misel o prehrani: “zadnja dva dni pred tekmo ne uživajte premastne ali presladke hrane. Priporočam testenine, riž, zdrave ogljikove hidrate …”
    Res je, da je pomembno, kaj jemo zadnja dva ali vsaj zadnji dan. Izkušnje starih atletov so pokazale, da je veliko bolje se najesti mastne bunke in popiti domače rdeče vino, kot se makaronizirati in se bati “alkohola” v zmernih merah. Nekateri menjo, da je pol litra črnega vina za moškega OK 🙂 Jaz osebno sem se pričel izogibati ogljikovih hidratov v dnevni prehrani, izjema so visoko energijski geli na maratonu.

    Stara misel govori, da kjer dva mislita enako, je eden nepotreben 🙂

  4. Hvala ZdravkeC za komentar. Bo kar držalo, različni smo. Kot vidiš je minilo nekaj let na moj odziv in v tem času sem tudi jaz prišla do tega, da se skušam izogibat vsem OH-jem “kot hudič križa” :). Leta so vmes in prišla so tista leta… kaj pa vem :). Srečno na tekaških poteh in dober tek, takšen in drugačen!

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*