Tekaške poškodbe, padci in še kaj



Pred nekaj dnevi sem odšla še povsem pod vtisom koncerta The Rolling Stones odteč svoj malce razširjeni krog okoli Rožnika. Čeprav je moj MP3 praktično fuč (dela mi samo ena slušalka, pa še ta škriplje) ni šlo brez njega. Kar norela sem …

Treninge imam bazirane za maraton v oktobru. Trenutno se nahajam v fazi pridobivanja hitrosti.

Tekaške poškodbe, padci - Maraton Amsterdam
Tekaške poškodbe, padci – Maraton Amsterdam

Težo mi je že skoraj povsem uspelo fiksirati na želeno, še kakšen kilogram ali dva pa bom izbila z intenziteto. Teža je namreč eden najpomembnejših dejavnikov za dober nastop. Trije kilogrami viška na maratonski razdalji lahko pomenijo okoli 15 minut slabši čas.

Ta dan je bil tek krasen, odlično mi je šlo. Tekla sem suvereno, pazila na držo telesa in noge pravilno postavljala pred seboj. Pomislila sem, da se praktično ne spomnim, kdaj sem nazadnje padla in si razbila kolena. To se mi je namreč kar pogosto dogajalo.

Po enajstem kilometru sem pritekla do Koseškega bajerja in popila nekaj vode. Navdušena sem nad dejstvom, da mi je ni več potrebno nositi s seboj. Še vedno sem se počutila odlično in se zato odločila, da trening nadgradim še s kakšnim hitrejšim kilometrom po PST in potem počasnejšim iztekom do doma. Pa še dober komad se vrti! Respectable!

Bilo je še precej vroče ampak moj tekaški korak je bil še vedno lahek in suveren, čutila sem moč . Priložnost, da preverim še hitrost. Želim namreč pridobiti kondicijo, ki ji rečem »letenje«. To je hiter in lahkoten tek, ko v sebi dejansko čutiš moč in prav posebno navdušenje.

Tekaške poškodbe, padci - peščena podlaga
Tekaške poškodbe, padci – peščena podlaga

In tako tečem svoj nekje trinajsti kilometer, zadovoljna in navdušena nad seboj ter svojo vse boljšo kondicijo, v nekakšnem ritmu komada, ki ga poslušam.

Nenadoma dejansko poletim…in letim… letim nad PST… A ne tako, kot bi želela.

Naši možgani so resnično čudežni, na kaj vse pomislijo v tistih nekaj sekundicah letenja.

Poleg hudobnega prišepetavanja »Leti, leti lastovka, domov, domov…« nizajo sledeče ugotovitve:

  •  noge niso šle kot bi morale ampak so se spotaknile ob neznano stvar. To žal pomeni, da bom kmalu na nek način na tleh
  • sledi obupen poskus lovljenja ravnotežja in osuplost ob ugotovitvi, da mi ne bo uspelo
  • nemočno čakam na boleče srečanje s tekaško podlago polno ostrih kamenčkov
  • intenzivno skušam potegniti vse znanje in dejstva pridobljena na podlagi izkušenj predhodnih padcev, da bi zadevo maksimalno omilila:
    • varuj zobe in obraz
    • izogni se zlomom in izvinom
    • varuj kolena, ker so najbolj kritična točka tako iz mehansko-funkcionalnega kot lepotnega vidika (ne želim biti spet celo poletje kot pobalin)
    • minimaliziraj odrgnine
  • neusmiljeno se približujem podlagi vedoč, da mora biti pristanek pod  kotom, ki bo povzročil čimmanj škode na mojem telesu. Pa bolečine tudi. Nikakor ne smem pristati direktno naravnost dol s koleni na podlago!

Akcija …

Vržem se rahlo naprej, kolena delno iztegnem (tako si jih zavarujem) in se vržem rahlo na desno. Skušam doseči rob trave, da bi se vrgla in zakotalila nanjo vendar je predaleč. Poleg tega je med potjo in travnikom robnik. Pozor nevarnost! Manjše zlo je potka s kamenčki.

Še nekaj centimetrov in sledil bo pristanek. Stisnem zobe ampak oči ne zaprem. Opazujem, če je kje kakšna večja skala oziroma oster kamen, da se mu izognem. Če se bo sploh dalo.

Pristajam, drsim… Težišče je na desni sprednji roki (povzeto po Cimerotiću), dlan se vozi po ostrih kamenčkih naprej kar nekaj centimetrov. Bolečine še ne čutim. Dlani se pridruži desni komolec desne prednje roke (povzeto po Cimerotiću, ponovno) in konkretno zakoplje v peščeno podlago. Obema akterjema se pridruži desni bok in del spodnjega dela noge. Začutim, da je moj pristanek podoben pristanku letala brez koles, ki ga vleče na desno zato se trudoma skušam zasukati bolj levo oziroma naravnost. Manever uspe, vendar moram uporabiti tudi levo koleno, da me hitrost in teža padca ne zasukata še na levi bok. Sila padca me praktično razmaže kot pašteto s celim telesom po poti PST. Obležim. Začutim ostro bolečino na dlani, komolcu, boku ter na mojo grozo: tudi na tako varovanem levem kolenu. Še malo poležim. Kar paše.

Tekaške poškodbe, padci - PST
Tekaške poškodbe, padci – PST

Proti meni priteče tekačica: »Ali kaj pomagam? Je vse v redu?«

 »Vse je OK!« jo mirim. »Samo malo počivam«, ne da se mi še vstati. Naj gre že mimo, da si v miru ogledam rane. »Saj bo šlo, ni sile!« zagotavljam. Končno odteče naprej. Hvala bogu.

 Previdno se prekopicnem spet na desni bok in počasi vstanem.

Polomljena nisem, premikam se. OK. Lahko hodim in tečem. Desna dlan me zelo peče. Z grozo si jo ogledujem, tako konkretno se še nisem podrgnila. Del kože mi kar manjka, v dolgi globoki zarezi pa imam cel konglomerat. Podobno je s komolcem. V bistvu je grozen. Leva dlan je še kar v redu. Kolen ne bom gledala, bom doma, se odločim. Neumno pomislim, da si lahko sedaj slikam rane za v članek. Izvolite eno:

Tekaške poškodbe, padci, odrgnine
Tekaške poškodbe, padci, odrgnine

Počasi odkrevsam proti domu. Kje je zdaj moj občutek letenja, premikam se kot krevsa, pa še boli me vse.

Za povrhu sem doma še okregana. Najprej me pogleda, če še migam in ko ugotovi, da me še ne bo pobralo, izvem: » Ti nisi normalna!« in potem skoraj veselo razširi novico »Mami je spet padla!«

PS: po treh dneh sem videti že skoraj normalno. Rane sem si samo razkužila, obliže odsvetujem. Občasno  si odrgnine namažem z Bepanthen Plus kremo. Danes sta  koleno in komolec  zeleno- rumene barve, odrgnin pa ni. Lahko bom nosila poletne oblekice in najpomembnejše: tečem lahko brez problema. Hvala bogu!

Preberite si:

    1. Tek v dežju in mrazu
    2. Tek in žled, izbira tekaškega terena in pravilna tekaška drža
    3. Začetek teka in motivacija
    4. Tek in ŽENSKE VS MOŠKI
    5. Tekaške proge in tek ponoči
    6. Razgibane tekaške proge
    7. Tekaška proga: Podutik-Toško Čelo-Sv.Katarina
    8. Tekaške prireditve: Istrski maraton
    9. Istrski maraton -nov tekaški cilj
    10. Tek trojk – priprave
    11. Tek trojk – doživetje
    12. Tekaški žulji, črni nohti in še kaj
    13. Poškodbe stopala
    14. Tek in Rock`N`Roll

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*