Poškodbe stopala: pogled v maratončeve nogavice



 Tekaške poškodbe stopala je bolje preprečevati kot zdraviti. Zato za začetek nekaj zlatih pravil, kako se izogniti  poškodbam stopala kot so različni žulji in otiščanci. Na koncu članka pa še nekaj obljubljene groze:

  • superge morajo biti za številko ali dve večji od običajne obutve, vendar nikakor ne prevelike
  • model superg mora odgovarjati vaši obliki stopala in tehniki teka
  • notranjost superg mora biti cela, stičišča naj bodo gladka, prav tako petni del
  • za tekmo in dolge teke nikoli ne obujmo popolnoma novih nogavic
  • pred tekmo in zahtevnejšim treningom si ne skrajšujte nohtov – to napravite vsaj tri dni prej
  • nohti morajo biti ravno prav dolgi
  • redno si odstranjujte trdo kožo z ostanki žuljev, saj se ravno na teh mestih stopala žulji lahko ponavljajo
  • po vsakem treningu preverite stanje stopal in ukrepajte
  • redno si delajte piling stopal z mešanico olivnega olja in soli
  • priskrbite si dobrega pedikerja in ga tudi obiskujte
  • na dopustu si privoščite veliko morja. Naj ostanejo nohti naravni, brez laka, da se nohtnina utrdi
  • če imate možnost, si privoščite bosi tek po mivki in bodite tudi drugače veliko bosi

 

Poškodbe stopal - zdravi na tekmo
Poškodbe stopal – zdravi na tekmo

Vse lepo in prav, vsi vemo kaj smemo in kaj ne, pa še vedno naredimo kakšno napako.

V prejšnjem članku sem pisala o izgubi nohta zaradi mehanske poškodbe oz. nastanka žulja pod nohtom, ki povzroči počrnitev nohtnine ter kasneje izgubo le-tega. Če boste tak primerek pokazali zdravniku vam bo skoraj gotovo diagnosticiral glivice, ki so sicer zelo trdovratne vendar vsaka obarvanost nohta še ni glivična bolezen. Sicer pa se dandanes ni potrebno bati, da vam bo zdravnik sploh kaj predpisal. Če pa že, obvezno preberite kaj piše na škatlici. Nekatera zdravila za zdravljenje te nadloge (tablete, kapsule) so zelo škodljiva in bolj kot za želodec primerna za smeti.

Noht, ki nam ponovno zraste je občutljivejši in veliko bolj dovzeten za razne okužbe. Zraste lahko malo obarvan, neraven in se na koncu lahko plasti. V lekarni dobimo razna mazila in tekočine za utrjevanje nohtov, kar priporočam. Ne priporočam pa lakiranja sveže poškodovanih nohtov. 

Poškodbe stopal - morje in zrak
Poškodbe stopal – morje in zrak

Nekateri tekači si takšne nohte preventivno zaščitijo s pudrom za noge, kremo, obliži in silikonskimi kapicami za palce. Slednjih ne priporočam, ker nimam dobrih izkušenj. Predvsem je to slab občutek, ker je palec praktično hermetično zaprt v plastičen žep in ko boste zaščito sneli, bo ubogi palec dvakrat ubog saj bo koža povsem zmehčana, bela in občutljiva. 

In kaj je tukaj groznega? Meni se ne zdi prav nič, lahko pa bo za vas v nadaljevanju. 

Vsak človek skuša napake, ki jih je nekoč storil popraviti in se jim v prihodnje izogniti. Tudi jaz sem to poskušala potem, ko sem izgubila svoj prvi noht na palcu stopala. 

Napačno sem ocenila, da sem imela premajhne superge. Pravilno pa, da sem z napačno tehniko teka preveč zabijala superge v tla in posredno prste v sprednjo stran superg. 

Za enega od naslednjih maratonov sem si tako omislila širši model superg in večjo številko obuvala. Ter profesionalne tekaške nogavice. Pred startom sem si stopala tudi namazala s posebno kremo.

 

Poškodbe stopal - prireditev
Poškodbe stopal – prireditev

To so imeli prsti veselico! 

Med tekom sem sicer delno čutila dogajanje, vendar tudi v sanjah nisem pomislila, da bo rezultat takšen, kot je bil. V cilj nisem pritekla s časovnim rekordom maratona pač pa z rekordnim številom žuljev. Ta rekord še drži in ga nimam namena izboljšati. 

Tistim s slabim želodcem pa prepovedujem branje v nadaljevanju! 

Po raztegu sem se usedla na betonski zid, da se bom sezula. Slutila sem katastrofo v supergah.  Okoli mene družina ter cel kup prijateljev in naključnih firbcev. Najprej sem si odvezala vezalke in jih razrahljala. Dober občutek. Potem sem sezula desno supergo. Uf! Bele nogavičke so bile rdeče. Postopek ponovim na levi nogi, rezultat identičen. Najraje bi pustila nogavice na nogah. »Sedaj pa vsi stran pogledat, samo Fric lahko gleda!« Večina jasno ni ubogala. Banda! Ko sem sezula nogavice je bil pogled neopisljiv. 

Sedaj si bom dala duška! 

Nohta nad palcema obeh nog privzdignjena in obdana z ogromnim mehurjem polnim sokrvice. Ponekod je iz mehurja tekla krvava tekočina. Ostali prsti so bili podobno napihnjeni, nohti dvignjeni, en ali dva nohtka sta mi celo stala pokonci. Nožni prsti so izgledali popolnoma deformirani. Nisem si jih upala niti dotakniti. Izgledalo je tako grdo, da me še bolelo ni. Bruce Willis bi bil ob meni mevža. Sploh ne vem kako sem odkrevsala do avta. Končen rezultat je bilo slovo sedmih nohtov vključno s tistima na palcih.

Si predstavljate čudovit pogled na moja stopala čez nekaj mesecev, ko se je zadeva polegla? En del nohtov je že kar takoj manjkal, torej jih ni bilo. Drugi del nohtov je bil črn, en palec mi je delno rasel. Kako sem sanirala zadevo si preberite v prejšnjem članku, ker tukaj še enkrat pa res nimam namena opisovati.

 

Poškodbe stopal - naravna kopel
Poškodbe stopal – naravna kopel

Sanacija poškodovanih stopal po nekaj mesecih še vedno ni dobra. Vsaj 10 mesecev je potrebno, da je zadeva kolikor toliko prebavljiva, da ne izgledaš v stopala kot v usta brez zob. Moreče. Pozimi še gre, kaj pa poleti? Kako sem sita zaprtih sandalov, mehkih čevljev, raznovrstnih špagaric… In na drugi strani vabečih novih sandalov in natikačev v omari, ki jih ne morem obuti. Ker se vidijo prsti! 

Na srečo je kozmetična industrija v zadnjem času toliko napredovala, da mi pediker že nekaj let lahko naredi na nogah umeten noht, točno po mojih navodilih in ne modnih zapovedih. Saj veste – tisto tekaško dolžino. Ampak ekonomija tudi tukaj dela svoje. Kozmetični center v soseski, ki ga prijazno NE BOM imenovala, je že tako »napredoval«, da to storitev ekstra zaračuna. No, mene tam ne bodo več videli. Sem se znašla drugače.

 Na koncu pa še nekaj: najpogumnejši tekači se zadeve lotijo tako, da si nohte enostavno izpulijo. Citiram: »Osebno sem si izpulil že vse nohte razen enega palca. Nekatere več kot desetkrat«. Česar ni, ne more boleti! Auuuuč!

 

Preberite si tudi:

  1. Tek v dežju in mrazu
  2. Tek in žled, izbira tekaškega terena in pravilna tekaška drža
  3. Začetek teka in motivacija
  4. Tek in ŽENSKE VS MOŠKI
  5. Tekaške proge in tek ponoči
  6. Razgibane tekaške proge
  7. Tekaška proga: Podutik-Toško Čelo-Sv.Katarina
  8. Tekaške prireditve: Istrski maraton
  9. Istrski maraton -nov tekaški cilj
  10. Tek trojk – priprave
  11. Tek trojk – doživetje
  12. Tekaški žulji, črni nohti in še kaj

9 komentarjev

  1. Edo Gregorič

    Pretekel sem 20 ultramaratonov v Bielu v Švici pa na nobenem od tekov nisem dobil žulja. Tekel sem v zelo toplem vremenu in tudi večkrat v dežju. Res pa je ,da je treba nastopiti v nošenih in nekoliko večjih copatih,ter biti obut v kvalitetne nogavice. Dobro je podplate namazati.

    • Res! Svoj najhitrejši maraton sem, v za večino slabih razmerah (dež, sneg, veter), pretekla siloma razmer v 6 let starih znošenih supergah! Brez enega samega žuljčka! Tako, da je po mojem mnenju vsa ta znanost in “nakladancija” o takšnih in drugačnih supergah bolj ali manj privlečena za lase! Tako pravi praksa 😀 !

  2. Lahko Edo priporočiš kakšne super nogavice. Sam sem jih kupil že nešteto ultrakakovostnih pa so žulji še vedno tu. Nekako sem jih uspel ublažiti s kremo proti žuljem, vendar jo moram striktno nanesti pred vsakim treningom.

    • Živjo tekač, upam, da odgovori tudi Edo, jaz nisem ultramaratonec. Ampak ugotavljam, da za maraton ali daljšo tekmo nikakor ne smem obuti preveč obrabljenih ali pa preveč novih nogavic. Preveč dobri mi sploh ne odgovarjajo. Morajo biti vsaj nekajkrat na nogah. Sploh mi pa ne odgovarjajo kompresijske dokolenke. Dobim betonske noge. Mogoče lahko poskušaš tako, da imaš novejše nogavice najprej za krajše razdalje, potem ko se nogavice uležijo pa tudi za daljše. Znamke ti ne znam priporočit, ker uporabljam različne. Gledam samo kakovost (na otip).

    • edo gregoric

      Priporocam nogavice FALCO , ki nimajo sivov. Niso poceni so pa dobre V zgornjem clanku je gospa omenila, da za tekmo ne smemo obleci novih nogavic ni pa omenila, da ne smemo teci tudi v novih copatih. Vse to moramo veckrat preizkusiti na treningih ze dosti prej. Res pa je da so nekateri tekaci bolj obcutljivi in dobijo prej zulje.
      Upam da na 21.
      stotki v Bielu cez nekaj dni ne bom dobil zuljev.

  3. edo gregoric

    Lansko leto sem tekel tudi 24 ur v Beogradu in spet brez zuljev. Se pa spomnim vcasih tekov trojk ob zici ko sem dostikrat imel crne nohte. To je bil cas ; blaginje ; ko smo bili naj_naj in si dobil samo copate Borovo ter navadne bombazne nogavice.
    Seveda pa sem se tudi jaz ucin na napakah.

    • Res je! Pametno se je učiti na napakah a kaj ko jih kar ne zmanjka 😉 ! V bistvu lahko spet kaj napišem na to temo. Nove napake – nova znanje. Se pa spomnim bombažnih nogavic in copat Borovo. Nakup superg sploh ni bil travmatičen. Včasih je bolje manj, kot več 🙂 ! Ne pa nič, seveda. Hvala za komentar in čim manj žuljev 😀 !

  4. Jaz sem dobila oba palca črna ko sem zamenjala model superg. Iz Mizuno na Nike pa se mi zdi da se nekako ne bo obneslo na dolgi rok. Sprednji del je sicer dovolj sirok, so odlične za krajše teke tam do 10-15 km, kar je vec pa že cutim nohte. tako, da očitno nisem izbrala odličnega Nike odela za tek. Verjamem da presedlam nazaj na mizuno superge,, z njimi nisem imela nikoli težav. Veliko pretečenih km želim vsem tekačem.

    • Hvala za komentar Barby. Se bojim, da je problem res v dolžini superg. Na dolžino samo pa vpliva tudi model. Da pa je vse skupaj še huje, se pa tudi modeli ves čas spreminjajo. Nekoč so mi Nike odgovarjale skoraj v nulo, sedaj pa niti slučajno ne več. Sledile so Mizunke , Asics, danes sem na Saucony. Pa so kar vse fajn 🙂 – le ves čas me zanima, če bodo kakšne druge še boljše ;). Zamenjam jih šele potem, ko so stare proti koncu … Srečno – se vidimo na zraku :)!

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*